ضرورت ساماندهی و مدیریت ورزش همگانی و صبحگاهی در سطح شهر


ضرورت ساماندهی و مدیریت ورزش همگانی و صبحگاهی در سطح شهر

 

رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان،بر لزوم و ضرورت ساماندهی و مدیریت ورزش همگانی و صبحگاهی در سطح شهر تاکید کرد.

عشرت کردستانی در جلسه ای که به منظور هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص ورزش همگانی و صبحگاهی در پارک های سطح شهر و بررسی مسایل و مشکلات این حوزه برگزار شد،

بر ضرورت استفاده از همه پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در جهت ایجاد بستری مناسب جهت مدیریت و توسعه ورزش های همگانی و صبحگاهی در فضاهای شهری،تاکید کرد و افزود:در این راستا شورای شهر و شهرداری با تعامل و هم افزایی با سایر نهادهای ذیربط و تجمیع ظرفیت ها از این اقدامات حمایت می کند.

وی اظهار داشت: ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در بوستان‌های سطح شهر با هدف افزایش نشاط شهروندی،ترغیب و تشویق شهروندان به امر ورزش و ارتقاء جایگاه ورزش در بین شهروندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در بوستان‌ها لازم است متناسب با نیازهای شهروندان،برنامه ریزی‌های لازم انجام گیرد،بیان داشت: در این خصوص باید دوره های آموزشی برای مربیان جهت ارائه مشاوره و آموزش تمرینات صبحگاهی در بوستان‌ها در نظر گرفته شود و در این راستا آیین نامه جامع و کاملی تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه ترویج ورزش در بین شهروندان،گفت: ارائه آموزش‌های لازم پیرامون توسعه ورزش‌های عمومی در بین شهروندان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری با بیان اینکه در برخی بوستان ها جایگاه های محصور ویژه بانوان در نظر گرفته شده است تا بانوان با اطمینان به تمرینات ورزشی بپردازند، افزود:در این راستا پارک ریحانه،بانوان آفتاب،مادر و همچنین فضایی در مجموعه فرهنگی  ورزشی شهرداری در نظر گرفته شده است و به طور کلی با در اختیار قرار دادن فضاهای ورزشی شهرداری و مکان های ورزشی که در حیطه اداره کل ورزش است می توانیم در جهت تامین رفاه حال بانوان در حوزه ورزش گام برداریم.

 

کردستانی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ سلامت بانوان و افزایش رغبت آن‌ها به ورزش،تصریح کرد: ورزش بانوان نیازمند نگاهی ویژه از سوی اداره کل ورزش و جوانان است تا با توسعه هرچه بیشتر آن فرصت بیشتری برای ارائه توانمندی‌های بانوان فراهم شود.

وی اظهار داشت:در این راستا قطعا به هم افزایی و تعامل با سایر نهادها نیازمندیم تا بتوانیم همه اقشار جامعه را تحت پوشش ورزش همگانی درآوریم.

کردستانی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت این کمیسیون در حوزه ورزش همگانی و صبحگاهی،افزود:باید ضمن بررسی مسایل و مشکلات این حوزه،برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد تا با توجه به نیاز و ضرورت ایجاد فضاهای ورزشی در نقاط مختلف شهر،بتوانیم در 73 محله شهر کرمان،حداقل در 30 نقطه، فضای ورزشی سرپوشیده ویژه بانوان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ضرورت انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک شورای شهر،شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان و بیسج ورزشکاران در زمینه ساماندهی ورزش همگانی و صبحگاهی،خاطر نشان کرد:قطعا این تفاهم نامه یک برنامه ریزی مشترک برای استفاده از ظرفیت های بین دستگاه ها،همفکری و تعامل و کمک کننده به هدف بزرگ ما که ساماندهی و توسعه ورزش همگانی است ،خواهد بود و امیدواریم امضای این تفاهم نامه نقطه عطفی برای اقدامات گسترده تر و موثرتر از قبل باشد و آثار اجرایی این تفاهم نامه همچون ارتقای سلامت ،رشد و شکوفایی و پرورش استعدادها،کاهش آسیب های اجتماعی را در زندگی مردم عزیزمان در اقشار مختلف جمعیتی ببینیم.

اين عضو شوراي شهر ابراز اميدواری کرد: با ترویج مسائل آموزشي و تدوین آیین نامه جامع و کامل در حوزه ورزش همگانی و صبحگاهی، بتوانيم امر ورزش و مسائل فرهنگي و بخصوص آموزش شهروندي را تقويت كنيم و در این زمینه مجموعه شوراي شهر در تلاش هستند تا رضايت شهروندان فراهم شود.

رییس هیات ورزش های همگانی استان کرمان نیز در این نشست،با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری،اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی،متولیان حوزه ورزش همگانی محسوب می شوند،گفت: امیدوارم با وجود مسایل و محدوديت هايي كه در حوزه ورزش همگانی و صبحگاهی وجود دارد،در زمينه شاخص هاي مهم و اصلي ورزش همگاني حركت كنيم و در راستاي توسعه، حركتي پايدار ايجاد كنيم.

امیر جعفری با اشاره به ضرورت و اهمیت ارائه آموزش های لازم به مربیان فعال در حوزه ورزش همگانی و صبحگاهی،افزود:در این راستا دوره های آموزش مربیگری جهت دریافت کارت مربیگری برای فعالیت در این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای مربیان رشته‌های ورزشی هیأت ورزش‌های همگانی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به سلامتی عموم مردم جامعه کمک شایانی می‌کند، ادامه داد: در همین راستا باید در زمینه ارتقای دانش مربیان ورزش‌های همگانی کار شود.

جعفری تدوین آیین نامه جامع و کامل در زمینه ساماندهی ورزش صبحگاهی را امری مهم وضروری دانست و تصریح کرد:اگر در این زمینه به صورت منظم و منسجم و با برنامه ریزی دقیق گام برداریم و در چارچوب یک آیین نامه جامع اقدام نماییم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی در ادامه بر تشکیل یک کارگروه منسجم و تحصصی در این زمینه تاکید کرد.

مسئول بسیج ورزشکاران نیز در این نشست،با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ساماندهی ورزش همگانی،گفت:در این راستا لازم است یک کارگروه تشکیل شود و با برنامه ریزی منظم و ارائه طرح ها و برنامه های راهبردی، شهروندان را به سمت ورزش همگانی سوق دهد.

علی آبادی افزود:اداره کل ورزش استان باید در راس این کارگروه باشد و نمایندگانی از شورای شهر و شهرداری،ستاد امر به معروف ونهی از منکر،هیات ورزش های همگانی و اداره کل تبلیغات اسلامی حضور داشته باشند و برنامه های منسجم و حساب شده در این حوزه در نظر گرفته شود و آسیب شناسی و بررسی مسایل و مشکلات حوزه ورزش همگانی در این کارگروه انجام گیرد و همچنین لازم است کارگروه نظارتی برای کلیه رشته های ورزشی تشکیل شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این نشست،بااشاره به اهمیت موضوع ورزش همگانی،گفت:ورزش همگانی باید توسعه یابد و با هم افزایی و استفاده بهینه از همه ظرفیت های موجود در این زمینه گام های موثرتری برداشته شود.

نژاد زمانی افزود: بحث فرهنگ و ورزش جزو مسایل مهم و حائز اهمیت در جامعه است زيرا جامعه ما نيازمند مسائل فرهنگي و ورزشي است و انشاا… با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی لازمه ورزش قهرمانی است،تصریح کرد: نشاط جامعه با ورزش ممكن مي شود و ورزش مي تواند سالم ترين عرصه نشاط باشد بنابراین در حوزه فرهنگ ورزشي و سازمان دهي باید با خلاقيت ورود كنيم و برنامه های کاربردی و راهبردی برای توسعه ورزش همگانی در نظر گرفته شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *