رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

ملاک ما مطابقت مصوبات شورا با قوانین است

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

 

به گزارش کرمان‌آنلاین، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ابتدای این نشست مناسبت‌های ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان(ع)  را تسلیت گفت و افزود: اکنون، یک سال از عمر دورۀ ششم شورای اسلامی شهر کرمان می‌گذرد و در این مدت، اعضای این شورا تلاش‌ کردند از امکانات محدودی که دارند، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند، اما بدیهی است که نتوانسته باشند همۀ توقعات مردم را برآورده کنند.

علیرضا نادری افزود: در سالی که گذشت، اعضای شورای تمام تلاش‌شان را برای رسیدن به اهداف خود به‌کار گرفتند، تقریباً در تمام هفته‌های سال تشکیل جلسه دادند و حتی جلسات جبرانی هم برگزار کردند.

وی اظهار داشت: اعضای شورا همچنین در فرصت‌های ممکن به محله‌های مختلف رفته و جلساتی را برگزار و سعی کردند نسبت به همۀ مسایلی که در شهر وجود دارد، آگاه باشند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: شورای ششم در یک‌سالی که از عمر آن گذشت، بیش از 500  مصوبه داشت که با افتخار می‌توان گفت از این تعداد، تنها 30 مصوبه که حدود یک‌هفدهم آن‌ها را تشکیل می‌دهد، از طرف هیأت انطباق به شورا بازگشت داده شد که در تصور من نسبت بسیار قابل قبول و مثبتی است.

نادری ادامه داد: در این بین، تعداد اندکی از مصوبات بود که به هیأت حل اختلاف فرستاده شد و این هیأت هم در عمدۀ موارد، به نظرات شورای شهر، رأی مثبت داد؛ یعنی مصوبات ردشدۀ شورای ششم شهر کرمان، بسیار اندک است و علت آن هم این است که این شورا، دقت بسیاری دارد که مصوباتش هماهنگ با مقررات و منطبق بر قوانین باشد و این ملاک را مد نظر دارد.

در این نشست همچنین رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا گفت: در هفته‌ گذشته نماینده قرارگاه خاتم طی تماس‌هایی که با این کمیسیون داشت، درخصوص موضوعات مالی پروژه‌های این موسسه مواردی را مطرح کرد که متعاقب آن، جلسه‌ای با حضور ایشان و معاون مالی و اقتصادی شهردار و دیگر اعضای کمیسیون برگزار کردیم.

منصور ایرانمنش ادامه داد: آنچه در جلسه یادشده مطرح شد، یادآوری این نکته بود که مقرر شده ماهانه مبلغ دو میلیارد تومان به این قرارگاه پرداخت شود که ظاهراً بدهی شهرداری به قرارگاه، حدود دوماه به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: با توضیحات مستدل معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان دربارۀ تعویق بدهی یادشده، مقرر شد این بدهی، جبران شود که خوشبختانه متعاقب آن در این هفته، دو میلیارد تومان به این قرارگاه پرداخت شده است.

ایرانمنش همچنین بر بازگشایی مسیر پل «کوثر» تا تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» تأکید کرد و گفت: با توجه به مجوزهای داده‌شده در محدودۀ پل «کوثر» تا پل «شهدای خلبان»، باید این مسیر هرچه زودتر بازگشایی شود؛ چراکه با درنظر داشتن همۀ مشکلات، اگر این پل به پایان برسد اما مسیر یادشده آزاد نشود، به‌نظر می‌رسد در واقع کاری انجام نشده است.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا با بیان اینکه برای بازگشایی این مسیر باید حدود 11 پلاک باقی‌مانده تملک شود، اظهار داشت: در دورۀ گذشته، یک دفتر برای انجام تملکات در این مسیر دایر شد که در حال حاضر، غیرفعال شده است.

ایرانمنش، با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» گفت: این پروژه، تنها کلان‌پروژه‌ای است که از دوره‌های قبل باقی مانده است؛ بنابراین، از شهردار می‌خواهم تلاش کند این پروژه، هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

امین شمسی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، با تشکر از تیم شهرداری کرمان که برای کمک و امداد به رفسنجان رفته بودند، گفت: با توجه به اینکه کرمان، مرکز استان است، پیشنهاد می‌شود این تیم به‌صورت قوی‌تر در شهرداری آماده باشد و از ظرفیت‌های استانی هم استفاده شود؛ چراکه در مواقع ضروری، هم برای استان و هم برای شهر کرمان، وجود چنین تیمی، ضروری و مفید خواهد بود.

وی در ادامه، به طرح جامع گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و گفت: طرح جامع گلزار شهدا و جزییاتش، هنوز در شورا مطرح نشده است؛ خواهش ما این است اگر قرار است این طرح اجرا شود، اعضای شورا هم به این طرح دسترسی داشته باشند.

در بخش دیگری از این نشست، با توضیح محمد امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی کرمان دربارۀ «آیین‌نامۀ مرکز پژوهش و مطالعات شورای شهر و شهرداری» و روند بررسی و مطالعۀ آن، آیین‌نامه یادشده در صحن علنی شورا با رأی موافق اعضا مورد تصویب قرار گرفت.