گفتگو با حسین چناریان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در بسته کرمان پایتخت مقاومت به سراغ اعضای شورا‌های جدید شهر کرمان می‌رویم تا برنامه های آنها را به اطلاع مردم برسانیم.اینبار حسین چناریان مهمان برنامه ما است.

سلام خودتان را برای ما معرفی کنید؟

حسین چناران هستم عضو شورای شهر دوره ششم شهرکرمان در دوره قبل هم عضو شورای شهر بوده ام.

به عنوان یکی از اعضای شورای شهر، کرمان را چگونه شهری می‌بینید؟

کرمان شهری است دارای یکسری فرصت‌ها، ضعف‌ها، تهدیدات و عقب ماندگی ها، ولی من در مجموع کرمان را به جهت چند خصیصه شهری روبه رشد توصیف می کنم خیلی نباید به نبود موفقیت‌ها فکر کرد، چون من معتقدم در هر دوره‌ای بر اساس فرصت‌ها و زمینه‌ای که بوده یکسری اقدامات انجام شده است.

شهر کرمان شهر فرصت‌ها است آنچه که مهم است به عنوان یک عضو شورای شهرکرمان به جهت فرصت‌های که دارد باید یک نگرش را به آینده کرمان داشته باشیم و ظرفیت‌ها را به فرصت تبدیل کنیم تا جایگاه و شان کرمان برای زندگی و آرامش مردم وهم رسیدن به مزیت‌ها و پیشرفت حفظ شود کرمان پیشینه کهن و تاریخی  و ظرفیت‌ها اجتماعی خوبی دارد ، کرمان مردم بسیار نجیب و سازگاری دارد وقتی مردم سازگار وصبور باشند ،پیشرفت برای یک مدیر خیلی فرق می‌کند تا با مردمی کار کند که با او همکاری نکنند کرمان چندین پروژه بزرگ داشت با همکاری وصبوری مردم انجام شد این مردم سرمایه  بزرگی برای کرمان هستند.

دغدغه شهر کرمان هم اکنون چیست؟

از زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و وجود مرقد مطهر ایشان در گلزار شهدای کرمان دیگر این شهر برای همیشه عوض شد و یکی از نقاط خاص جهان است .

در شورای پنجم یکی ازدغدغه‌های ما گردشگری استان و جذب توریست داخلی وخارجی بود و در بخش گردشگری ضعیف بودیم ظرفیت‌های زیادی داشتیم، اما شناخته شده برای گردشگران نبود .بعد از شهادت سردار سلیمانی این روند به کلی عوض شد و حالا ما دنبال این هستیم با این حجم گردشگری که روانه کرمان می‌شود برای آن‌ها زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم.

 در چه حوزه‌ای بیشتر فعالیت می کنید؟

رییس کمیسیون برنامه و بودجه هستم و در شورای پنجم هم همین مسئولیت را داشتم  یکی از نیاز‌ها و ضروریات‌های این  شهر داشتن  منابع پایدار است ما در دوره قبل واقعا یکی از نقاط ضعفمان همین کمبود منابع بود، شهر کرمان با وسعت ۱۳ هزار هکتاری و جمعیت ۷۰۰ هزار نفری منابع آن کفاف پرداخت هزینه‌های جاری اش را نداشت هیچ کس باورش نمی شود کرمان در سال ۱۳۹۶ فقط ۳۲۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم در حالی که در همان سال یزد بالای ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشت اما نه جمعیت ، ظرفیت و نه وسعت کرمان را داشت.

در بخش تامین منابع شهرداری کار زیر ساختی وپایداری انجام نشده است ما در دوره پنجم یکی از کار‌های که انجام دادیم در شرایط کرونا و وضعیت اقتصادی ضعیف ، رکود و تحریم‌ها  از درآمد ۳۲۰ میلیارد تومانی به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی رسیدیم و باعث شد پروژه‌های عقب مانده پیشرفت کنند و در بخش کارکنان شهرداری وضعیت مزایا روبه بهبودی گذاشت و بدهی‌ها به کارکنان پرداخت شد پروژه‌های نیمه تمام که باعث نارضایتی مردم بود ساماندهی شدند.

پروژه های به سرانجام نرسیده کرمان کدام پروژه ها هستند؟

میدان بیرم آباد ،هتل بام کرمان، پروژه ساروج و تل کابین و بسیاری پروژه های دیگر که شروع شده بود تحقق پیدا نکرد  ما امیدواریم  بتوانیم در پایان این دوره در آمد‌های شهرداری را به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش بدهیم تا پروژه ها بهتر اجرا شوند.

آیا کرمان ظرفیت تامین منابع را دارد؟

زمینه این کار باید در شورای شهر انجام شود وجود فرصت‌های بیشماری در کرمان وجود دارد، کرمان  یک استان معدنی است و باید از منابع معدنی در بحث زیر ساخت های شهری استفاده کرد .

برای کرمان و تغییر چهره آن چه برنامه ای دارید؟

در سنوات گذشته پول‌های زیادی در کرمان خرج شد، ولی اولویت بندی درستی صورت نگرفته است و آن اثر بخشی و رضایتمندی را در مردم ایجاد نکرده است  واقعا بایک مشارکت جدی از طرف مردم برای سرمایه گذاری در شهر نیاز داریم.

در کرمان  زمین‌های خالی زیادی وجود دارد و صاحبان آنها باید به جای سرمایه گذاری در مناطق دیگر برای ساخت مسکن و مراکز خرید تلاش کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *