رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان بر ضرورت ایجاد فضاهای ورزشی اختصاصی سرپوشیده و روباز و ایجاد پارک فرامنطقه ای ویژه بانوان در شهر کرمان تاکید کرد.

عشرت کردستانی در نشست فوق العاده کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای شهر کرمان که با حضور معاونین شهردار و شهرداران مناطق پنجگانه شهرداری و با هدف بررسی و جانمایی جهت ایجاد پارک تخصصی بانوان به صورت فرامنطقه ای و سایر فضاهای سرپوشیده و روباز ورزشی،برگزار شد،بر شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای که در محلات مختلف شهر وجود دارد در راستای ورزش و توسعه فضاهای شهری ویژه بانوان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی و مدون مختص ورزش همگانی لازم است،افزود:این ضرورت حس می شود که با ایجاد فضاهایی همچون پارک های موضوعی بانوان،زمینه ساز سلامتی و نشاط و افزایش تعاملات اجتماعی زنان در جامعه شویم.

کردستانی با بیان اینکه به زودی طی هماهنگی با متخصصین حوزه ورزش و اداره کل ورزش و جوانان،الگوی مشخص و معینی بر اساس ضوابط از فضاهای متعدد ورزشی ویژه بانوان تهیه می شود،تصریح کرد:امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی جامع و کامل در این زمینه و همچنین همت و تلاش شورا و شهرداری و استفاده از ظرفیت های خیرین شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد:طی دیدارها و گفتگوهایی که با نمایندگان استان و سایر مسئولین مربوطه و همچنین خیرین داشتیم امیدواریم که با هم افزایی و تجمیع ظرفیت هایی که در این خصوص در سازمان ها وجود دارد بتوانیم مکان های ورزشی اختصاصی بانوان را در سطح شهر کرمان به بهترین شکل ممکن افزایش دهیم و زمینه ارتقاء سلامت شهروندان و افزایش شادابی و نشاط در آن ها را فراهم کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان نیز در این نشست،با اشاره به اینکه کرمان یک پارک تخصصی و فضایی چند منظوره برای بانوان به صورت ویژه ندارد،گفت:لازم است در این راستا بررسی های لازم در سطح مناطق صورت گیرد و استعلامات لازم در حوزه فضای سبز و املاک صورت گیرد تا بتوانیم مکانی مناسب برای این موضوع پیشنهاد دهیم.

محسن پور اسماعیلی پارک گردشگری را گزینه خوبی برای تحقق این موضوع عنوان و تصریح کرد:باید جانمایی پارک فرامنطقه ای ویژه بانوان در طرح پارک گردشگری انجام شود و برای سایر فضاهای اختصاصی بانوان،یک الگوی مشخص به طور مثال مانند سالن های ورزشی 9 دی ساخته شده توسط سپاه،بر اساس دستورالعمل های لازم در حوزه ورزش بانوان تعیین شود.

حسین چناریان،رییس کمیسیون بودجه و منابع پایدار شورای شهر نیز با اشاره به بازدید ها و دیدارهایی که با مردم محله و فعالان محلات داشتیم، اظهار داشت:اکثر مطالبات مردمی بعد از موضوع آسفالت،نبود فضاهای ورزشی به خصوص فضاهای ورزشی بانوان به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم بود که باید با برنامه ریزی های لازم زمینه برای توسعه ورزش های عمومی و همگانی فراهم گردد و در این راستا ایجاد فضاهای ورزشی ویژه و تخصصی برای بانوان امری مهم و ضروری است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان گفت:استفاده بهینه از ظرفیت های فعلی موجود در محلات و پارک ها،مبحثی است که باید همواره مدنظر قرار گیرد.

عبدالرضا شیخ شعاعی با اشاره به ظرفیت های خوبی که در محلات وجود دارد،افزود:حجم زیادی از فضاهای کوچک مقیاس محله ای،در اختیار مردم و محلات است که با برنامه ریزی واحد و منسجم،می توانیم بهره وری و استفاده از این فضاها را ارتقاء بخشیم و از این فضاها به عنوان ظرفیت های خوب محله ای در جهت توسعه ورزش استفاده نماییم.