در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد: لزوم تسریع در صدور حکم شهردار منتخب


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد:

لزوم تسریع در صدور حکم شهردار منتخب

 

علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این هفته شورا که اعضای شورا و سرپرست شهرداری حضور داشتند ضمن تسلیت ایام سوگواری رسول اکرم (ص) گفت: شهروندانی که در حوزه شهر و شهرداری مطالبه گری می کنند فراوان هستند اما یکی از شهروندان که سال ها و به صورت مستمر به شورا و شهرداری نامه می نویسد باید به عنوان شهروند مسئولیت پذیر الگوی بقیه شود.

وی در خصوص تعلل در صدور حکم شهردار منتخب کرمان نیز افزود: از روز آغاز به کار رسمی شورای ششم بر تسریع در انتخاب شهردار تاکید شد اما با وجود صدور احکام همه شهرداران کشور، این اتفاق در کرمان هنوز نیفتاده است.

نادری با اشاره به انتخاب شهردار در نهایت دقت و امانت داری از بین افراد مختلف اظهار داشت: با معرفی سعید شعرباف به استانداری، روند ارسال مدارک و مراحل اداری طی و به وزارت کشور ارسال شد که تعدادی از مراحل در حال طی شدن است.

رییس شورا با بیان این که شورا تا حد توان و اختیار این مهم را پیگیری کرده تاکید کرد: حکم شهردار کرمان باید هرچه سریع تر صادر شود تا در ارائه خدمات شهری خللی وارد نشود.

در ادامه محمود بابایی، نائب رییس شورا آشفتگی در ورودی های شهر را آزاردهنده عنوان و تاکید کرد: باید با تدوین طرح و برنامه ای ورودی های شهر را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به ورودی مهم جاده تهران گفت: با توجه به نزدیکی به ایام سالگرد سردار شهید سلیمانی ضروری است ضمن ارائه راهکاری مناسب، شهر کرمان را برای این رویداد جهانی آماده کنیم.

بابایی همچنین از بررسی مشکلات و معضلات موجود در ترمینال کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: توجه به تراکم مسافر باید نظافت سرویس های بهداشتی، فرسودگی آبخوری ها و انجام ضدعفونی در زمان مناسب انجام شود.

وی بازبینی تابلوهای ورودی راهنما واقع در ترمینال را ضروری دانست و گفت: فضای نمازخانه کوچک و بسته است و به نظافت بیشتری نیاز دارد.

نائب رییس شورا درخواست کرد گزارش شهرداری از روند اصلاح شدن ورودی های شهر و ترمینال آدینه به شورا ارایه شود.

همچنین محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی با بیان این که تعلل در صدور حکم شهردار مشکلاتی را در اداره امور شهری و عمرانی ایجاد کرده گفت: همچنین با وجود درخواست های مکرر شورا، هنوز گزارشی از سوی شهرداری در زمینه عملکرد دوره قبل به شورا ارسال نشده است.

وی تخصیص عادلانه منابع عمرانی به مناطق کم برخوردار را از اهداف شورای ششم عنوان و تصریح کرد: مسئولان اجرایی کرمان بدون توجه به حضور و نظر اعضای شورا و مدیران شهرداری به موضوع حاشیه شهر ورود می کنند در حالی که اتفاق خاصی هم نمی افتد.

امینی زاده همچنین به دغدغه جدی شورا در زمینه گرم خانه ها اشاره و تاکید کرد: بایستی با همکاری نهادهای ذیربط زمینه ساماندهی این معضل اجتماعی فراهم شود.

این عضو شورا از آمادگی سازمان فرهنگی، هنری و تفریحی شهرداری در برگزاری سومین سالگرد سردار شهید سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می رود نهادهای دیگر نیز در این مورد با شهرداری همکاری کرده و تصمیمات جامع و کاملی اخذ کنند.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی، با اشاره به بارگذاری جلسات و صورت جلسات در سایت شورای شهر اظهار داشت: همچنین در جلسه این کمیسیون دسترسی اعضای شورا به سامانه های شهرداری از جمله سامانه خدماتی 137 تصویب شد.

امینی زاده تقویت فرهنگ مطالبه گری در شهروندان کرمانی با دعوت ویژه از شهروندان مطالبه گر به شورا را خواستار شد.

وی تعلل در تکمیل پروژه های عمرانی به دلیل عدم تعیین تکلیف شهردار منتخب را دلیل وارد آمدن خسارات فراوان به شهر عنوان و تاکید کرد: همچنین پینهاد می شود توبیخ برخی از مدیران شهرداری به دلیل تعلل در انجام وظیفه و ارسال شکایات مردمی به شورا در دستور کار قرار گیرد.

سپس سیدمحمدصادق تقوی، منشی شورا با انتقاد از نبود آمار جامع از حاشیه نشینی در سال جاری گفت: ضرورت دارد در این مهم تحلیل عمیق با نگاه به آینده پژوهشی صورت بگیرد.

وی عدم توازن سرانه مدیریت شهری جهت ارائه خدمات را دلیل عقب ماندگی شهر کرمان در توسعه عمرانی ذکر و تصریح کرد: این کاستی باید با تلاش مدیران جهادی رفع شود.

تقوی همچنین ورود سرمایه گذاران دلسوز به حوزه مدیریت شهری و جایگزینی مدیریت درآمدمحور به جای هزینه محور را ضروری عنوان و تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت مساجد محلات به عنوان پایگاه معنوی مردم، کارکرد فراموش شده مساجد را احیا کرد.

وی با اشاره به محله سرآسیاب به عنوان نمونه جامعی از ورود نخبگان محلات به رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی افزود: آموزش حقوق شهروندی به اقشار مختلف مردم و مشارکت آن ها در اداره شهر ضروری است.

تقوی همچنین ضمن پیشنهاد واگذاری مدیریت گلزار شهدا به شهرداری و لزوم ساماندهی این مکان در آستانه ایام شهادت سردار شهید سلیمانی گفت: ضرورت دارد در این شرایظ خاص از بروز بحران های احتمالی پیشگیری شود.

در ادامه حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری با اشاره به وجود 20 هزار واحد صنفی در کرمان اظهار داشت: با توجه به عقد تفاهم نامه ای برای وصول عوارض کسب و پیشه بین شهرداری و اتاق اصناف در دوره های گذشته و میزان بالای وصول درآمد حاصل از عوارض اصناف از این طریق، پیشنهاد می شود تفاهم نامه مذکور تمدید شده و این تعامل همچنان ادامه یابد.

فتح الله مویدی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز از وجود بی شمار کارگاه های بازیافت غیرمجاز در نقاط مختلف شهر کرمان انتقاد کرد و گفت: همچنین دیوارنویسی های بی حد و حصر نیازمند برخوردهای قانونی است.

وی با اشاره به ادامه تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف شهر افزود: در بازدید اعضای این کمیسیون از بازار مظفری و قدمگاه شاهد رفع سد معبر بودیم اما به نظارت مستمر شهرداری در این زمینه تا رفع کامل این معضل ضروری است.

محمدرضا کمساری نیز با بیان این که در جلسه کمیسیون مقرر شد ادارات در ساماندهی ورودی جاده تهران همکاری کنند گفت: پیشنهاد می شود جلسات مشترکی بین معاونت های عمرانی و خدمات شهری شهرداری و اعضای این کمیسیون تشکیل شده و ساماندهی این ورودی در اولین فرصت آغاز شود.

به گفته این عضو شورا، ساماندهی ورودی پر عبور و مرور شهر کرمان، پروژه بلندمدتی است که نیازمند همکاری های همه جانبه ارگان های دیگر است.

سخنگوی شورا تشکیل نشست هم اندیشی دو کمیسیون عمرانی و حقوقی در راستای تعیین تکلیف پروژه تقاطع غیرهم سطح شهدای خلبان و ارائه گزارش مبسوط از روند پیشرفت فیزیکی آن را ضروری دانست.

همچنین منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی از بررسی چندین نامه در این کمیسیون خبر داد و با اشاره به نامه ای در خصوص تامین پارکینگ ملکی با کاربری مسکونی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای مصوبه ضوابط هشتگانه پارکینگ می طلبد تامین پارکینگ از محل حساب جداگانه ای که به این امر اختصاص یافته صورت گیرد.

سیدمحمد موسوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره وری با اشاره به روند رو به جلوی هوشمندسازی خدمات شهری در شهرداری گفت: اولین مقوله در این زمینه، شهرسازی بوده که در راستای خدمات رسانی و رضایتمندی شهروندان اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی همچنین از تنظیم لایحه ای در زمینه واگذاری اطلاعات در سایت شفافیت از سوی کارشناسان شهرداری خبر داد و افزود: در این دوره از شورا هر آن چه قابل ارائه به مردم است در سایت شفافیت بارگذاری می شود.

عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ضمن تبریک هفته گردشگری و بزرگداشت سالمندان گفت: در بازدیدهای میدانی از ظرفیت های تفریحی و ورزشی محلات، بهره برداری بهتر از آنها را در دستور کار این کمیسیون دانست.

وی با بیان این که پیشگیری بهترین راه حل مقابله با آسیب های اجتماعی است افزود: در همین راستا جلساتی با کمیته کارآفرینی و ارائه طرح های کارشناسی تشکیل و با بانوان فعال در محلات شهر کرمان دیدار شد.

کردستانی همچنین از برگزاری جلسه با مدیریت آستان قدس رضوی در کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت های معنوی این مرکز در محلات کرمان بررسی و استفاده از آنان در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح خانه شهید در محلات شهر کرمان گفت: در همین راستا خانه پدری شهید مغفوری در محله سرآسیاب به مکانی فرهنگی برای استفاده شهروندان آن محله تبدیل می شود.

کردستانی در ادامه از دیدار با مسئولان بنیاد کرامت رضوی و ارجاع ظرفیت های فرهنگی این مرکز به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری خبر داد.

 

ReplyForward

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *