رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمانخبر داد:

امضای یک تفاهم‌نامه بین شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران، برای مولدسازی یک زمین در مجاور مسجد امام(ره)

 

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، از امضای یک تفاهم‌نامه بین شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران، برای مولدسازی یک زمین در مجاور مسجد امام(ره) خبر داد.

محمد امینی‌زاده، از برگزاری یک جلسه به میزبانی «امیر حسن‌زاده»، معاون اقتصادی استاندار کرمان، و با حضور «علی رستمی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، «محمدرضا یحیی‌زاده»، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان و «علی رحیمی»، شهردار منطقه دو کرمان خبر داد و در حاشیه برگزاری این جلسه، گفت: یکی از موضوعات مهم این نشست، سرمایه‌گذاری مشترک شهرداری کرمان و شرکت صنایع مس ایران، پیرامون یک زمین به مالکیت شهرداری بود که در مجاور مسجد امام(ره) کرمان قرار دارد.

وی افزود: براساس طرحی که از جانب شهرداری کرمان تهیه و در این جلسه ارایه شد، زمین یادشده قرار است به یک بازار تولید‌محور تبدیل شود که در آن، مجموعه‌ای از کارگاه‌های ساخت نقره، طلا و جواهر به تولید و فروش محصولات خود خواهند پرداخت.

امینی زاده با اشاره به استخراج و تولید طلا، نقره و دیگر فلزات و سنگ‌های قیمتی در معادن مس کرمان، و عرضه آنها در بازار بورس، اظهار داشت:‌ مقدار کمی از این طلا، نقره و دیگر کانی‌های گران‌قیمت، اگر بر طبق این طرح، در بازار مورد نظر به‌کار گرفته شود، نقش بسزایی در تولید و اقتصاد کرمان خواهد داشت.

وی در ادامه، از تهیه و ارایه نقشه طرح مشارکتی شهرداری پیرامون زمین مجاور مسجد امام(ره)، توسط کارشناسان شهرداری کرمان و امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی صنایع مس ایران منطقه کرمان، برای اجرای آن خبر داد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به مشارکت شهرداری کرمان در این پروژه گفت: شهرداری کرمان در زمین و صدور پروانه ساختمانی مشارکت دارد و شرکت ملی صنایع مس ایران، ۳۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.