بررسی طرح جدید میدان شهدا


رییس شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد:

بررسی طرح جدید میدان شهدا

 رییس شورای اسلامی شهر کرمان از بررسی طرح جدید بازسازی میدان شهدا در نشست عمومی شورا خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی‌اکبر مشرفی گفت: برای میدان شهدا (مشتاقیه) طراحی‌های مختلفی انجام شد که مورد نقد قرار گرفت؛ اما امروز با توجه به کم‌وکاستی طراحی‌های قدیم، طراح جدیدی ارایه می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان بیان: در طرح قبلی، تمام زیرزمین برداشته می‌شد و ساختمان، روی میدان ساخته می‌شد.

مشرفی افزود: در طرح فعلی از دو هکتار زمین میدان شهدا و خیابان‌های اطراف، 5600 متر زیرزمین ساخته می‌شود که 2500 متر تجاری و مابقی با کاربری فرهنگی است.

وی با اشاره به این‌که شهرداری در حال حاضر حقوق عقب‌افتاده‌ی کارگران و بدهی به پیمان‌کاران دارد و اولویت با پرداخت حقوق و بدهی‌هاست، افزود: مهندس سیف‌الهی، معاون فنی عمرانی استاندار تعهد داده‌ که برای طرح میدان شهدا هیچ پرداختی ازسوی شهرداری انجام نشود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: 2500 متر تجاری زیرزمین پیش‌فروش می‌شود و بار مالی طرح از این طریق تامین می‌شود.

مشرفی خاطرنشان کرد: براساس این طرح، خیابان میرزارضا توسط یک پیاده‌رو به مشتاقیه متصل می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای پروژه‌ی میدان شهدا، هیچ بار مالی برای شهرداری نخواهد داشت.

رییس شورای اسلامی شهر یادآور شد: واحدهای زیرزمین طوری ساخته می‌شوند که به درخت‌های قدیمی و کهنِ میدان، آسیبی نرسد و این درخت‌ها حفظ می‌شوند.

مشرفی بیان کرد: طرف قرارداد برای اجرای طرح میدان شهدا، سازمان همیاری‌هاست؛ البته شهرداری پروانه‌ی ساختمان طرح را صادر می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین‌ ضمن تشکر از شهردار و مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی کرمان به‌دلیل حضور فعال در نمایشگاه حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران گفت: اقدامات سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری کرمان به‌خصوص تعبیه‌ی کولر آبی در اتوبوس‌ها و بازسازی اتوبوس‌ها در این نمایشگاه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مشرفی افزود: معاون وزیر و رییس سازمان شهرداری‌ها هم از غرفه‌ی استان کرمان بازدید داشته و از وضعیت و اقدامات سازمان اتوبوس‌رانی کرمان ابراز رضایت داشتند که جا دارد از شهردار و مدیریت سازمان اتوبو‌س‌رانی شهرداری تشکر کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *