بررسی مسایل و مشکلات ترافیکی شهر کرمان و درخواست پلیس راهور در دیدار با اعضای شورای شهر


ضرورت پیگیری مجدانۀ وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر 

نشست مشترک رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با رئیس پلیس راهور استان کرمان

بررسی مسایل و مشکلات ترافیکی شهر کرمان و درخواست پلیس راهور در دیدار با اعضای شورای شهر

در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و پلیس راهور مسایل،مشکلات و کمبودهای ترافیکی شهر کرمان بررسی شد.

رئیس پلیس راهور استان به بیان درخواست از اعضای شورای شهر برای تعامل،همکاری و مساعدت مطرح کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه نیروهای پلیس راهور در برقراری نظم و انضباط ترافیکی،ساماندهی ترافیک و تردد منظم در معابر شهری را در گرو رابطه تنگاتنگ بین شهرداری و پلیس راهور دانست و گفت:در خصوص مبحث ترافیک همه ارگان ها وظیفه ای دارند اما پلیس راهور و شهرداری به عنوان دو ارگان اصلی در حوزه نظارت،کنترل و روان سازی ترافیک ایفای نقش می کنند.

علیرضا نادری با اشاره به اینکه حضور شورای شهر و شهرداری در کنار پلیس فضایی را ایجاد می کند که می تواند خدماتی شایسته به شهروندان ارائه شود،افزود:در این راستا شهرداری باید بستر لازم برای اقدامات پلیس را فراهم نماید.

وی اظهار داشت:با برنامه ریزی دقیق و حساب شده و در نظر گرفتن تمهیدات لازم در این زمینه بخش زیادی از معضلات ترافیکی شهر قابل حل است و نگاه ما باید مبتنی بر هم‌افزایی باشد که نتیجه آن افزایش رفاه مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان موضوع ترافیک در سال های آینده جدی تر می شود،تصریح کرد:مجموعه مدیریت شهری باید همواره در زمینه روان سازی و به حداقل رساندن معضل ترافیک در سطح شهر با پلیس تعامل،همکاری و هم افزایی داشته باشد و تصمیم گیری در این خصوص نیازمند کار کارشناسی شده و دقیق است تا در نهایت شهری ایمن و بدون خطر داشته باشیم.

نادری در ادامه با تاکید بر اهمیت و ضرورت شناسایی نقاط حادثه خیز در جهت کاهش حوادث ترافیکی در سطح شهر،تصریح کرد:ترددهای نامناسب و تخلفات رانندگی و همچنین معابر نامناسب از عوامل بروز حوادث ترافیکی محسوب می شوند که باید در این خصوص برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان در این نشست،به کمبودها و مشکلات ترافیکی شهر کرمان اشاره کرد و خواستار تعامل،همکاری و مساعدت شورا و شهرداری شد و گفت:411 دوربین نظارتی در شهر کرمان می باشد که لازم است در بحث نظارت تصویری دوربین های نظارتی به دوربین های پلاک خوان تبدیل شوند که این امر همکاری و تعامل شهرداری را می طلبد.

اسماعیل خوشوقت در ادامه بر ساماندهی تجهیزات هوشمند و فرهنگسازی در حوزه مباحث ترافیکی تاکید کرد و عواملی از جمله عدم اصلاح نقاط حادثه خیز،نبود پارکینگ های عمومی به میزان کافی،کمبود پل ها و گذرگاه های عابر پیاده،عدم استفاده از پل های عابر پیاده توسط عابرین به دلیل عدم مکانیزه بودن پله ها و عدم روشنایی کافی در برخی معابر را علت تصادفات به ویژه برای عابرین پیاده برشمرد.

وی توسعه،تجهیز و پشتیبانی مرکز مانیتورینگ پلیس راهور و ساماندهی و ارتقاء دوربین های نظارتی را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد:باید در این راستا تعامل ،همکاری،برنامه ریزی و تمهیدات لازم صورت گیرد.

حسین چناریان،رییس کمیسیون بودجه،منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده بین پلیس و شهرداری در جهت حل مشکلات ترافیکی،افزود:باید در راستای بررسی و حل مسایل و مشکلات مرکز مانیتورینگ پلیس و پشتیبانی اقدامات موثرتری صورت گیرد تا شاهد کاهش معضلات ترافیکی در سطح شهر باشیم.

وی تشکیل کمیته فنی برای بررسی مسائل و مشکلات ترافیکی و پیگیری مطالبات این حوزه را مهم و ضروری دانست.

چناریان در ادامه در خصوص سيستم مانيتورينگ و ارتقاء دوربين هاي پايش تصويري در برخي معابر و نقاط شهر گفت : اگر در حوزه تجهیز و افزایش نظارت بر تخلفات هزینه کنیم و دوربین های پلاک خوان در كمترين زمان ممكن و برنامه ريزي هاي صورت گرفته نصب و راه اندازي شود بسيار خوب خواهد بود چرا كه اين كار هزينه نيست بلكه آورده هم دارد و آن امنيت و آسايش براي عموم شهروندان است.

رئیس کمیسیون عمران،شهرسازی و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: شورای ششم به این موضوعات توجه جدی دارد،لذا مسائل مربوط به حوزه ترافیک که رسیدگی به آن ها جزو ماموریت های مشترک ما و پلیس به حساب می آید را با جدیت دنبال می کنیم.

منصور ایرانمنش با اشاره به موضوع طرح جامع ترافیک،اظهار داشت:شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و خط کشی معابر باید با جدیت پیگیری و انجام شود.

سید محمد موسوی رییس کمیسیون هوشمندسازی،شفافیت و بهره وری شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت:هوشمندسازی ترافیکی شهر کرمان مبحثی است که باید با جدیت پیگیر آن باشیم و در برقراری نظم و انضباط ترافیکی همه دستگاه ها باید به کمک پلیس راهور بیایند تا گام موثری در جهت کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی برداشته شود.

وی فرهنگسازی را مقوله ای مهم و حائز اهمیت در این حوزه برشمرد.

محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی،نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه توسعه و تجهیز دوربین های نظارتی به تنهایی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات ترافیکی کافی نیست،اظهار داشت:افزایش نظارت پلیس در این حوزه بسیار مهم است و یکی از موارد ایجاد ترافیک و کمبود فضای پارک خودروها در معابر،پارک خودروها توسط صنوف در سطح معابر می باشد که باعث می شود شهروندان در بحث عبور و مرور و پارک خودروهای خود در معابر پرتردد با مشکل مواجه شوند و همچنین مبحث معاینه فنی نیز باید به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

در اين نشست،اعضاي شوراي اسلامي شهر کرمان به بحث و تبادل نظر پرداختند و مباحثي را پيرامون مسائل و معضلات شهري و مسائل ترافيكي و … را مطرح و خواستار بررسي مشكلات و دستيابي به راه هاي برون رفت از برخي مشكلات ترافيكي شدند.

گفتنی است در اين نشست نتايج خوبي حاصل شد و موارد زيادي مطرح شد كه از آن جمله مي توان به ضرورت تشکیل کمیته فنی برای پیگیری مسائل و مشکلات این حوزه،ساماندهی  دوربين هاي پايش تصويري و ترافيكي در معابر اصلي و پرتردد ،افزایش نظارت عوامل انتظامي در معابر، همكاري شورا و شهرداري با پلیس راهور در خصوص رفع و كاهش ترافيك در خيابان هاي اصلي و معابر پرتردد شهر ، پاكسازي خيابان اصلي از پارك خودروها و  رفع سد معبر با كمك عوامل انتظامي، فعاليت و نظارت بيشتر در حوزه تامين امنيت شهروندان اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *