این کمیسیون قدم های خوبی در راستای توسعه گردشگری برداشته است


رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر:

این کمیسیون قدم های خوبی در راستای توسعه گردشگری برداشته است

 

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر از همراهی شهروندانی که در مدت اجرای پروژه های عمرانی در تنگنا قرار گرفتند تشکر کرد و گفت: خوشحالیم وعده های شورا در مورد سه پروژه بزرگ شهر کرمان محقق شد.

سیدمحمدرضا میرحسینی این کمیسیون را مجموعه ای نوپا در شورا عنوان و تصریح کرد: با وجود اولین تجربه، قدم های خوبی در راستای توسعه گردشگری برداشته و تعامل و هماهنگی های خوبی با نهادهای اجرایی و خصوصی برای تحقق برنامه ها انجام شده است.

وی با بیان این که متولی اصلی گردشگری، سازمان میراث فرهنگی است افزود: در راستای توسعه گردشگری استان، کارگروه ها و کمیسیون های مختلف گردشگری در دستگاه های مختلف شکل گرفته و شهرداری نیز بخشی از این وظایف را بر عهده دارد.

میرحسینی یکی از سیاست های شورا در این دوره را احیای بافت و بناهای تاریخی ذکر و تاکید کرد: در راستای احیا و بازآفرینی بازار قلعه محمود، جلسات متعددی با نهادهای دولتی و خصوصی برگزار شده و شهرداری، میراث فرهنگی، اداره اوقاف و حتی علوم پزشکی بخش هایی از این بازار تاریخی را بازسازی کرده اند.

وی با اشاره به اجرای عملیات بدنه سازی بازار قلعه محمود از سوی اداره میراث فرهنگی گفت: شهرداری نیز با انتخاب مشاور جهت مطالعه طرح احیای این مجموعه تاریخی، زورخانه پهلوان ناصر را با همکاری بخش خصوصی به بهره برداری رساند.

میرحسینی حمام قلعه محمود را از جاذبه های گردشگری شهر عنوان و تاکید کرد: این حمام سنتی نیز با سرمایه بخش خصوصی در حال بازسازی است.

وی از احیا و بازآفرینی محله گلبازخان با آغاز پیاده راه سازی، ایجاد محور گردشگری آئینی در محله شهر با برگزاری مراسم های مذهبی و راه اندازی مراکز اقامتی و خدماتی سنتی در بناها و خانه های تاریخی شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: نقش و حضور شهروندان کرمانی در بازآفرینی محله های تاریخی پررنگ است و سرعت این کار را چندین برابر می کند.

میرحسینی همچنین به انجام مذاکرات با اصناف مرتبط اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما استانداردسازی محیط شهری و متناسب سازی زیرساخت ها برای گردشگران خارجی است.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا با اشاره به طرح و برنامه های این کمیسیون در سال آینده افزود: تعریف چندین محور گردشگری با بازسازی و استانداردسازی، انجام مراسم ها و جشنواره های هنری و فرهنگی کشوری و استانی در بناها و محله های تاریخی، توسعه مراکز اقامتی و خدماتی و عرضه صنایع دستی مدنظر این کمیسیون قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *