تقدیر رئیس شورای اسلامی شهر کرمان از قاطعیت نیروی انتظامی در راستای اجرای قانون حجاب و عفاف

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس، سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان از قاطعیت نیروی انتظامی در راستای اجرای قانون حجاب و عفاف تقدیر و تشکر کرد.

 علیرضا نادری در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان،با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه،گفت: ارتقای این فرهنگ لازمه حفظ کرامات انسانی و حیات جامعه است.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب در دین مبین اسلام افزون بر زنان به مردان نیز سفارش شده است، افزود:یکی از تیرهای زهرآگین جبهه شیطان برای مبارزه با جبهه حق، ترویج فساد و بی بندوباری است و دشمن در صدد است تا با سست کردن پایه های دینی و بنیان خانواده در کشور ما اهداف شوم خود را در جامعه دنبال کند که باید با قاطعیت و جدیت در مقابل این توطئه دشمن بایستیم.

نادری با بیان اینکه نمونه بسیار بزرگ تاریخی این قضیه، ماجرای «آندلس» است،تصریح کرد: دشمنان حق، زمانی که مسلمانان در این کشور تشکیل حکومت داده بودند،بی بندوباری و فساد را در بین جوانان مسلمان ترویج دادند و به این وسیله، مسبب کشتارهای 200 ساله در جنگ‌های صلیبی و درنهایت، شکست مسلمانان شدند و جامعه اسلامی را به انحطاط کشیدند.

نادری، با بیان اینکه ما امروزه شاهد همان ماجرا و تکرار آن در جامعه خودمان هستیم، گفت: دشمن با ترویج فساد و بی‌بندوباری و خارج کردن «زن» از حد کرامت خودش، در پی ضربه زدن به اسلام است.

نادری حجاب و عفاف را مهم ترین عامل در راستای حفظ کرامت انسان ها عنوان و تصریح کرد: بی حجابی و بدحجابی موجب ضربه زدن به هویت و جایگاه زنان در جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج فلسفه، اهمیت و معنای واقعی حجاب در جامعه و جایگاه رفیع زن در اسلام، ترویج این مهم را زمینه ساز خنثی کردن هجمه های دشمنان دانست و افزود:زنان باید قدر خود را بدانند و نقش خود رابا توجه به نگاه متعالی اسلام به زنان،به خوبی ایفا کنند‌.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان خاطرنشان کرد: جایگاه زن مسلمان، جایگاه مادر حضرت موسی علیه السلام، آسیه، حضرت مریم(ع) و جایگاه حضرت فاطمه(س) است.

وی اظهار داشت: زنان باید در این ایام، قدر خود را بیشتر بدانند و کرامت خود را حفظ کنند و به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س)، تاسی کنند.

نادری از اقدامات نیروی انتظامی برای حفظ جایگاه و ارزش حجاب، تشکر و قدردانی کرد و به آنها خداقوت گفت.

محمد امینی‌زاده، منشی شورای اسلامی شهر و رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست به نامه شهرداری مبنی بر اعلام نیاز به‌منظور همکاری یک نفر نماینده نیروی انتظامی با شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری درخواست مجوز پرداخت حق‌الزحمه این نیرو را به‌صورت ماهیانه، به‌ازای هر روز 300 هزار تومان در سال 1402 از ردیف اعتباری خدمات قراردادی اشخاص حقیقی دارد که با موافقت اکثریت آرا به تصویب رسید.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان همچنین به موضوع بررسی آیین‌نامه اجرایی اعمال نظارت شورای اسلامی شهر بر سازمان‌ها و مناطق شهرداری کرمان اشاره کرد.

محمد امینی زاده با بیان اینکه بیشتر کلانشهرها از این شیوه استفاده می‌کنند، به لایحه پیشنهادی شورای عالی استان‌ها اشاره کرد که در آن هم شیوه اداره امور از طریق شورای اسلامی شهر تاکید شده بود.

وی ادامه داد: اجرای این آیین‌نامه و تشکیل کمیته‌های نظارتی از سوی شورا دخالت در امور شهرداری نیست و شهرداری مشهد این مهم را در امور اجرا کرده و بسیار کارآمد بوده است.

در دامه این نشست، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، گفت: این کمیسیون متن پیشنهادی پیوست فرهنگی اجتماعی پروژه‌ها را برای شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر ارسال کرد، تا نظرات خود را در مورد آن بدهند و با رویکرد اصلاحی، آن را بررسی کنند.

محمود بابایی، با بیان اینکه در متن مورد نظر، پیشنهاداتی در خصوص موارد پیوستی و جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی پروژه‌های عمرانی یا دیگر کارهای بزرگی که قرار است در شهر اجرا شود، آورده شده است، گفت: فایل این پیشنهادات را برای معاونان شهردار هم فرستادیم تا درنهایت به یک جمع‌بندی مطلوب برسیم.

وی درخواست بررسی موضوع تعیین نام پارکی در محله سلسبیل کرمان طبق نظر اعضای آن محله به نام “شهدای سلسبیل” را مطرح کرد که قرار شد در دستور کار جلسه بعدی شورای عمومی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی شورا به موضوع قلعه دختر اشاره کرد و از میراث فرهنگی خواست که با توجه به اینکه موضوع تملکات این قلعه حل شده برای احیا این قلعه پای کاربیایند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. محمدامین شمسی افزود: این محدوده درصورت مرمت نهایی، نورپردازی و ساماندهی می تواند میزبان شمار زیادی از گردشگران و نیز فعالیت واحدهای صنفی مختلفی باشد و رونق اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی همچنین گلایه‌ای از شهرداری داشت و گفت: اگر مدیران شهرداری به کمیسیونی دعوت می‌شود لازم است که واقعا شرکت داشته باشند و وظایف و کارهایی که بر عهده آنهاست انجام دهند.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در نشست عمومی شورا در خصوص موضوع اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح شهر گفت: عزم بیشتری در راستای حل نقاط حادثه خیز باید در شهر وجود داشته باشد و شهرداری باید با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری داشته باشد تا شاهد وقوع تصادفات در شهر کرمان نباشیم هر چند سال گذشته آمار تصادفات درون شهری کرمان بالا بود.

منصور ایرانمنش افزود: اگر در زمینه حل مشکل نقاط حادثه خیز شهر کرمان، مشکل روشنایی معابر حل شود خیلی از مسائل نیز حل خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع حفاری‌ها در سطح شهر کرمان اشاره کرد و گفت: موضوع این حفاری‌ها باید روزانه کنترل شود و معابری که کار حفاری در آنها تمام می‌شود به موقع آسفالت شوند.

در ادامه این نشست، شهردار کرمان به موارد مطرح‌شده در این شورا ازجمله آسفالت معابر، اسکن املاک، بازارچه‌های منطقه‌ای، محاسبه عوارض و قلعه‌دختر پاسخ گفت.

شهردار کرمان تصریح کرد: در مورد قلعه دختر و اردشیر هم بودجه خوبی در نظر گرفته شده است و قراردادی برای نورپردازی پروژه منعقد شده و خواهشی که داریم این است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تعهد گذشته خود، سریع‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمان برای تملک املاک محدوده قلعه دختر، قریب 40 میلیارد تومان هزینه کرده است، ادامه داد: در حالی که باید حدود پنج میلیارد از اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور به این کار اختصاص داده شود و خود قلعه دختر یک شکل زیبا پیدا کند، اما هنوز به ما نرسیده است؛ با این حال ما به وظیفه خود در این زمینه عمل کردیم.

شهردار کرمان گفت: در بودجه امسال، فضاسازی قلعه دختر نیز، منظور شده که کار آن را شروع خواهیم کرد.