لزوم توجه شورای شهر به سلامت محیط شهری


در نشست هم اندیشی شورای اسلامی شهر کرمان با علوم پزشکی استان تاکید شد:
 لزوم توجه شورای شهر به سلامت محیط شهری
علیرضا نادری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با مدیران علوم پزشکی استان با اشاره به موانع و معضلات حوزه سلامت شهری گفت: سعی کنیم در این دوره کوتاه چهارساله کاری انجام دهیم که شهر تکانی بخورد.
وی با بیان این که انعکاس مشکلات و معضلات شهری باعث قوت قلب اعضای شورا می شود اظهار امیدواری کرد: نشست های این چنینی ادامه پیدا کنند.
به گفته نادری گاهی در یک دوره کارهای بلندمدت مغفول می مانند اما باید بنای کارها به گونه ای گذاشته شود که در دوره های بعد به نتیجه برسند.
همچنین سیدمحمد تقوی با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسی گفت: در این اصل به صراحت اعلام شده که شورای شهر باید در جهت پیشبرد سریع برنامه ها در ابعاد مختلف مدیریت شهری از جمله بهداشت و سلامت شهروندی با مشارکت مردم به انجام وظیفه بپردازد.
وی با بیان این که سلامت شهری یک واژه فراگیر است افزود : تعاریف جدید سازمان بهداشت جهانی از مفهوم «سلامت شهری» واقعاً وظیفه شهرداری را زیاد و سنگین کرده است. به گفته وی شهرداری به‌عنوان یک دولت محلی در ایجاد فضای حامی بهداشت و سلامت نقش مهمی دارد.
این عضو شورا شاد بودن و تامین سلامت روحی و روانی شهروندان در فضای شهری را در رشد حس تعلق محله‌ای را موثر دانست و گفت: مدیریت شهری باید فضایی ایجاد کند تا فرد بتواند توانایی‌های خود را بروز دهد و اعتماد به نفسش را بالا ببرد.
به گفته تقوی باید کیفیت زندگی شهروندان را به سمت و سویی ببریم که از همه ابعاد سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند؛خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها را بیاموزند و به داشتن فعالیت‌های فیزیکی و تغذیه مناسب اهمیت دهند. وی دسترسی برابر شهروندان به خدمات سلامت‌محور را در حوزه وظایف مدیریت واحد شهری دانست و افزود: در این راستا اولین جلسه با تعدادی از اساتید و کادر درمان برگزار شد تا نیازسنجی و اولویت بندی انجام شده و با تشکیل کارگروه عملیاتی متشکل از کارشناسان و متخصصان این حوزه و بهره از نهادهای مرتبط در حیطه اختیارات و وظایف شورای شهر و شهرداری تنظیم و اجرا شود.
در ابتدای این نشست، کارشناسان و مدیران علوم پزشکی استان به بیان شاخصه های سلامت شهری و نارسایی های کرمان در این زمینه پرداختند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *