در نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای شهر کرمان مطرح شد: ضرورت برنامه ریزی و طراحی اقدامات فرهنگی متناسب با نیاز مخاطب


در نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای شهر کرمان مطرح شد:

ضرورت برنامه ریزی و طراحی اقدامات فرهنگی متناسب با نیاز مخاطب

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی باید در زیباترین قالب ممکن طراحی شوند تا اثرگذار باشند،گفت:کار فرهنگی زمانی اثرگذار است که متنوع و با نیاز و سلیقه جامعه مخاطب متناسب باشد و همچنین هم‌افزایی با سایر نهادها در برنامه‌های فرهنگی مدنظر باشد.

علیرضا نادری در نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان،بر برنامه ربزی دقیق،صحیح و حساب شده در حوزه فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و افزود:فضاسازی در مناسبت های مختلف ملی مذهبی باید به گونه ای صورت گیرد که اثرگذار و ماندگار باشد و از چنان جذابیتی برخوردار باشد که منجر به تقویت ارتباطات اجتماعی و افزایش حس تعلق شهروندان به فضای شهری شود و حس مسئولیت پذیری آن ها را در بهره برداری از فضاهای شهری تقویت نماید.

رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه کمیسیون فرهنگی شورا،برنامه ریزی و سیاست گذاری در ارتقاء و اشاعه فعالیت های فرهنگی در سایه نگاه کارشناسی است،به بیان توضیحاتی پیرامون مبحث فضاسازی شهری و اهمیت و ضرورت توجه به این موضوع پرداخت.

عشرت کردستانی همچنین به ارائه پیشنهاداتی در خصوص نصب المان های تاثیر گذار و ارزشی در حوزه های فرهنگی در پارک ها و فضاهای شهری پرداخت.

محمد امین شمسی نیز در این نشست در خصوص موضوع فضاسازی شهری،گفت:لازم است که در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی،به فضاسازی مسیرهای منتهی به گلزار شهداء نگاهی ویژه شود چرا که کرمان در این ایام میزبان میهمانانی از سراسر کشور خواهد بود،بنابراین باید فضا آرایی به صورتی باشد که در شان کرمان به عنوان پایتخت جبهه مقاومت باشد.

وی افزود:محدوده خیابان شهداء(زریسف) نیز از لحاظ فضاآرایی و احیاء امکانات و تجهیزات لازم ،باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین چناریان نیز ادامه داد:اگر بخواهیم فرهنگ مقاومت را در کرمان ماندگار کنیم باید اقدامات فرهنگی اساسی با زیرساخت های مناسب را برنامه ریزی نماییم.

وی تشکیل گروه مشاوره ای و ایجاد هماهنگی همه جانبه در حوزه فرهنگی را امری ضروری دانست و افزود:باید با مطالبه گری از سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و در نظر گرفتن همه پتانسیل ها و ظرفیت های موجود،به برنامه ریزی در حوزه اقدامات فرهنگی بپردازیم تا شاهد فعالیت ها و اقدامات خوب و اثر گذاری در این زمینه باشیم.

محمود بابایی نیز در این نشست گفت:در راستای فضاسازی شهری لازم است که مبحث مفهوم سازی در مناسبت ها مورد توجه ویژه قرار گیرد و فضاسازی به نحوی باشد که مفهوم مورد نظر را به مخاطب القاء کند.

وی افزود:همچنین لازم است درجه بندی تابلوهای شهری و برنامه ریزی جهت نصب تابلوهای ارزشی و گفتمانی صورت گیردو مبحث فرهنگ گفتمانی در تابلوهای شهری همواره مدنظر قرار گیرد.

بابایی تصریح کرد:اقدامات فرهنگی زمانی ارزشمند و کارساز خواهد بود که متولیان امر با داشتن عقیده و فهم درستی از مسائل فرهنگی در این مسیر گام بردارند.

محمدرضا کمساری نیز در این نشست در خصوص تعامل با نهادهای فرهنگی،گفت:سازمان فرهنگی هنری شهرداری باید در حوزه فعالیت های فرهنگی به گونه ای عمل کند که محوریت خود را از دست ندهد و جایگاه واقعی خود را در زمینه اقدامات فرهنگی پیدا کند.

وی افزود:برنامه های فرهنگی از قبیل نامگذاری معابر و اماکن شهری باید در فضایی برنامه ریزی شده،حساب شده و در نظر گرفتن مباحث مردم شناسی و جامعه شناسی انجام گیرد.

سید محمد صادق تقوی نیز با بیان اینکه حوزه فرهنگی نباید درگیر یک فضای روزمرگی شود،گفت:باید چشم اندازی برای مباحث فرهنگی طراحی و تعریف شود و همه ظرفیت ها و قابلیت ها در این حوزه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهر کرمان،افزود:وجود مرقد مطهر سردار سلیمانی ظرفیتی ارزشمند است که با در نظر گرفتن این ظرفیت می توانیم کارهای فرهنگی ماندگاری را در شهر کرمان به ثمر برسانیم.

گفتنی است سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمان نیز در این نشست به ارائه گزارش و بیان توضیحاتی پیرامون روند فعالیت های این حوزه پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *