ضرورت اختصاص اعتبار حاصل از مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن به توسعه شهر کرمان

در دیدار اعضای شورای اسلامی با دو نماینده شهر کرمان مطرح شد:

ضرورت اختصاص اعتبار حاصل از مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن به توسعه شهر کرمان/ ساخت شهرک سلامت در این دوره از شهرداری لازم است

اعضای شورای اسلامی با دو نماینده شهر کرمان در مجلس شورای اسلامی دکتر محمدمهدی زاهدی و محمدرضا پورابراهیمی در محل سالن کنفرانس شورای شهر دیدار کردند.

دکتر محمدمهدی زاهدی با اشاره به حقوق معادن پرداخت و تبصره ۷ بند ۳ در قانون بودجه گفت: این قانون دولت را موظف کرده است حق ۱۵ درصدی از حقوق معادن را هر سه ماه یک بار به شهرستانی که معدن در آن وجود دارد واریز کند.

وی این قانون را دارای اشکالات جدی خواند و افزود: متاسفانه در مجلس نگاه شهری بر منافع ملی غالب شده است.

زاهدی با بیان این که ما در کرمان معادن شن و ماسه داریم اظهار داشت: کرمان نیز می‌تواند سهم خودش را در زیرساخت‌ها مطالبه کند و راهی بیاید تا این مبلغ وارد استان شود.

وی از پیگیری‌های نمایندگانی کرمان در مجلس دهم خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر قانون ارزش افزوده تصویب نمی‌شد، به غیر از چند شهرداری در کشور بقیه ورشکست شده بودند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیگیری آسفالت معابر در کرمان را ضروری دانست و افزود: کرمان اما کارهای بزرگ هم لازم دارد.

زاهدی با بیان این که ساخت شهرک سلامت در این دوره از شهرداری لازم است گفت: گاهی یک دندانپزشکی، مراجعه‌کننده را به چندین نقطه شهر می‌کشاند؛ به همین دلیل همه مراکز درمانی باید در جایی کنار هم قرار بگیرند.

وی از بیان ضرورت ایجاد این شهرک در مذاکره با رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری اجازه کاربری را به علوم پزشکی بدهد و به آنها کمک کند آن شهرک ساخته می شود.

زاهدی با اشاره به سفر استانی رییس جمهور به کرمان در آینده ای نزدیک گفت: اگر بتوانیم ورود کنیم مشکلات شهرداری از جمله تامین قیر را به هیئت دولت گوشزد می‌کنیم.

همچنین دکتر محمدرضا پورابراهیمی دیگر نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: از نشست ها و برنامه ها برای افزایش ظرفیت خدمات رسانی شهرداری به شهروندان کرمانی استقبال می کنیم.

وی حضور نیروهای انقلابی در این دوره از شورای شهر را مفید عنوان و تاکید کرد: با این حال ما وظیفه داریم بدون گرایش های سیاسی به مدیریت شهری کمک کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به ارتباط مستمر با شهردار کرمان و مطرح کردن مباحث و مشکلات شهری گفت: ما نمایندگان مجلس مدافع شهر کرمان هستیم و در سفر رییس جمهور موضوعات را اولویت بندی می کنیم.

به گفته وی، جمعیت خدمات گیرنده در حوزه های خدماتی، آموزشی و درمانی از جمعیت شهری کرمان بیشتر است.

پورابراهیمی، با بیان این که رویکرد شهرداری ها مابین دولتی و خصوصی است خطاب به اعضای شورای شهر اظهار داشت: اولویت های حوزه شهری کرمان را تا زمان سفر هیئت دولت مشخص و طرح ها و پروژه های عمرانی را تعیین کنید.

این نماینده مجلس، حاشیه نشینی، بازآفرینی شهری، سرمایه گذاری و توسعه گلزار شهدا به محوریت مزار سردار دل ها را از اولویت های شهر کرمان عنوان کرد.

وی جدا شدن شهرداری ها از درآمدهای سنتی را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود شهرداری کرمان بخش اقتصادی ویژه ای تعریف کند تا بتواند ماموریت های قانونی در حوزه اقتصادی انجام دهد.

پورابراهیمی با بیان این که کرمان در آینده ای نزدیک، حدود 300 میلیارد تومان پروژه خواهد داشت افزود: شهرداری کرمان نیز می تواند جایگاه خود را در این موضوع به دست آورد.

وی بازیافت زباله، مشارکت در ساخت و ساز و حمل و نقل عمومی را از موارد درآمدزای شهرداری ها دانست و گفت: برخی از نیازهای شهری نیازمند مصوبات دولت است.

در ابتدای این نشست، ریاست و اعضای شورا تجهیزات مدرن آتش نشانی، ساماندهی ورودی های شهر، منابع درآمدی و اختصاص اعتبار حاصل از مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن را از نیازهای ضروری شهرداری در حوزه های خدماتی و عمرانی عنوان کرده و بر حمایت دولت از شهرداری ها در شرایط اقتصادی اخیر کشور تاکید کردند.