رییس شورای اسلامی شهر کرمان عنوان کرد:

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نماد پیروزی مستضعفان بر استکبار جهانی است

رییس شورای اسلامی شهر کرمان عنوان کرد:پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر مبنای حمایت از مظلومین و نماد پیروزی مستضعفان بر استکبار جهانی است

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان برگزار شد.

علیرضا نادری،در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و حماسه‌آفرینی ملت ایران،به ویژه همشهریان کرمانی را به هموطنان و همه مستضعفان جهان تبریک گفت.

وی ضمن گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس،گفت:دهه فجر یادآور عظمت ملت و خون های پاک  شهدا و تدابیر و رهبری پیامبرگونه امام خمینی رحمة الله علیه و حماسه ای بزرگ و تاریخی برای امت ایران و حق طلبان جهان است.

نادری افزود:دهه فجر و انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی رحمة الله علیه،نقطه آغاز عزت،اقتدار و سربلندی جهان اسلام و شکست قدرت های استکباری است و این وعده الهی است که با آمدن حق،باطل از بین می رود و امروز نیز به فضل الهی و هدایت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)،این نظام راه خود را ادامه خواهد داد و هر روز به سوی پیشرفت و تعالی حرکت خواهد کرد.

وی برای سرنگونی همه رژیم‌های جنایت‌کار و وابسته به استکبار، ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به‌خاطر رهبری آن حکیم فرزانه، حضرت امام خمینی(ره) و تداوم مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی، به‌دلیل رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) است که به سرنگونی همه طاغوت‌های جهان خواهد انجامید.

در ادامه رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان،به قرائت نامه‌ها و درخواست‌های رسیده به شورا پرداخت.

محمد امینی زاده، همچنین به نامه درخواست شهرداری، جهت خرید زمین، اشاره کرد و گفت: در این نامه که در اختیار شرکت توزیع برق نیز قرار گرفت، آمده است که با توجه به موقعیت پست برق کنونی به مساحت 116 متر مربع، واقع در تقاطع بسیج، راست‌گرد خیابان شهید مطهری غربی به خیابان میرزا آقاخان شمالی، طبق طرح تفضیلی در حریم معبر، مستهلک می‌گردد، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و بار ترافیکی و همچنین دسترسی‌های سواره و پیاده در محدوده مورد اشاره، جلسات متعددی با مدیرعامل و مسئول حقوقی وکارشناسان فنی اداره برق برگزار شد و مکاتبات چندی با ایشان انجام شد و در نهایت، پیشنهاد شد که این پست برق، جابه‌جا شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورا افزود: در صورت موافقت شورای شهر، با توجه به مشخصات فنی و تایید شرکت توزیع برق کرمان و موافقت مالکان، قطعه زمین ضلع جنوبی پست برق با سند ثبتی به‌مساحت 79 متر مربع توسط شهرداری از مالکان خریداری شود و در اختیار شرکت برق جهت احداث و جابه‌جایی پست برق قرار گیرد.

محمد امینی‌زاده در ادامه با این توضیح که، در ازای این کار، قرار است، شهرداری باقی مانده ملک مسیری تملک شده نبش جنوب شرقی تقاطع بسیج به‌مساحت 89 مترمربع واقع در ابتدای میرزا آقاخان شمالی روبه‌روی ملک نامبرده را پس از ارزیابی توسط کارشناسان رسمی دادگستری به‌عنوان معوض به مالکان واگذار کند، از شورای شهر خواست تا با سرعت بیشتری در این خصوص تدقیق و اعلام نتیجه نماید.

 این مصوبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر به اتفاق آرا مورد موافقت قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز در این نشست،  بر استفاده از اسامی مصوب شده در شورا در مورد خیابان‌ها و معابر، به خصوص در مکاتبات و صحبت‌های رسمی تاکید کرد.

محمود بابایی افزود: متاسفانه به کرات این اتفاق می‌افتد و از اسامی سابق خیابان‌ها و معابر در مکاتبات و صحبت‌های رسمی استفاده می‌شود.

در ادامه رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان به نامه دیگر شهرداری کرمان برای پاسخ به درخواست کمک به انجمن زنان نیکوکار «مهتاب» که در جهت ایجاد اشتغال پایدار ویژه کودکان، زنان سرپرست خانواده و افراد دارای معلولیت و بیماران فعالیت می‌کنند؛ اشاره کرد و گفت: شهرداری تقاضای تخصیص اعتبار به مبلغ 60 میلیون تومان از محل اعتبارات کمک‌ به سازمان‌های مردم نهاد، به این موسسه را دارد.

عشرت کردستانی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: موسسه نیکوکاری زنان «مهتاب» موسسه‌ای با مجوز بهزیستی است که بسیار متفاوت عمل کرده و صنایع دستی و محصولات تولیدی افراد تحت پوشش این موسسه (که به حالت دانش‌بنیان تولید می‌شوند) همه صادراتی و برند هستند و کیفیت کار با جاهای دیگر متفاوت است.

 وی ادامه داد: متاسفانه این موسسه در تامین افزایش اجاره‌بهای موسسه که 16 کارگاه تولیدی فعال دارد، به مشکل برخورد کرده‌‌اند و در صورتی که نتوانند این کرایه‌ را پرداخت نمایند؛ مجبور به تعطیلی این کارگاه‌ها تا پیدا کردن جای مناسب می‌شوند و کسانی که در این کارگاه‌ها به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند؛ مدتی از فعالیت باز می‌مانند.

 کردستانی اظهار داشت: به‌همین دلیل، معاون فرهنگی شهردار کرمان برای کمک به این موسسه در تامین اجاره‌خانه تا مدتی که ملک مناسب پیدا کنند؛ پیشنهاد کمک از محل اعتبارات، کمک به سازمان‌های مردم نهاد را ارایه داده است که در صورت تصویب در صحن علنی شورای شهر، این موسسه نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

در ادامه با این درخواست شهرداری کرمان موافقت و این مورد نیز تصویب شد.

گفتنی است؛ در این نشست شورای اسلامی شهر کرمان، نامه‌های متعدد رسیده از شهروندان مورد بررسی قرار گرفت که بعد از بررسی و تبادل نظر، با نظرات و آرای نهایی شورای شهر، به آنها پاسخ داده شد.