در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد:

لزوم تسریع در بهسازی و ترمیم آسفالت معابر حفاری شده برای اجرای پروژه فیبر نوری

یکصدو‌بیست‌وهفتمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ابتدای این نشست،ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) به همه موحدان عالم و به‌خصوص مسیحیان هموطن،گفت: انتظار مقدم مبارک ایشان را که از یاران امام زمان(عج) هستند،در زمان ظهور در کنار امام زمان(عج) می‌کشیم.

علیرضا نادری،در ادامه با اشاره به نزدیک ‌شدن به سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی،سردار دلها  و مالک اشتر زمان،افزود: آتشی که از شهادت ایشان در دل مردم روشن شده، خاموش‌شدنی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه بهسازی و آسفالت معابر،یکی از خواسته ها و مطالبات به حق شهروندان است،گفت:شکل نامنظم و آشفته ای که در بحث حفاری های مربوط به فیبر نوری ایجاد شده ،باعث نارضایتی شهروندان شده است.

نادری اظهار داشت: تصور نمی‌کنم این آشفتگی و وضعیت نامنظم حفاری‌های انجام شده در مورد فیبر نوری در شهر کرمان، در هیچ شهر دیگری انجام شده باشد و شهرداری، مسئول هزینه‌های واردشده به مردم در قبال تخریب‌های ناشی از احداث فیبر نوری است.

وی افزود: روز اول گفتیم به‌طور گسترده به مردم به‌خصوص راکبان موتورسیکلت‌ها اعلام شود که مواظب حفاری‌ها باشند و حفاری‌ها نیز به‌سرعت ترمیم شوند، اما متأسفانه این کار انجام نشده است.

نادری با بیان اینکه آمار تصادفات موتورسیکلتی از زمان اجرای این پروژه افزایش یافته است، تأکید کرد: از نظر فنی نمی‌خواهم در مورد این مسأله اظهار نظر کنم، اما حتی اگر راه سریع دیگری وجود ندارد، حفاری‌ها با خاک پُر شود تا به کسی آسیب و خسارت نرسد.

در ادامه، دبیر اول شورای اسلامی شهر کرمان، نامه‌های رسیده به شورا و مصوبات کمیسیون‌ها را قرائت کرد.

سیدمحمد موسوی، با اشاره به درخواست هیات امنای مسجد ابوالفضل(ع) گفت: هیات امنای این مسجد در خواست داشتند جرایم کمیسیون ماده 100 این مسجد تحت عنوان کمک به مسجد در نظر گرفته شود که در کمیسیون بودجه مطرح و با اکثریت آرا مقرر شد از محل کمک به نهادهای مردم‌نهاد، به مسجد مساعدت شود.

این مصوبه کمیسیون با موافقت اعضا به تصویب رسید.

رامین امیرمداح، معاون مالی و اقتصادی شهردار که در این نشست حضور داشت، به دستورالعمل وزارت کشور درخصوص کمک به نهادها و اشخاص اشاره کرد و گفت: در این دستورالعمل شرایط خاصی برای این نوع کمک‌ها در نظر گرفته شده که باید مبنای کار شهرداری‌ها قرار بگیرد که برای شورا ارسال خواهد شد.

موسوی در ادامه، به موضوع برگزاری مناقصه‌‌ها براساس تهاتر با زمین به قیمت کارشناسی در شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: شهرداری درخواست کرده بتواند در ازای هزینه انجام کارهای عمرانی که به پیمانکاران واگذار می‌کند، به آنها زمین واگذار کند.

وی افزود: این موضوع در کمیسیون مطرح و با سه رأی موافق، تایید و به صحن علنی شورای عمومی ارجاع شده است.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا در توضیح این موضوع گفت: در مصوبه کمیسیون، تأکید بر این بود که براساس قیمت کارشناسی روز و تأیید صورت‌وضعیت‌ها، تهاتر شود؛ چراکه گاهی در یک تاریخ کارشناسی را انجام می‌دهیم و در تاریخ دیگر صورت‌وضعیت‌ها می‌رسد که تا تأیید می‌شوند، فاصله زمانی گاهی موجب اختلاف می‌شود.

حسین چناریان افزود: در متن مصوبه قید شده با پیمانکاران به قیمت کارشناسی روز و تأیید صورت‌وضعیت پس از تأیید قیمت زمین توسط شورای شهر، تهاتر انجام ‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: این‌گونه کارهای شهرداری سریع‌تر انجام می‌شود، اما وقتی در آگهی مناقصه قید می‌شود با زمین تهاتر می‌شود، برخی پیمانکاران قیمت‌ها را در صورت‌وضعیت‌ها بالاتر می‌آورند و این به ضرر شهرداری است.

در ادامه، این مصوبه کمیسیون با هشت رأی موافق به تصویب رسید.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه، به درخواست دیگر شهرداری کرمان درخصوص برنامه نوبهار اشاره کرد و گفت: بنا به این نامه، شهرداری کرمان در خواست 390 میلیون تومان هزینه‌کرد برای اجرای این برنامه در هفت بخش داشته است.

موسوی اظهار داشت: بعد از مطرح‌شدن این موضوع در کمیسیون مربوط، با مبلغ 300 میلیون تومان موافقت شد تا این برنامه در شهرداری اجرا شود.

وی البته توضیح داد: این موضوع به علت اخذ اجازه تغییر ردیف بودجه برای اجرای این برنامه (به‌دلیل نداشتن ردیف)، به شورا فرستاده شده است.

در ادامه، این مصوبه کمیسیون، با شش رأی موافق و یک رأی مخالف  به تصویب رسید.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرمان، به نامه دیگر رسیده از شهرداری به شورای شهر در زمینه انجام ترک تشریفات برای خرید گل‌وگیاه پایان سال شهرداری به مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اشاره کرد و خواستار بررسی این موضوع در صحن علنی شورای اسلامی شهر شد و گفت: این موضوع با دو رأی موافق کمیسیون بودجه، به صحن علنی آورده شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این خصوص گفت: با ترک تشریفات موافق هستم، اما باید گل‌وگیاه، از تولیدکننده‌های اصلی و نه شرکت‌هایی که تولیدات دیگران را خریداری می‌کنند و به فروش می‌رسانند، خریداری شود تا قیمت پایین‌تر و به نفع شهرداری باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تشکر از شهرداری کرمان در کاشت نهال در مجموعه خود گفت: از سال 1400 تاکنون، که کار را در شورای اسلامی و شهرداری در دوره جدید شروع کردیم، شهرداری تولید برخی از گل‌وگیاه را تا چهاربرابر افزایش داده و در دو گونه از گل‌های عید مثل «بنفشه»، خودکفا شده است.

محمدرضا کمساری افزود: اگر این افزایش کاشت در این دوسال نبود، امسال باید 12 میلیارد تومان برای خرید گل‌وگیاه عید هزینه می‌شد که نشان از زحمات کشیده‌شده در افزایش تولید در مجموعه تولیدات گل‌وگیاه شهرداری است.

این مصوبه نیز با شش رأی موافق، سه رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

موسوی، به نامه سازمان مدیریت حمل‌ونقل و بار و مسافر شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییراتی که درخصوص نظارت و انجام سرویس‌دهی مدارس براساس ضوابط اتفاق افتاده و مدیریت سرویس‌دهی مدارس از آموزش و پرورش به شهرداری واگذار شده، مسایلی مورد سوال است.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: در این راستا مبلغی در آیین‌نامه‌ قبلی وجود داشته که تحت عنوان هزینه‌های بالاسری است و مبلغ آن، 18 هزار تومان بوده که 9 هزار تومان به عوامل اجرایی مدارس و 9 هزار تومان به عوامل نظارتی و فرهنگی پرداخت می‌شده است.

موسوی افزود: الان، این سازمان تقاضای اصلاح این مورد را داشتند که 9 هزار تومان به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر و 9 هزار تومان هم به‌خاطر نظارت، به راهنمایی و رانندگی پرداخت شود تا این مبلغ بالاسری حفظ و پایدار شود.

وی ادامه داد: 18 هزار تومان نیز مربوط به شرکت‌های پیمانکار است که باید دریافت کنند.

وی ادامه داد: این مسأله در کمیسیون عمران مطرح و پذیرفته شد اعداد مانند سال گذشته تا پایان سال تحصیلی بین بخش‌های مذکور تقسیم شود.

اما رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا در این خصوص گفت: مبلغ 36 هزار تومان، مربوط به زمانی است که آیین‌نامه جدید هنوز مشخص و تصویب نشده بود، اما الان، اشخاصی که مسئولیت جدید را دارند، تقسیم مبلغ را انجام داده‌اند.

محمد امینی‌زاده افزود: نکته دوم این است که در سرویس‌دهی دانش‌آموزان، یک نرخ‌نامه مصوب داشتیم؛ چقدر به آن عمل شده؟ متأسفانه در عمل به آن توجهی نشده است.

وی تصریح کرد: در حالی که نظارت شهرداری، راهنمایی و رانندگی و شرکت‌ها و حتی نظارت گسترده‌تر که برعهده استانداری است، انجام نمی‌شود، در مورد حق بالاسری صحبت می‌کنیم! کدام شرکت مطابق قانون مصوب عمل کرده؟ یا راهنمایی و رانندگی چقدر نظارت در این زمینه انجام داده است؟

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا افزود: چرا مبلغ، باید 36 هزار تومان باشد و چرا به مصوبات عمل و نظارت نشده است؟ چرا شرکت‌ها به تعهدات‌شان عمل نکردند و شهرداری هم نظارت نکرده است؟

با این حال، این موضوع پس از رأی‌گیری، با هفت رأی موافق، یک رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رسید.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه، به نامه رسیده از شهرداری و پلیس راهور کرمان درخصوص عقد تفاهم‌نامه این دو نهاد با یکدیگر در صورت تصویب در شورا اشاره کرد و گفت: در این نامه آمده این تفاهم‌نامه برای کنترل مسائل ترافیکی و برخورد با تخلفات در سطح شهر، به‌منظور مساعدت و حضور بیشتر پلیس در سطح شهر تنظیم شده و ما‌به‌ازای خدماتی که پلیس ارایه می‌کند، به‌خصوص در ساعاتی که زمان استراحت پلیس راهور است، جداولی تنظیم شده که بر مبنای آن اطلاعات و درخواستی که شهرداری دارد و اقدامات و برخورد با تخلفاتی که صورت می‌گیرد، ماهانه تا سقف 150 میلیون تومان علی‌الحساب به پلیس راهور داده شود.

موسوی ادامه داد: البته این تفاهم‌نامه  به مدت شش‌ماه منعقد می‌شود و براساس جدول ارایه‌شده ذیل این تفاهم‌نامه و براساس جدولی که با تخلفات برخورد می‌شود، تا سقف  مبلغ 10 درصد پرداخت‌ها به‌صورت قطعی مورد محاسبه قرار گیرد و به هزینه شهرداری منظور شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیسیون حقوقی مطرح و با چهار رأی موافق به تصویب رسیده است.

موسوی البته در توضیح گفت: در این مسأله به‌دنبال درآمد نیستیم؛ بلکه موضوع، انضباط ترافیکی است و اینکه تخلفات کاهش یابد؛ چراکه وضعیت شهر از لحاظ ترافیکی، نابه‌هنجار و پلیس هم در حال تلاش است، اما این اقدامات کافی نیست؛ بنابراین، برای اینکه اقدامات پلیس مضاعف شود و نیروهای پلیس بیشتر در سطح شهر حضور پیدا کنند، این کار انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین از آنجاکه از ساعت غیرخدمتی پلیس استفاده می‌شود، شهرداری هم به‌دلیل استفاده از این ساعت غیرخدمتی، باید جبران خدمت کند.

موسوی ادامه داد: این مسأله صرفاً برای بهبود ساماندهی ترافیک است و می‌خواهیم با پلیس راهور در این زمینه همکاری داشته باشیم.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت و ارزیابی شورا هم گفت: پیشنهادی که در کمیسیون مطرح شد، این بود که در ازای کارهای ذاتی پلیس نباید هزینه بدهیم، اما اگر عملکرد پلیس منجر به کاهش تخلفات و درآمدی برای شهرداری شد، به‌دلیل درآمد ایجادشدۀ ناشی از فعالیت نیروی انتظامی، درصدی از تحقق درآمد حاصل‌شده را برای آنها در نظر بگیریم که پیشنهاد 5 تا 10 درصد درآمد هم شد.

چناریان نیز گفت: همکاران شهرداری و پلیس جلسه‌ای با هم داشتند و به جهت شرایطی که داریم و یک‌سری موضوعاتی که نیاز شهرداری بوده و یک‌سری نیازهایی که پلیس داشته، تصمیم به عقد یک تفاهم‌نامه گرفتند.

وی گفت: بعد از حفاری شبکه فیبر نوری، روزانه بیش از 30 درصد تصادفات موتورسیکلت در شهر کرمان افزایش پیدا کرده و پلیس بخش عمده‌ای از کارش را برای رسیدگی به تصادفات گذاشته؛ بنابراین، اگر یک کار مضاعف از پلیس بخواهیم که هم منجر به افزایش ایمنی، افزایش انضباط ترافیکی و در آخر افزایش درآمد شود، باید با هم همکاری و هماهنگی داشته باشیم که در این راستا یک تفاهم‌نامه‌ای بین این دو نهاد نوشته شده است.

چناریان افزود: شورا نیز باید هرماه ارزیابی انجام دهد تا ببینیم این کار چه نتایجی داشته است.

در ادامه، در پاسخ به نامه فرستاده‌شده درخصوص همکاری پلیس راهور استان با شهرداری کرمان، مطرح و مقرر شد از زمان تأیید نهایی تفاهم‌نامه به مدت شش‌ماه، تا سقف 10 درصد به شرح جدول پیوست، با پیشنهاد شهرداری موافقت می‌شود ماهانه علی‌الحساب مبلغ 150 میلیون تومان پرداخت شود.

این مساله با هشت رأی موافق، یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز بعد از خواندن مصوبات کمیسیون‌ها و تعیین‌تکلیف آنها، خطاب به معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان گفت: آیا مشخص است دقیقاً چه زمانی و در چه محدودۀ زمانی آسفالت معابری که در پروژه «های‌وب» تخریب شده، انجام می‌شود؟ من هفته پیش هم در این مورد تذکر دادم چراکه برای مردم واقعاً مشکل‌ساز شده است.

کمساری افزود: درخواست داریم به قولی که داده شده تا مشکل معابر 20 تا 30 روزه حل ‌شود، عمل کنید.

وی ادامه داد: رفت‌وآمد مردم دچار مشکل شده و خطرات جانی برای برخی راکبان موتورسیکلت‌ها ایجاد شده است.

کمساری اظهار داشت: از آقای ساجدی هم به‌عنوان مدیرکل فناوری ارتباطات استان که به‌نوعی متولی این موضوع هستند، می‌خواهم همانطور که در ابتدای کار برای عقد قرارداد روزانه پیگیری می‌کردند، الان هم در راستای عمل به تعهدات اداره‌کل فناوری ارتباطات استان و شرکت های‌وب عمل کنند.

وی تصریح کرد: دوماه برای رفع این تخریب‌ها و آسفالت قابل قبول نیست و باید زودتر کار انجام شود.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا نیز در توضیح این مسأله گفت: دیروزصبح این مسأله در کمیسیون عمران مطرح شد و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار توضیحاتی ارایه دادند؛ آقای ساجدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان هم امروز باید در یک جلسه که به این منظور برگزار می‌شود، حضور پیدا کند تا نگرانی‌هایی که برای مردم وجود دارد، رفع شود.

منصور ایرانمنش افزود: همۀ ما در این مسأله گلایه‌مند هستیم و متأسفانه شرکت فناوری الان که کار انجام شده، دیگر پیگیر تکمیل کار نیست. شرکت های‌وب باید دو تا پنج سانتی‌متر بتن‌ریزی و آسفالت انجام می‌داد، اما اعلام کردند که امکان این کار را ندارند و با شهرداری تفاهم کردند که شهرداری این کار را انجام دهد.

وی اظهار داشت: بنابراین، به گفته معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، مقرر شده پنج تیم از پنج منطقه اختصاصاً به مدت دوماه برای این موضوع در نظر گرفته شود و کار را با سرعت پیگیری کنند، اما به‌نظر می‌رسد پنج تیم نمی‌تواند ظرف دوماه کار را انجام دهد و نیاز است شورا و شهرداری به اتفاق مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان یک جلسه برگزار و تفاهم‌نامه را اصلاح کنند.

ایرانمنش تأکید کرد: آقای شهردار این موضوع را شخصاً پیگیری کنند؛ چراکه هرچه بیشتر می‌گذرد، عرض تخریب‌شده آسفالت بیشتر می‌شود؛ البته توضیح معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار در کمیسیون دیروز، این بود که شهرداری پیگیر این موضوع است.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا نیز در ادامه گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدای شروع دوره این شورا در دستور کار بود، بررسی قراردادهای سرمایه‌گذاری و تعیین‌تکلیف مواردی است که معطل مانده بود، بود. تقریباً سه‌چهار موردی هم با پیگیری و تلاش همکاران در شهرداری و شورا به نتیجه رسید.

امینی‌زاده تصریح کرد: اما یکی از مواردی که از ابتدای سال سوم این دوره شورا در دستور کار هفتگی کمیسیون حقوقی با نظر اعضا بود، مسأله تعیین‌تکلیف و بررسی سه پروژه سرمایه‌گذاری تله‌کابین، بومرنگ و شهربازی سرپوشیده پارک مادر بود.

وی ادامه داد: در مورد پروژه سرمایه‌گذاری مشارکتی مجموعه ملل با شهرداری کرمان در مسأله تله‌کابین، زمان تحویل پروژه اول فروردین سال 1401 بود که سال گذشته با تمدید یک‌ساله آن موافقت و مقرر شد این پروژه در تاریخ اول فروردین سال 1402 به بهره‌برداری برسد، اما باز هم ابتدای امسال تحویل داده نشد و با دعوتی که از نماینده مجموعه ملل در شهر کرمان صورت گرفت، قول دادند آخر شهریورماه این پروژه را تحویل دهند، اما باز هم این اتفاق نیفتاد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا گفت: با این حال باز این کار انجام نشد و بعد از پیگیری ما قول دادند در مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، تله‌کابین در اختیار شهروندان و گردشگران حوزه مقاومت قرار گیرد و ما هم انتظار داشتیم این اتفاق بیفتد.

امینی‌زاده تصریح کرد: دیروز در گزارشی که مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری از قول موسسه ملل ارایه کرد، مشخص شد تله‌کابین به سالگرد هم نمی‌رسد و ما تلاش می‌کنیم و وعده داده شد تا عید نوروز این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: این خلف‌وعده‌ها باعث تأخیر در استفاده شهروندان از این پروژه است که پس از یک‌سال و 9 ماه، تاکنون، این اتفاق افتاده که یک سال آن مهلت گرفته شده، اما اگرچه 9 ماهی که تاکنون اجرا نشده، از مدت‌زمان بهره‌برداری سرمایه‌گذار کم می‌شود، اما آن میزان استفاده‌ای که مردم می‌توانند از این وسیله بکنند، اتفاق نمی‌افتد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا افزود: این تأخیرها مدام تکرار می‌شود و به همین جهت مقرر شد مجموعه حقوقی شهرداری این مسأله را پیگیری حقوقی کند تا سرمایه‌گذار الزام حقوقی برای انجام این کار داشته باشد.

امینی‌زاده تصریح کرد: متأسفانه این تاخیرها، شُبهۀ گرو نگه‌داشتن مجموعه تله‌کابین برای تعیین‌تکلیف پروژه هتل‌بام کرمان را در اذهان عمومی تقویت کرده و با اینکه ما بارها اعلام کردیم این نظر ما نیست، اما افکار عمومی به‌گونه‌ای دیگر فکر می‌کند.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا افزود: از سرمایه‌گذار درخواست داریم با افتتاح این مجموعه تا هفته آینده، شیرینی بهره‌برداری از این مجموعه را به زائران شهید سلیمانی هدیه دهند.

امینی‌زاده تصریح کرد: در مورد پروژه هتل‌بام، همان‌طور که رییس شورای اسلامی شهر چندین‌بار اعلام کردند، نظر شورا و ایرادهای حقوقی که داشته، به استانداری و سرمایه‌گذار منتقل شده و الان، آنها هستند که باید تصمیم بگیرند و مسأله را تعیین‌تکلیف کنند. اینکه شُبهۀ مذکور را تقویت کنند، جای نگرانی دارد.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز، با اشاره به دیدار مردم کرمان با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان مطالب حکیمانه و ارزشمندی راجع به کرمان و کرمانی‌ها ارایه دادند که امیدوارم ما قدردان وجود ایشان باشیم و درجهت تحقق نصایح ایشان در کرمان بکوشیم.

چناریان همچنین با بیان اینکه یک دغدغه خیلی جدی در رابطه با مسایل مالی و اقتصادی و بودجه شهرداری داریم، افزود: براساس قانون جدید درآمدهای پایدار و قانون و آیین‌نامه مالی شهرداری و آیین‌نامه‌هایی که منتشر و ابلاغ می‌شود، درخواست داریم این موضوع با جدیت بیشتری در شهرداری پیگیری شود.

وی افزود: براساس ابلاغیه در حوزه حسابرسی باید از وضعیت درآمد و هزینه شهرداری که براساس قانون جدید ابلاغ شده، هرماه شهرداری تا 13 ماه بعد گزارش درآمدهزینه را به‌صورت مکتوب به شورای شهر بفرستد، اما تا الان، این اتفاق نیفتاده است.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا ادامه داد: در حال حاضر، وارد ماه دهم سال شده‌ایم، اما هنوز شهرداری یک گزارش ماهانه از هزینه و درآمدش را به شورای شهر نداده تا در کمیته حسابرسی بررسی شود. این موضوع ضمانت‌های قانونی هم دارد.

چناریان تأکید کرد: مسأله کمیته حسابرسی و موضوعات آن، باید در یک جلسه بررسی شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز در ادامه، در پاسخ به برخی از موضوعات مطرح‌شده درخصوص پروژه فیبر نوری و تعهدات شرکت «های‌وب» گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف شهرداری درخصوص اجرای این پروژه، رفاه حال مردم و ایجاد اینترنتی با سرعت بسیار بالا بود که همۀ اعضای شورا با این مسأله موافق بودند.

امیرمداح افزود: منتها یک نقطه اجباری داشتیم که با توجه به برگزاری مراسم سالگرد سردار سلیمانی، باید سرعت کار بالا می‌رفت تا شهر هرچه سریع‌تر از وضعیتی که داشت، خارج می‌شد.

وی ادامه داد: متأسفانه در خلال این کار، ایراداتی ایجاد شد و شاید دوستانی که کار را انجام دادند، می‌توانستند بهتر عمل کنند تا مشکلات ایجادشده در شهر کمتر باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، بر سرعت‌بخشیدن به کار ترمیم آسفالت تأکید کرد و گفت: مقرر شد شهرداری اکیپ‌هایی را تشکیل دهد و به کمیسیون عمران هم اعلام کردیم تمام مسیرهای اصلی که در این پروژه تخریب شده، آسفالت می‌شود و تا پایان سال، هیچ مسیر اصلی مشکل‌داری وجود نخواهد داشت.

امیرمداح افزود: اکیپ‌های شهرداری در دو شیفت صبح و عصر کار خواهند کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در مورد کمیته حسابرسی هم، هر آنچه شورای شهر درخصوص کمیسیون حسابرسی ابلاغ کند، شهرداری اجرا خواهد کرد و منتظر تصمیم‌گیری در شورای شهر هستیم.

وی ادامه داد: گزارش شش‌ماهه اول هم آماده است که طی سه جلسه به شورای محترم اعلام کردم هر زمان اعلام کنید، برای ارایه گزارش آماده هستیم؛ از این به بعد نیز گزارش هر ماه را رسماً به شورا اعلام خواهیم کرد.