دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با مدیرکل میراث فرهنگی استان


دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه ها و مباحث حوزه گردشگری برگزار شد.

 

در این نشست رییس شورای اسلامی شهر کرمان بر ضرورت هم افزایی،تعاملات بیشتر و همچنین برنامه ریزی دقیق و منسجم در حوزه گردشگری تاکید کرد.

علیرضا نادری توسعه صنعت گردشگری و رونق بخشی به آن را گامی مهم در راستای  افزایش سودآوری و توسعه اقتصادی از طریق جذب هر چه بیشتر گردشگران دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بافت تاریخی وسیع کرمان ظرفیتی مهم در راستای جذب گردشگر محسوب می شود،گفت:در واقع بافت تاریخی،مرکزی برای جذب گردشگر به شمار می رود.

فریدون فعالی با اشاره اینکه کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی است،افزود:باید از این ظرفیت ها در جهت جذب گردشگر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد:با یاری و حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری و برنامه ریزی صحیح و همچنین استفاده از تجارب و اقدامات شاخص شهرهای دیگر می توانیم برنامه های خوبی در حوزه گردشگری در کرمان اجرا کنیم.

حسین چناریان نیز در این نشست ضمن بیان توضیحاتی پیرامون تعیین محور گردشگری در کرمان در دوره شورای پنجم،گفت:در راستای احیاء صنعت گردشگری در کرمان لازم بود که کار مشترکی بین شهرداری و میراث فرهنگی صورت گیرد و بعد از شهادت سردار سلیمانی در تعیین محور گردشگری بازنگری صورت گرفت و در این راستا طرح ایجاد محور گردشگری آئینی مذهبی در بافت تاریخی شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت و به محور گردشگری کرمان افزوده شد.

وی در ادامه احیای بازار قلعه محمود،احیای مجدد قبه سبز،حمام باغ لله و احیای بخشی از اماکن تاریخی در محدوده محله شهر و خیابان برزو آمیغی را از جمله اقدامات حوزه گردشگری برشمرد.

چناریان با بیان اینکه علیرغم همه اقدامات و برنامه های انجام شده،شهر کرمان هنوز به جایگاه واقعی خود به عنوان پایتخت جهانی مقاومت نرسیده است،افزود:این امر نیازمند یک برنامه ریزی مدون و منسجم است و لازم است که با یک رویکرد جهادی و گسترده کرمان را شایسته و در خور شان و منزلت سردار دلها بسازیم.

فتح ا.. مویدی نیز افزود:انتظار شورای ششم این است که حرکتی جدید و تحولی بزرگ در حوزه گردشگری صورت گیرد و با توجه به اهمیت بافت تاریخی و میراث کرمان،از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

سید محمد موسوی گفت:برای بازسازی و احیای بافت تاریخی شهر کرمان و ایجاد محور گردشگری،نیازمند یک برنامه کامل،جامع و منسجم هستیم تا بتوانیم در آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی و گردشگری باشیم.

عشرت کردستانی نیز با تاکید بر ضرورت و اهمیت احیای زیرساخت های گردشگری افزود:گردشگری یکی از مباحث مهم در رشد و توسعه اقتصادی به شمار می رود و یکی از برنامه های مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری، ایجاد بستر مناسب و تعاملی در هماهنگی های موجود در صنعت گردشگری بین ادارات و سازمان های ذیربط گردشگری است.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه کرمان دارای ظرفیت ها و پتانسیل بسیار خوبی در حوزه تاریخی و گردشگری است،می توان با برنامه ریزی صحیح از این فرصت در جهت توسعه گردشگری استفاده کرد و زیرساخت های مورد نیاز در جهت جذب گردشگر را فراهم نمود.

کردستانی با اشاره به اینکه خانه های تاریخی متعددی در شهر کرمان از جمله در محدوده خیابان شهداء واقع شده است،اظهار داشت:می توان با تملک و احیای این بناهای تاریخی یک قطب گردشگری ایجاد کرد به ویژه که این بناها در مسیر منتهی به گلزار شهداء قرار دارند و با توجه به قرار گرفتن در این محدوده می توانند نقش بسزایی در جذب گردشگر داشته باشند.

سید محمدصادق تقوی نیز افزود:وجود بناهای تاریخی از جمله قلعه دختر و قلعه اردشیر ظرفیت خوبی به شمار می رود به ویژه که در مسیر گلزار شهداء قرار دارند و در جذب گردشگر نقش موثری دارند.

وی در ادامه بر ایجاد کارگروهی ویژه،جهت بررسی مسائل و مشکلات بافت تاریخی و بازدید منظم و دوره ای از این اماکن تاکید کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *