در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان طرح بحث شد: لزوم توجه ویژه به مشکلات محله سرآسیاب


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان طرح بحث شد:
لزوم توجه ویژه به مشکلات محله سرآسیاب

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس، اعضای شورا و سرپرست شهرداری برگزار و به صورت آنلاین از سایت و اینستاگرام شورا و آپارات پخش شد.
علیرضا نادری، رییس شورا ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و بزرگداشت هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت، یکی از بزرگترین نعمت های خداوند است که با رهبری فرزانه و ایثار نیروهای نظامی و انتظامی در داخل و خارج از مرزهای کشور تامین شده است.
حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت اجتماعی دستاوردی است که حاصل تلاش وظایف و عملکرد دستگاه ها و مردمی است که مهم ترین نقش را در ایجاد امنیت و انضباط اجتماعی بر عهده دارند.
وی نیروی انتظامی را حافظ و بهره بردار امنیت در خدمت به مردم دانست و افزود: بنابر شرایط کشور در منطقه پر از بحران و آشوب و به جهت دشمنی ها و کینه توزی های استکبار جهانی و عوامل دست نشانده آن ها، نیروی انتظامی فراتر ازوظیفه خود در ایجاد امنیت پایدار اجتماعی هزاران شهید مدافع امنیت را تا به امروز تقدیم کرده تا امن ترین کشور منطقه به برکت خون شهدای مظلوم امنیت شویم.
چناریان با بیان این که امنیت بسترساز رشد، پیشرفت و آرامش کشور است اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری تعامل خوبی با نیروی انتظامی در جهت امنیت و انضباط اجتماعی داشته است.
وی همچنین با قرائت 17 نامه و پنج مصوبه به گزارش جلسه کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری پرداخت.

در ادامه سیدمحمدصادق تقوی در نطقی دیگر، با اشاره به هفته جهانی سلامت روان پرداختن به امید در زیست شهروندی را مهم دانست و گفت: بیش از 70 درصد از سلامت مردم به شاخص های اجتماعی، محیطی و اقتصادی و کیفیت خدمات عمومی در مقوله های شهری مرتبط است.
به گفته وی، هرگاه بتوان نیازهای شهری را به دور از تبعیض های جنسیتی و جناح بندی های سیاسی تامین کرد حسن رضایت مندی شهروندان افزایش می یابد.
تقوی با اشاره به اهمیت شاخص افسردگی و‌نشاط مردم کرمان نسبت به کشور افزود: رضایت از خدمات عمومی، تقویت کرامت انسانی و افزایش مشارکت اجتماعی از سوی مدیریت شهری در افزایش امید به زندگی شهروندان تاثیر دارد.

سپس فتح الله مویدی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با اشاره به مطالبه شهروندان در خصوص رفع سد معبر گفت: در این کمیسیون مقرر شد معاونت خدمات شهری با تشکیل مجموعه ای متشکل از سازمان میادین و اجراییات شهرداری و تامین نیروی لازم ضمن اطلاع رسانی در مناطق مورد نظر، برخورد قانونی با متخلفان صورت گرفته و گزارش مبسوطی به مراجع قانونی ارسال شود.
وی همچنین حفظ و توسعه فضای سبز کرمان را با استناد به ماده 22 قانون هوای پاک ضروری دانست و افزود: پیشنهاد می شود شهرداری طی گزارشی نیازهای مناطق پنجگانه به فضای سبز را به شورای شهر ارسال کند.
مویدی با اشاره به وظیفه تدوین شده وزارت نیرو در این قانون اظهار داشت: شهرداری باید با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع طبیعی، آبخیزداری، راه و شهرسازی و محیط زیست سرانه فضای سبز کرمان را به میانگین 15 متر مربع برساند.
وی از شهرداری خواست گزارش جامعی درباره سهم شهرداری از پساب آب و همچنین سرانه استاندارد فضای سبز کرمان در مناطق مختلف شهر کرمان تهیه و به شورای شهر ارسال کند.
تقوی نیز اختصاص سهم پساب آب از سوی نماینده وزارت نیرو در کرمان را یادآور شد.
منصور ایرانمنش، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از محله سرآسیاب با اعضای این کمیسیون گفت:  بررسی ویژه مشکلات محله ُسرآسیاب و همچنین تشکیل شهرداری منطقه سرآسیاب که یکی از مطالبات مردم محله است در دست بررسی است.
وی از اولویت بندی مسائل و مشکلات محله سرآسیاب در نشست اعضای این کمیسیون با نمایندگان این محله خبر داد و خاطرنشان کرد: در بازدید اعضای این کمیسیون از محله سرآسیاب مقرر شد شهرداری کرمان با بررسی جداگانه مشکلات موجود و انجام اقدامات حداقلی، تشکیل شهرداری مستقل منطقه را بررسی کند.
ایرانمنش با اشاره به درخواست افزایش فضای سبز منطقه از سوی شهروندان محله اظهار داشت: با توجه به این که در گذشته باغات و قنوات زیادی در این منطقه وجود داشته اما زمینی به ایجاد فضای سبز اختصاص نیافته است.
وی با بیان این که یکی از خیّران منطقه اعلام آمادگی کرده که با هزینه‌‌ شخصی خود جنگل دست‌کاشت در دامنه‌ی کوه‌های مشرف به سرآسیاب ایجاد کند افزود: مقرر شد در کمیسیون خدمات شهری این موضوع بررسی شود و ارگان ها و نهادهایی که در این حوزه وظیفه دارند همکاری کنند تا سرانه فضای سبز در محله سرآسیاب افزایش یابد.
رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی همچنین از شروع ساماندهی و اصلاح میدان بیرم‌آباد از دو ماه آینده خبر داد و افزود: مطالعه و طراحی ساماندهی این میدان آغاز شده و تا دو ماه آینده کار مناقصه و اجرا عملیاتی می شود.
ایرانمنش وجود معادن شن و تردد خودروهای سنگین در این منطقه را حادثه خیز عنوان و تاکید کرد: همچنین مقرر شد شورای ترافیک شهرستان به این موضوع ورود کرده و پیشنهادات خود را به شورا و شهرداری اعلام کنند.
وی با اشاره به طرح مسکن ملی و ساخت چهار هزار واحد در جوار دانشگاه بلدالامین توسط ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در این راستا جلسات متعددی در استانداری و شهرداری تشکیل و موانع و مشکلات موجود بررسی شده است.
ایرانمنش با بیان این که این طرح در راستای تامین مسکن برای اقشار کم درآمد است افزود: شورا و شهرداری کرمان به طور ویژه در این موضوع ملی ورود کرده و برای انجام مطلوب مراحل مرتبط اعلام آمادگی می کند.
این عضو شورای شهر کرمان با اشاره به عدم پلاک‌کوبی در شهر کرمان در سال های متمادی اظهار داشت: شهرداری با همکاری اداره پست، این اقدام را صورت داده و شهروندان را از بلاتکلیفی در این حوزه خارج کند.
در ادامه سیدمحمد موسوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره وری با اشاره به ادامه روند هوشمندسازی شهرداری گفت: طرح الزام شهرداری به ارسال داده های شهرسازی و مالی اعلام وصول شده و این اقدام در اسرع وقت صورت می گیرد.

محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی نیز بیان کردند: با توجه به ضرورت برنامه ریزی جهت بهره برداری عادلانه همه‌ی کارکنان شهرداری از خانه های سازمانی، شهرداری کرمان مکلف به ارایه لایحه آیین نامه مربوط به شرایط و طرز استفاده از خانه های سازمانی شهرداری طی یک ماه آینده و نیز گزارشی جامع از وضعیت خانه های سازمانی شهرداری ساکنین آن ها و پست سازمانی آنها را حداکثر تا پایان مهرماه شد.

امینی زاده با اشاره به بارگذاری مصوبات و صورت جلسات این کمیسیون از اول مهرماه در سایت شورا گفت: مصوبات شورای عمومی که برای شهرداری بار مالی ندارند و برای تایید نیاز به ارسال به فرمانداری ندارد، به سرعت به شهرداری ارجاع و اجرایی شوند.
وی با بیان این که شهرداری باید طبق قانون، صورت جامع درآمدها و هزینه های خود را شش ماه یک بار برای تایید به شورا ارائه دهد افزود: در همین راستا مصوب شد شهرداری گزارش شش ماهه ابتدای سال جاری حداکثر تا پایان مهرماه تهیه و جهت تایید به شورا ارسال تا برای عموم منتشر شود.
امینی زاده بر دسترسی اعضای شورا به تمامی ۲۲ سامانه شهرداری و ارایه گزارش تحلیلی سامانه ۱۳۷ به صورت ماهانه برای اعضای شورا و درج این گزارش از ابتدای مهرماه در سامانه شفافیت و در دسترس همگان قرار گرفتن آن و همچنین تشکیل کارگروهی جهت پیگیری وضعیت پاسخگویی به مطالبات مردمی مربوط به سامانه 137 تاکید کرد.
رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی از طرح موضوع گزارش تخلف “ترک فعل” شهردار سابق به ارایه گزارش شفاف از وضعیت شهرداری به شورا، به مراجع قضایی و سازمان بازرسی در این کمیسیون خبر داد که با چهار رای مخالف و دو رای موافق، اعضای کمیسیون، به تصویب نرسید.
امینی زاده به مصوبه دیگر کمیسیون حقوقی نیز اشاره کرد که شهرداری مکلف به ارایه فهرست کامل خودیاری های پرداخت شده از سوی مردم، در ۵ منطقه شهرداری و پیش بینی زمانی و اولویت بندی اجرای آسفالت در سطح شهرداری کرمان حداکثر تا پایان مهرماه شد.

در ادامه عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با اشاره به بررسی چندین طرح در این کمیسیون گفت: مقرر شد با توجه به اهمیت طرح برند کرمان، موارد مورد نظر مشاور فرهنگی کمیسیون و صاحبان نظر نیز گنجانده شود.
وی همچنین از بررسی ایجاد گرم خانه در مناطق پنجگانه شهر کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب افراد آسیب دیده و اسکان موقت آنان در آستانه فصل زمستان در دستور کار این کمیسیون و سازمان فرهنگی شهرداری قرار گرفته است.
کردستانی با اشاره به نزدیکی به ایام سالگرد سردار شهید سلیمانی افزود: همچنین مقرر شد کارگروهی نیز برای هم افزایی دستگاه های مختلف جهت برگزاری شایسته این مراسم تشکیل شود.
وی از ارجاع طرح واگذاری قطعه ای در بهشت کریمان به هنرمندان کرمانی خبر داد.
چناریان در این باره بررسی نظرات کارشناسی در حوزه ایجاد گرمخانه در شورا و شهرداری را خواستار شد.
وی وظیفه قانونی شهرداری را در حد تامین تجهیزات و امکانات عنوان و تاکید کرد: بنابر ضوابط تعریف شده، بهزیستی و علوم پزشکی مسئول تغذیه و درمان این افراد و فرمانداری مسئول راه اندازی گرمخانه ها هستند.
محمدرضا کمساری، سخنگوی شورا نیز شهرداری را موظف به آماده سازی مکان های راه اندازی گرمخانه عنوان کرد و گفت: ضروری است شورا از نهادهای دیگر بخواهد با هم افزایی به این معضل ورود کنند.
همچنین تقوی فرهنگسازی و آگاه سازی عمومی را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و افزود: این معضل با نظر کارشناسان حوزه های مربوطه رفع می شود.
وی از شهرداری کرمان به جهت ادامه اجرای پروژه پیاده راه سازی خیابان تجلی و احتمال تکمیل آن قبل از موعد مقرر تقدیر کرد.
در پایان رییس شورای شهر با نادرست خواندن آمار افسردگی در بین شهروندان کرمانی گفت: هنوز رتبه بندی ای بین شهرهای مختلف کشور در این زمینه صورت نگرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *