از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان برای تعامل بیش‌تر دعوت می‌شود


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، مورخ 14 مهر به ریاست «فتح‌الله مؤیدی» و با حضور دیگر اعضا در محل ساختمان شورا برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست گفت: پس از آغاز به کار شهردار کرمان در اولین نشست شورای عمومی، از رئیس و اعضای هیات مدیره‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، برای تعامل و هم‌کاری بیش‌تر و رفع مشکلات در خصوص نقشه‌های ساختمانی شهروندان دعوت به عمل خواهد آمد.
مؤیدی هم‌چنین در خصوص آسفالت معابر توسط شهرداری کرمان، به افزایش بیش از حد قیمت قیر اشاره و خاطرنشان کرد: در حدود 14 سال پیش، قیمت قیر به ازای هر تن فقط 40 هزار تومان بود؛ اما اکنون شهرداری به ازای هر تن قیر، باید حدود یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کند.
وی افزود: بنابراین شهرداری به تنهایی قادر به آسفالت معابر به ویژه کوچه‌ها نیست و شهروندان باید در این زمینه با پرداخت خودیاری به شهرداری کمک کنند.
هم‌چنین تعریض برخی از خیابان‌ها و معابر و اجبار شهرداری برای قطع درختان در هنگام تعریض، از دیگر مسایل مطرح شده در نشست شب گذشته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان بود که مؤیدی در این خصوص نیز گفت: شهرداری همواره تلاش می‌کند تا در تعریض هر معبری، حداقل درختان قطع شود؛ چراکه به ثمر رسیدن یک درخت، هزینه‌ی زیادی برای شهرداری دارد.
وی افزود: توسعه‌ی فضای سبز و درخت‌کاری شهری، یکی از کارهای اساسی شهرداری است و تاکنون در این خصوص فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده است؛ ضمن این‌که حتی اگر شهرداری مجبور به قطع یک درخت در یک مسیر بشود؛ باید قانونا به کاشت دو درخت دیگر اقدام نماید.
مؤیدی به موضوع نصب تابلو سردر مغازه‌ها، مراکز کسب و مطب پزشکان اشاره و خاطرنشان کرد: نصب تابلو تا اندازه‌ای که بر اساس عرض مغازه، قانون مشخص کرده رایگان است و در صورتی که آن متقاضی، به تابلویی با ابعاد بیش‌تر نیاز داشته باشد؛ باید هزینه‌ی آن‌را پرداخت کند.
وی به موضوع زمین‌های خالی و خانه‌های مخروبه‌ی شهر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از شهرداری درخواست کرده‌ایم تا زمین‌های خالی و خانه‌های مخروبه با دیوارهای خطرساز شهر را شناسایی کند و به مالکان آن‌ها بر مبنای ماده 110 قانون شهرداری اخطار دهد. 
مؤیدی با بیان این‌که زمین‌ها و خانه‌های مخروبه، منظر شهری را نازیبا کرده است؛ تصریح کرد: در صورت امتناع مالکان شهردای می‌تواند طبق قانون یادشده، چنین املاکی در ظرف مدت دو ماه، نرده‌کشی یا دیوارگذاری یا مرمت نماید و سپس هزینه‌ی حصارکشی به اضافه‌ی صدی ده، را از مالک اخذ کند.
در این نشست، هم‌چنین علاوه بر تصویب نهایی آخرین مصوبه‌ی کمیسیون‌ها و اتخاذ تصمیم در مورد چند نامه‌ی رسیده با پیش‌نهاد «زهرا ایرانمنش» مقرر شد تا اعضای شورا به اتفاق شهردار کرمان پنج‌شنبه‌ی آخر هر ماه با حضور در محله‌ها و نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم، با شهروندان و ساکنان آن محله‌ها دیدار و گفت و گو کنند.

لازم به ذکر است اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، پس از نشست عمومی شورا، در یادواره‌ی «شهدای خلبان و هوانیروز استان کرمان در دوران دفاع مقدس» شرکت کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *