در نشست فوق العاده کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد:

بازنگری طرح ساماندهی میدان بیرم آباد

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی در این نشست، با بیان این که در سالهای اخیر چندین طرح ترافیکی در شهر کرمان با آزمون و خطا اجرا شده گفت: اما اعضا شورا تصمیم گرفتند با حضور نمایندگانی از پلیس راهور، کارگروه ترافیک شهرداری، شورای ترافیک استان و چند تن از شهروندان مطالبه گر محله، جلسات کارشناسی برگزار کرده و نقاط قوت و ضعف این طرح را بررسی کنند.

وی از تاکید پلیس راهور بر اصلاح کامل این معبر خبر داد و افزود: لازم است هرچه سریع تر با اصلاح این معبر پرترافیک و جمع بندی نهایی نظرات کارشناسان، از وقوع حوادث احتمالی پیشگیری کنیم.

ایرانمنش اعلام فوریتی پیشنهادات و انتقادات کتبی از سوی کارشناسان به شهرداری را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود تا انجام بازدید میدانی و طرح نظرات در شورای ترافیک، کار متوقف شده و طرح بازنگری شود.

همچنین حسین چناریان، با بیان این که طرح ساماندهی میدان بیرم آباد باید بر اساس آن چه تصویب شده اجرا شود گفت: در عین حال ایراداتی که به آن وارد است توسط کارگروه فنی بررسی و رفع می شوند.

وی با اشاره به مطالبه جدی شهروندان کرمانی برای ساماندهی میدان بیرم آباد افزود: سال ها است که نقاط حادثه خیز این منطقه باعث بی نظمی ترافیکی و هرج و مرج خیابانی شده است.

به گفته چناریان، ساماندهی بی انضباطی های ترافیکی و تصادفات، مسکن موقتی برای این منطقه است و بایستی مسائل مهم تر اجتماعی نیز دیده شوند.

همچنین محمد امینی زاده، با انتقاد از کاهش عرض معابر واقع در میدان بیرم آباد در این طرح گفت: قرار بود این کار باعث کاهش تصادفات شود اما ترافیک را بیشتر کرده است.

وی خروجی و ورودی به محله سرآسیاب را از نقاط حادثه خیز این منطقه عنوان کرد.

محمدامین شمسی نیز از بررسی طرح ساماندهی میدان بیرم آباد در شورای شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: نیاز است نقاط حادثه خیز این میدان توسط شورای ترافیک استان نیز بررسی شوند.

وی ایجاد کنارگذر و افزایش عرض معابر را در کاهش حجم ورودی خودرو به میدان پیشنهاد داد.

همچنین سیدمحمد موسوی، نماینده شورای شهر در شورای ترافیک استان با بیان این که تصمیم گیری بر اساس وضع موجود، نادیده گرفتن همه جوانب است گفت: هرگونه فعالیتی، بدون داشتن آمار و اطلاعات بی نتیجه خواهد ماند.

وی بر تهیه آمار و اطلاعات ورودی و خروجی خودرو به میدان برم آباد در طرح ساماندهی تاکید کرد.

محمدرضا کمساری نیز بازنگری کامل طرح ساماندهی میدان بیرم آباد را ضروری دانست و گفت: اینکه از آغاز اجرای طرح تاکنون نظر مخالفی ابراز نشده و با شروع کار توسط پیمانکار توقف ایجاد شود اعتماد اجتماعی مردم خدشه دار می شود.

در ابتدای این نشست فوق العاده، نمایندگان پلیس راهور، کارگروه ترافیک شهرداری، شورای ترافیک و شورای اجتماعی محله سرآسیاب به ارائه نظرات خود درباره طرح ساماندهی میدان بیرم آباد پرداختند.