در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان صورت گرفت؛

بررسی نهایی لوایح پیشنهادی حوزه شهرسازی شهرداری کرمان

نشست فوق العاده عمومی شورای اسلامی شهر کرمان همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاون مالی و اقتصادی و معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمان در محل شورا برگزار شد.

در این نشست بررسی نهایی لوایح پیشنهادی حوزه شهرسازی شهرداری کرمان صورت گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) ،گفت: این ایام مبارک، یادآور رشادت‌ها و شجاعت بزرگمردی است که تاریخ بعد از ائمه اطهار(ع) دیگر به خود ندیده است.

علیرضا نادری با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی  می‌گوید امروز به هر نقطه‌ای در خاورمیانه نگاه می‌کنم، حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) را می‌بینم،افزود: سخن ما به او این است تا چشم‌های نابینایش از بغض و حسد کور شود و باید بگوییم چون نابینا هستید و نمی‌بینید و گرنه اگر چشمان خود را باز کنید، امروز در تمام جهان، حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) را می‌بینید.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا نیز در این نشست، با تبریک میلاد حضرت علی(ع) گفت: امروز در این نشست، پیشنهادات شهرداری کرمان درخصوص لوایح عوارضی سال ۱۴۰۲، بررسی می‌شود.

محمد امینی‌زاده افزود: در این لوایح یک‌سری ضوابط تعرفه‌های کلی مربوط به عوارض شهرسازی، تعرفه منطبق بر دستورالعمل اجرایی وزیر کشور و ضرایب این موارد بررسی می‌شود.

نایب رییس شورا نیز در این نشست گفت: درخصوص میزان جریمه تخلفات ساخت‌وساز باید ضمن رعایت عدالت، جریمه‌ها، بازدارندۀ تخلفات باشد.

محمدرضا کمساری افزود: در سال‌های قبل و شاید از زمان قبل از انقلاب اسلامی، چون ضوابط شهرسازی و اطلاع‌رسانی مانند زمان حال نبود، برخی از مردم نااگاه بودند و قوانین هم کامل نبود؛ بنابراین، دست به ساخت‌وساز غیرمجاز زدند.

وی ادامه داد: باید با ارایه تشویقات و کاهش میزان جرایم ساخت‌وساز، مردم را به پرداخت عوارض و جریمه تخلف در ساخت‌وساز غیرمجاز ترغیب کرد.

نایب رییس شورا ادامه داد: اکنون که در دورترین نقاط استان هم اطلاع‌رسانی کامل وجود دارد و همه می‌دانند باید ابتدا قبل از ساخت‌وساز، به شهرداری مراجعه کنند و ضوابط شهرسازی منسجم و به‌روزی وجود دارد، دیگر کاهشی در مورد میزان جریمه تخلفات و عوارض پرداخت‌نشده، نباید وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست شورا نیز بر رعایت مواردی مانند سال ساخت‌وساز غیرمجاز، وضعیت افراد و نیز میزان آن تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت بر ساخت مسکن ملی و ارزان‌قیمت و کمک برای خانه‌دارشدن افراد، تأکید دارد، باید درخصوص جرایم ساخت‌وساز غیرمجاز سال‌های قبل از ۱۳۹۲ با توجه به وضعیت مالی برخی از افراد و توجه به نداشتن مسکن برخی از جوانان و کمک خانواده برای ساخت واحدی در بالای مسکن خود و کم‌کردن این بار از دوش دولت، دقت و توجه کرد.