مردم نجیب کرمان شایسته بهترین خدمت‌اند

رییس شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد:

مردم نجیب کرمان شایسته بهترین خدمت‌اند

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: هرچه مردم قانع‌تر باشند، بار مسئولیت مسئولان سنگین‌تر می‌شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین، علیرضا نادری، که به مناسبت روز ملی شوراها، پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان سخنرانی داشت، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران، افزود: مسئولان باید تلاش مضاعفی برای احقاق حق این مردم داشته باشند؛ تلاش شورا و شهردار نیز بر خدمت صادقانه به مردم نجیب کرمان است.

وی حضرت علی علیه‌السلام را نماد مجسم عدالت و آیینه تمام‌نمای اسلام توصیف کرد و گفت: از همه کسانی که به اعضای شورای ششم برای خدمت‌گزاری به مردم اعتماد کردند، تشکر می‌کنم و این را از جانب خدمت‌گزاران شما در شورای ششم عرض می‌کنم که از ابتدا، سعی بر خدمت صادقانه داشته‌ایم و تلاش داریم در مسیر عدالت قدم برداریم و هیچ اقدامی بر خلاف عدالت، انجام ندهیم.

نادری ادامه داد: خدمت‌گزاران شما در شورای اسلامی شهر کرمان، تلاش می‌کنند با مردم صادق باشند، دنبال منافع شخصی خود نباشند و فقط به فرمان ولی امر مسلمین، با اقدامات صادقانه و جهادگرانه در خدمت مردم باشند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان خاطرنشان کرد: اعضای شورا از همان ابتدای تشکیل این دوره از شورا، تمام توان خود را برای انجام مهم‌ترین وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار به‌کار گرفتند و سعی کردیم شهرداری توانمند، سالم، صادق و تا حد امکان عادل را برای اداره شهر کرمان برگزینیم.

نادری افزود: در فرایند انتخاب شهردار، ۱۲۶ نفر که از طرق مختلف به شورا معرفی شده بودند، بررسی شدند و از این بین، «سعید شَعرباف»، به‌عنوان شهردار کرمان انتخاب شد.

وی بیان کرد: اعتقاد همه اعضای شورای ششم این است که مردم نجیب کرمان شایسته بهترین خدمت‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: عده‌ای خودشان زبان گویا دارند و حق خود را مطالبه می‌کنند، اما هرچه مردم قانع‌تر باشند، بار مسئولیت بر گردن مسئولان سنگین‌تر می‌شود و مسئولان باید تلاش مضاعفی برای احقاق حق این مردم نجیب داشته باشند؛ تلاش شورا و شهردار نیز بر خدمت صادقانه به مردم نجیب کرمان است.

نادری با بیان اینکه، شهر کرمان امروز به‌عنوان پایتخت مقاومت یا جهان‌شهر مقاومت مطرح است، یادآور شد: شهر کرمان امروز به‌واسطه وجود مرقد مقدس سردار سلیمانی، شایسته این نام شده و بی‌شک دیگر یک شهر عادی نیست و مردم دنیا به آن چشم دوخته‌اند.

وی بیان کرد: با وجود گذشت بیش از دوسال از شهادت سردار سلیمانی، این داغ هنوز سرد نشده و هرچه بگذرد، سوزان‌تر می‌شود؛ چون این رادمرد در مسیری قدم برداشت که خدا می‌خواست و پا جای پای کسانی گذاشت که پا جای پای پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) گذاشته بودند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: شهر کرمان هم به این دلیل سر زبان مردم عدالت‌خواه جهان است که آن‌ها هم داغدار و خواهان اجرای عدالت هستند.

نادری افزود: اعضای شورا هم بر این مسئله واقف‌اند و ما معتقدیم کرمان باید به جایی برسد که شایسته نام بلند آن، شایسته روح بزرگ سردار سلیمانی و مردم نجیب کرمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب شهردار نیز این ملاک‌ها را در نظر گرفتیم و همچنین در جهت دادن به مسیر حرکت شهرداری در خدمت‌گزاری صادقانه تلاش داریم؛ هرچند اعتراف می‌کنیم که کمبودها و نقصان‌هایی وجود دارد، اما برای بهتر شدن شرایط تلاش می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: تقاضا داریم همان‌طور که اول انقلاب، همۀ مردم برای سازندگی کشور تلاش کردند، الان هم با خدمت‌گزاران خود در شورا که با شما هم‌جهت‌اند و خدمت‌گزار تمام مردم کرمان هستند، همراه باشید و دست یاری آن‌ها را بگیرید.

نادری تصریح کرد: کرمان از نظر درآمدی وضعیت مطلوبی ندارد، شهرداری‌ها با درآمدی که از عوارض و سایر منابع درآمدی کسب می‌کند، اداره می‌شود؛ بنابراین، برای خدمت‌گزاری بهتر، باید درآمد شهرداری افزایش یابد که نیاز به مشارکت مردم و همچنین کاهش هزینه‌ها دارد.

وی یادآور شد: شهروندان عزیز حتماً شاهد تغییر چهره شهر طی ماه‌های اخیر در مراسم مختلف در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و نوروز، بوده‌اند؛ تلاش شده نابسامانی‌ها برطرف شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: نیروهای شهرداری، در این زمینه زحمت زیادی کشیدند که البته انجام وظیفه بوده است.

نادری ادامه داد: مسئول یعنی کسی که مورد سوال واقع می‌شود و باید در مقابل ولی‌نعمتان خود جواب‌گو باشد؛ مردم باید از مسئولان و خدمت‌گزاران بخواهند که خدمت کنند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) می‌فرمودند اگر به من خدمت‌گزار بگویند بهتر است تا اینکه رهبر بگویند؛ و در جای دیگری گفتند «ای کاش من بسیجی بودم.» ما نیز باید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را الگوی خود قرار دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان، خدمت به مردم را مایه افتخار دانست و افزود: برای ما دعا کنید که توفیق خدمت‌گزاری به مردم را داشته باشیم؛ ما به دعا و کمک فکری شما نیاز داریم؛ هیچ فاصله‌ای بین خود و خدمت‌گزاران‌تان حس نکنید.

نادری بیان کرد: اگر قرار باشد کسی وزنه‌ای را بلند و حمل کند، باید توان حمل آن را داشته باشد، آیا می‌شود کسی که قرار است برای مردم یک شهر و برای میلیاردها تومان درآمد شهر تصمیم بگیرد، توان و تخصص لازم را نداشته باشد؟

وی ادامه داد: کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند، باید ابتدا همه شایستگی‌ها و توانایی‌های لازم را کسب کنند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان، یادآور شد: در همه مشاغل، کسی که متصدی امری می‌شود، باید شرایط احراز آن و انجام مسئولیت‌های مربوط به آن شغل را داشته باشد.

نادری در پایان تأکید کرد: مردم نیز باید مراقب باشند در انتخابات مختلف ازجمله انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری، کسانی را انتخاب کنند که خدمت‌گزار باشند و به هیچ جریان و گروهی گرایش نداشته باشند و فقط برای حفظ منافع مردم تلاش کنند.