موافقت شورای اسلامی شهر کرمان با آیین نامه ارزیابی و تشویق کارکنان شهرداری

نشست شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان، ولادت باسعادت امام موسی کاظم(ع) را تبریک و تهنیت گفت.

در ادامه نشست،محمد امینی‌زاده، منشی شورای اسلامی شهر کرمان، به تدوین آیین‌نامه پیشنهادی تشویق کارکنان شهرداری توسط معاونت برنامه‌‎ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اشاره کرد.

رئیس کمیسیون بهره‌وری، هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان هم، با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون به تصویب رسیده است، هدف از تدوین این آیین‌نامه را مشخص‌کردن چارچوبی برای نظارت و دست‌یابی به بهره‌وری کارکنان دانست و افزود: رویکرد این آیین‌نامه، آگاهی از عمکرد کارکنان است تا ضمن اعطای پاداش در ازای عملکرد مناسب، سهم ایشان در ارتقای بهره‌وری سازمان تعیین شود.

سیدمحمدصادق تقوی، بیان کرد: در چارچوبی نظام مند، کمیته‌ای با عنوان ارزیابی عملکرد کارکنان، با ریاست شهردار و دبیری معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، تشکیل می‌شود.

وی پاداش نقدی، مرخصی تشویقی و پرداخت تسهیلات خارج از نوبت، طبق آیین‌نامه رفاهی را ازجمله تشویق‌های در نظر گرفته‌شده برای کارکنان اعلام کرد.

علیرضا نادری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز، با تأکید بر اینکه سیستم تشویق و پاداش نیاز به طراحی با جزییات بیشتر دارد، افزود: تکریم و پاداش باید به هم مرتبط باشد و به شکل کارشناسی و به‌صورت دقیق طراحی شود.

در این خصوص رئیس کمیسیون بهره‌وری، هوشمند‌سازی و شفافیت، گفت: در این آیین‌نامه با جزییات به آن پرداخته شده و تفاوت‌های شغلی نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان نیز تأکید کرد: تشویق، باید ایجاد انگیزه کند و چگونگی پرداخت میزان پاداش و تکریم در نوبت اول و دوم به‌صورت تفکیک‌شده، مشخص شود.

حسین چناریان، پیشنهاد داد علاوه بر پاداش نقدی، مراتب تشویق دیگری نیز برای کارکنان در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه رشد و پویایی کارکنان، باید در این آیین‌نامه دیده شود، تصریح کرد: آیین‌نامه ارزیابی و تشویق کارکنان، به‌صورت کلی است و می‌توان پاداش غیرنقدی برای آن در نظر گرفت و در امتیازات کارکنان لحاظ کرد.

چناریان، افزود: دادن امتیاز برای ارتقای رتبه کارکنان، تأثیر بیشتری دارد و این آیین‌نامه نیازمند بررسی جامع‌تر و کامل‌تر است؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود در سال ۱۴۰۲ با آن موافقت شود، اما برای سال آینده، اصلاح شود.

در ادامه، آیین‌نامه تشویقی کارکنان شهرداری مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

منشی شورای اسلامی شهر کرمان همچنین،موارد مورد اعتراض هیأت تطبیق شهرستان کرمان،در مورد مصوبه چند ملک شخصی را مطرح کرد و ایرادات مطرح‌شده درخصوص مصوبات هیأت تطبیق، بررسی و بر لزوم پیگیری مطالبات مردم طبق مستندات قانونی، تأکید و بر تعدادی از مصوبات اصرار شد.

محمد امینی‌زاده، درخصوص مصوبات کمیسیون‌ها، به درخواست مساعدت دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمان، برای برگزاری مراسم غدیر و نورافشانی در شهر اشاره و مبلغ مورد درخواست را ۳۰۰ میلیون تومان مطرح کرد که با طرح این درخواست در کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری، با پرداخت مبلغ  ۲۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

این مصوبه با این شرط که هزینه‌ها و صورت‌وضعیت باید به‌صورت دقیق به شورای اسلامی شهر ارائه شود، مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، قرار گرفت.

وی مصوبه بعدی را مربوط به مکاتبه شهرداری، برای پرداخت قدر‌السهم ریالی ملک مورد ادعای شرکت تعاونی آموزش و پرورش واقع در بلوار «جمهوری‌اسلامی»، اعلام کرد.

این موضوع که در کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری مطرح شده بود، به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

امینی‌‌زاده، نامه شهرداری مبنی بر مخالفت اعضای شورای اسلامی شهر برای پرداخت بدهی شهرداری به شرکت توزیع نیروی برق شمال، در ازای واگذاری زمین را مطرح کرد و گفت: در این نامه شهرداری درخواست کرده که با توجه به عدم توان پرداخت بدهی و کمبود نقدینگی، برای پرداخت این بدهی زمین واگذار شود.

وی افزود: طبق مجوز شورا، میزان بستانکاری شرکت توزیع نیروی برق شمال، ۲۰ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ۷۲۸ هزار ۴۲۹ تومان است که براساس توافق‌نامه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ تعداد هفت قطعه‌زمین از نقشه تفکیکی در کنار اداره مرکزی پست با ارزش ۲۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون  ۸۸ هزار تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: مقرر شد زمین‌ها به شرکت توزیع نیروی برق شمال واگذار، و از میزان بدهی شهرداری بابت این شرکت کسر شود که موضوع مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

امینی‌‎زاده بیان کرد: هفت قطعه‌زمین مذکور، کاربری صنعتی دارد و بدهی‎های شهرداری به شرکت توزیع نیروی برق شمال استان، از سال ۹۸ تا الان، تجمیع شده است.

وی افزود: پیرو نامه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری، پیرامون درج اشتباه عوارض سال ۱۴۰۲ با عنوان بهای خدمات کارشناسی معابر با عرض بالای ۱۴ متر، و اصلاح مبلغ از ۲۰۰ هزار تومان به دو میلیون تومان، درخواست‌ شده تا اقدامات لازم برای اصلاح مبلغ مذکور انجام شود.

منشی شورای اسلامی شهر کرمان، ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت مطرح‌شده اشتباه تایپی بوده است، با توجه به مستندات پیوست به‌منظور اصلاح مبلغ، این موضوع مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر است.

وی درخواست شهرداری درخصوص مصوبه نرخ کرایه سرویس مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را ازجمله مصوبات کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر، مطرح کرد و گفت: این موضوع به کارگروه ماده ۱۸ و نرخ حمل‎و‌نقل برای سال تحصیلی جدید، مربوط است.

امینی‌زاده، با بیان اینکه نرخ‎نامه سرویس مدارس به شورای اسلامی شهر ارائه شده است، از موافقت نرخ کرایه سرویس مدارس، طبق لیست پیشنهادی کارگروه ماده ۱۸، در کمیسیون عمران و شهرسازی شورا خبر داد و یادآور شد: بر قیمت‌ها باید نظارت و نرخ‌نامه برای اطلاع عموم در سامانه شهرداری قرار داده شود.

وی تصریح کرد:با شفاف‌سازی نرخ‌نامه سرویس مدارس، در صورتی‌که شهروندان مغایرتی را مشاهده کنند، نیاز است به‌منظور پیگیری، گزارش دهند.

این موضوع با شروط درج‌شده مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت و در صحن علنی به تصویب رسید.

در ادامه، به مصوبه کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری با شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران، با موضوع موزه نفت‌سوزهای ایران، اشاره شد.

در این خصوص رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان، گفت: به‌دلیل کم‌رنگ‎شدن نقش موزه‎ها در فضای گردشگری شهر، بررسی چند موزه ازجمله موزه نفت‌سوزها در دستور کار کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورا قرار گرفته است.

محمدامین شمسی، بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه شهرداری و شرکت ملی نفت، مواردی به درخواست دوطرف مطرح و مورد پیگیری است.

وی افزود: مشخص‎شدن تابلوهای مسیری و راهنمای شهری برای موزه و تبلیغات شهری درخصوص معرفی موزه ازجمله تعهدات شهرداری در این تفاهم‌نامه است.

شمسی، با بیان اینکه موزه نفت‌سوزها، تنها موزه از زمان ورود نفت به ایران و وسایل نفتی است، گفت: طبق تفاهم‌نامه، مقرر شد شهرداری روشنایی، بهسازی و نظافت کوچه منتهی به موزه را تأمین کند.

در ادامه، منشی شورای اسلامی شهر کرمان، بازدید رایگان از موزه‌های شهرداری برای کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با حداکثر چهار نفر از اعضای خانواده، بازدید رایگان از موزه نفت‌سوزها برای اقشار خاص با معرفی‌‎نامه از شهرداری و همچنین بازدید رایگان کارکنان شهرداری به‌همراه چهار نفر اعضای خانواده از این موزه را ازجمله تعهدات ذکرشده در این تفاهم‌نامه دانست.

امینی‌زاده، همچنین، معرفی موزه نفت‌سوزها در تورهای گردشگری را در چارچوب مقررات، بهسازی محیط پیرامونی موزه که در «کوچه  شماره ۱۷ شهدا» واقع است و نصب تابلو در ابتدای این کوچه، به‌منظور معرفی موزه نفت‌سوزهای ایران به شهروندان را، ازجمله موارد مطرح‌شده در تفاهم‌نامه شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ذکر کرد که با رأی اکثریت اعضا مصوبه کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی، به تصویب رسید.

منشی شورای اسلامی شهر کرمان، در نطق پس از دستور، از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، شهرداری و مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، به‌دلیل اجرای خوب جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان تشکر کرد و با بیان اینکه باید از مجموعه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره قدردانی شود، گفت: محتوای جشنواره و کمیت آن قابل توجه بود که امیدواریم در سال آینده نیز این جشنواره در سطح جهانی تکرار شود.

رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان هم، بعد از مصوبات شورای شهر، به موضوع سیما و منظر و تابلوهای شهری و لزوم ساماندهی تابلوهای غیرمجاز شهری اشاره و تصریح کرد: این وضعیت در ظاهر و منظر شهری تأثیر منفی می‌گذارد.

حسین چناریان، گزارش‌دادن، انجام اقدامات ادارای و دادن اخطاریه کتبی به افراد را بی‌تأثیر و مرسوم‌‎شدن تبلیغات ساحلی در سطح شهر را نیازمند پیگیری دانست.

وی با بیان اینکه برای بعضی از اَشکال تبلیغات تجاری، ضابطه‌ای وجود ندارد و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود، یادآور شد: این موضوع، سیما و منظر شهر را تحت تأثیر قرار داده و شرایط نابسامانی ایجاد کرده است.

چناریان، همچنین به تبلیغات خارج از عرف و نامتناسب با شأن شهر کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: این فضا برای شهری چون کرمان که ادعای «جهان‌شهر مقاومت و هنر ایرانی» دارد، زیبنده نیست و تبلیغ تابلوهای تجاری با موضوع زغال و قلیان، غیرمجاز است و شهرداری باید با آنها برخورد کند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز، با اشاره به کار خوب شهرداری درخصوص آسفالت معابر و با بیان اینکه کناره‌گیری پیمانکار از آسفالت، نیاز به بررسی دارد، از شهرداری خواست با رفع موانع، کار را ادامه دهد.

منصور ایرانمنش، تأکید کرد: برای آسفالت، نیاز است اولویت معابر بررسی و سپس کار انجام شود؛ هرچند پیش از آن، ازسوی شهرداری اولویت‌‌ها مشخص شده، اما در لیست معابر باید بازنگری و موارد لازم اصلاح شود.

وی همچنین سرعت پایین کار عمرانی در خیابان «کمیل» و شهرک «شهید مطهری» را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بسیاری از کسبه خیابان «ابوالفضل(ع)» از کُند بودن روند کار شاکی هستند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود کارها به شیفت شب منتقل یا به‌صورت سه‌شیفت انجام شود.

محمدامین شمسی نیز موضوعاتی چون لزوم تنظیم ساعت اتوبوس‌ها و مشکل سدمعبر معابر شهر را مطرح و تأکید کرد: نیاز است برخورد با سدمعبر در همه‌جا به‌صورت یکسان دیده شود؛ چراکه جمع‎آوری مبلمان شهری، در بعضی از معابر انجام شده و در جاهای دیگر هنوز وجود دارد.

در ادامه، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن تشکر از برگزاری جشنواره جهانی شعر مقاومت، بر لزوم بازدید شهردار از جدول‎گذاری خیابان «سعدی»، تأکید کرد و گفت: متأسفانه به‌دلیل جدول‌گذاری، به آسفالت خیابان خسارت وارد شده و درختان نیز آسیب دیده‎اند که این موضوع نیاز به بررسی دارد.

فتح‌الله مویدی، به وضعیت نامناسب پیاده روهای خیابان «جهاد» اشاره کرد و اولویت قراردادن آنها توسط شهرداری را ضروری دانست.

در ادامه، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، برگزاری وسیع جشن‌های عید غدیر در سراسر ایران را جوابی محکم بر ادعای دشمنان اسلام و شیعیان مبنی بر زیاد بودن عزاداری در اسلام، اعلام و خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در عید غدیر از لحاظ وسعت و تعداد انجام شد و تمام رخدادهای برگزارشده در شهر، خانواده‌محور بود که امیدواریم شورای شهر همچنان در برنامه‌های بعدی، حمایت‌کننده باشد و این اتفاقات استمرار یابد.

محمود بابایی، اصلاح رفیوژ وسط خیابان «جهاد» را اقدامی خوب ازسوی شهرداری ذکر کرد و ادامه داد: اطلاع‌رسانی و زمان‌بندی اجرا و پایان پروژه رعایت شد که امیدواریم این رویه در پروژه‌های بعدی استمرار یابد.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، پیگیر موضوعات پیوست فرهنگی بودیم، ادامه داد: نشست‌های مختلفی در این خصوص داریم که منتظر اظهارنظر اعضای شورای شهر هستیم.

بابایی، برگزاری منظم نشست‌های محله‎ای هر دوهفته یک بار را ازجمله رویکردهای شورای اسلامی شهر، اعلام کرد و از برگزاری نشست مردمی در محله «غدیر ۴» خبر داد.

در ادامه، علیرضا نادری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، بر لزوم ساماندهی تبلیغات تجاری در شهر تأکید کرد و با بیان اینکه این تبلیغات از ضابطه خارج و به اشکال گوناگون در شهر دیده می‌شود، افزود: درهم‌تندیگی تبلیغاتی، به سیمای شهر آسیب زده است.

در ادامه، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، از فداکاری نیروهای آتش‌نشان در عملیات خنثی‌سازی نشت گاز آمونیاک در کارخانه یخ‌سازی تشکر و برای نیروهای آتش‌نشان آروزی سلامتی کرد.

شهردار کرمان،در این نشست، از تهیه پیش‌نویس قراردادی به‌منظور همکاری بهتر اتاق اصناف، نیروی انتظامی و بخش خصوصی با شهرداری درخصوص حل مشکل سدمعبر و تابلوهای مزاحم شهری خبر داد و گفت: تعیین‌تکلیف و ساماندهی تابلوها اولویت دارد.