تصویب بودجه سال 1402 شهرداری در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بودجه سال 1402 شهرداری کرمان مصوب شد.

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، پس از جلسات متعدد بررسی بودجه شهرداری کرمان، بودجه سال آیندۀ شهرداری کرمان با رقم 4155 میلیارد تومان مصوب شد. علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست،ضمن اشاره به برگزاری جلسات متعدد جهت بررسی این بودجه در شورای اسلامی شهر کرمان، از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و سایر مسئولان شهرداری که در این زمینه تلاش و همکاری کردند، تشکر کرد.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا نیز در این نشست گفت: در کمیسیون بودجه، نامه شهرداری پیرامون بودجه مطرح و لایحه بودجه سال 1402 با 68 درصد رشد نسبت به رقم بودجه مصوب سال‌جاری، تقدیم شورا شد تا پس از بررسی، نتیجه نهایی به شهرداری اعلام شود.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در کمیسیون بودجه، نامه شهرداری پیرامون بودجه مطرح و لایحه بودجه سال 1402 با 68 درصد رشد نسبت به رقم بودجه مصوب سال‌جاری، تقدیم شورا شد تا پس از بررسی، نتیجه نهایی به شهرداری اعلام شود. محمد امینی‌زاده با اشاره به اینکه 17 جلسه برای بررسی این بودجه توسط شورای اسلامی شهر برگزار شد،افزود: در این زمینه اعضای شورا با دقت و جدیت، بودجه را بررسی کردند. وی ادامه داد: نهایتاً با کلیات و جزییات بودجه با سقف 4155 میلیارد تومان سرجمع درآمد شامل 400 میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌های سرمایه‌گذاری، 2028 میلیارد تومان هزینه اعتبارات تملک سرمایه‌ای و 1727 میلیارد تومان هزینه اعتبارت جاری مشروح بر توضیحات که به پیوست آمده است، موافقت شد. رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا ادامه داد: این رقم در کمیسیون بودجه مطرح شد و با سه رأی موافق، یک رأی ممتنع و دو رأی مخالف اعضای حاضر در کمیسیون، به تصویب رسید که درنهایت در صورت موافقت در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان، نهایی خواهد شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص افزایشی که در لوایح اِعمال شده است،گفت:سعی کردیم از قانون موجود عبور نکنیم و منافع مردم را هم در نظر بگیریم. محمدرضا کمساری، با اشاره به اینکه روی توان شهرداری در مورد افزایش بودجه حساب باز کردیم، گفت: به‌عنوان مثال، شهرداری باید آمار امسال خود را در حوزه تفکیک زمین، به دوبرابر در سال آینده افزایش دهد؛ چراکه با توجه به میزان عرضه و تقاضا، این افزایش، به نفع مردم است. وی در ادامه، به وعده داده‌شده مبنی بر اینکه وابستگی شهرداری در بودجه سال آینده به زمین‌های آماده فروش، کاهش یابد، اشاره کرد و گفت: باید به این نکته دقت شود که سال گذشته در این خصوص 350 میلیارد تومان در بودجه به حوزه مورد نظر، اختصاص دادیم و امسال 400 میلیارد تومان؛ درحالی‌که افزایش قیمت زمین در سال آینده، بیش از 30 درصد خواهد بود و این نشان‌ می‌دهد تعداد فروش زمین‌های از قبل آماده و موجود در بانک زمین را کم کرده‌ایم. نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان، به درآمد حاصل از ارزش افزوده شهرداری کرمان، به‌عنوان دیگر درآمد پایدار برای این نهاد، اشاره کرد و اظهار داشت: براساس ارزش افزوده‌ای که امسال محقق شده بود، پایین‌ترین و کم‌ریسک‌ترین رقم را به این مورد، اضافه کردیم. کمساری، با تأکید بر وجه منطقی بودجه 1402، اظهار امیدواری کرد شهردار و مجموعه همکاران شهرداری درخصوص درآمدزایی برای انجام عملیات‌های عمرانی و هزینه‌های دیگر شهرداری، بیشتر تلاش کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز در نشست عمومی شورای اسلامی از همکاران شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت بودجه و معاون مالی و اقتصادی شهردار که برای تدوین این بودجه ساعت‌ها تلاش کردند و در شهرداری و شورا حضور داشته و پاسخ‌گو بودند تا بودجه سال 1402 که هم امیدبخش و هم انگیزه‌بخش است، تدوین شود، سپاسگزارم. عشرت کردستانی افزود: این بودجه با همکاری شورا و شهرداری، محقق خواهد شد.