دیدار با امام جمعه کرمان به مناسبت گرامیداشت حادثه 24 آذر سالروز حادثه خونبار مسجد امام خمینی(ره)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مراسمی که به‌مناسبت گرامی‌داشت سالروز حادثۀ 24 آذر مسجد امام کرمان و با حضور روسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و شهرهای حماسه‌ساز کشور و همچنین رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در مسجد جامع کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)، اعضای شورای شهر کرمان را چهره‌های فرهنگی و انقلابی شهر توصیف کرد و گفت: از شورای شهر کرمان که این محفل خوب را میزبانی کردند و از میهمانانی که از سراسر کشور به کرمان آمدند، تشکر می‌کنم.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: ایران سرزمینی دارای قدمت تاریخی است؛ در کتاب‌های گیتی‌شناسی که مشخصات کشورها را می‌نویسند در مورد کشور ایران می‌نویسند دارای قدمت تاریخی؛ یعنی کشور ما استقلال خود را از کسی نگرفته و از قدیم‌الایام مستقل بوده است.
وی ادامه داد: وقتی تاریخ ایران را ورق می‌زنیم نام چند شهر همواره در تاریخ هست که یکی از این شهرها کرمان است؛ هرچند کرمان قدیم خیلی وسیع‌تر از امروز بوده؛ اما در حال حاضر هم استان کرمان از پهناورترین استان‌های کشور است که ۱۱ درصد خاک کشور را به خود اختصاص داده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تصریح کرد: استان کرمان دارای ظرفیت‌های بسیار بالا به‌ویژه در سطح معادن است و چون کویری است، کویرنشین‌ها افراد سخت‌کوشی هستند بنابراین به لحاظ نیروی انسانی هم کرمان نیروی انسانی قابلی در طول تاریخ و دوران معاصر داشته و دارد.
علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه مسجد امام و مسجد جامع در کرمان قدمت طولانی دارند، اظهار داشت: کرمان شخصیت‌های بزرگی به خود دیده، ازجمله «آیت‌الله صالحی کرمانی» و «شهید سلیمانی» که از شخصیت‌های بزرگ کرمان هستند.
وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی،هم شهرت و هم محبوبیت دارد،افزود:خیلی‌ از افراد مشهور می‌شوند اما محبوب نمی‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: محبوب شدن الزاماتی ازجمله دانا بودن و دارا بودن دارد،شهید سلیمانی، دانای دارا بود و تمام هم و غمش این بود که در حوزه‌های مختلف مراقب شخصیت خود باشد و خود را بسازد. علیدادی سلیمانی تصریح کرد: همه مسئولیت‌ها یک روز تمام می‌شوند. باید تمام تلاش‌مان برای خدمت به مردم باشد. اعضای شورا خادم مردم هستند و باید خدمت به مردم را دریابند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست،گفت: در دورۀ پیشین شوراها، روسای سایر کمیسیون‌های شوراهای کشور دور هم جمع می‌شدند اما کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی، گردهمایی منسجمی نداشتند تا اینکه در این دوره، نشست‌هایی در شهرهای اصفهان، تبریز و تهران برگزار شد و اکنون چهارمین نشست روسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها به میزبانی کرمان در حال برگزاری است.
محمود بابایی افزود: پیش از آن هم شهرهای حماسه‌ساز دور هم جمع می‌شدند که دایرۀ آن دارد گسترده‌تر می‌شود و با توجه به اینکه مهم‌ترین وظیفۀ ما در کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی شهرها، احیای هویت شهری است، دوستان نظر داشتند به هویت انقلابی شهرها بپردازیم.
وی ادامه داد: در همین راستا، نشست‌هایی با عنوان شهرهای حماسه‌ساز به میزبانی مشهد، قم، یزد، اصفهان، تبریز و تهران برگزار شد و اینک کرمان هفتمین نشست شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی را همزمان با سالروز حادثۀ ۲۴ آذر مسجد امام کرمان برگزار می‌کند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در چهارمین نشست روسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها، دغدغه‌های مهمی مطرح شد و مصوبات خوبی داشتیم، ازجمله بر لزوم نقش‌آفرینی و عضویت روسای کمیسیون‌های فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، تأکید شد.
بابایی افزود: امیدواریم این گردهمایی‌ها بتواند کمک کند گامی در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شهرها و ارتقای جایگاه فرهنگی شهرها برداریم.