گفتگو با منصور ایرانمنش


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته (کرمان پایتخت مقاومت) به سراغ اعضای جدید شورا‌ی جوان شهر کرمان می‌رویم تا خبر‌های خوبی برای شما بیاوریم اینبار سراغ منصور ایرانمنش رفتیم.

خودتان را به طور کامل معرفی بفرمایید؟

منصور ایرانمش هستم کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری ،دانشجوی دکترای شهرسازی و ۲۴ سال در قسمت های مختلف شهرداری توفیق خدمت به مردم را داشته ام.

 شما در چه حوزه تخصصی در شورای شهر کرمان فعالیت می‌کنید؟

من دوره سوم است که به عنوان نماینده مردم در شواری شهر فعالیت خود را آغاز کرده ام و در بیشتر کمیسیون‌ها فعالیت دارم، اما حوزه‌ای که تخصصی کار می‌کنم کمیسیون عمران و شهرسازی است.

با توجه به سابقه ای که در شورای شهر دارید ،مردم از بروکراسی‌های اداری گله مند هستند و می گویند شهرسازی در کرمان خوب انجام نشده علت چیست؟

من واقعا به مردم حق می‌دهم متاسفانه اشخاص که برای کار‌های اداری خود به شهرداری مراجعه می‌کنند وارد پروسه طولانی انجام کار و نامه نگاری‌های زیاد می شوند من نظرم این است وقتی چه در شهرداری و چه در ادارات راس هرم پای کار نباشد زیر مجموعه هم موثر واقع نمی‌شود.همیشه گام‌هایی برداشته شده همه هم  دلسوز بوده اند ولی متاسفانه آن طور که باید کار پیش نرفته و به جای مطلوب نرسیده ایم و دلیلش این است که همان طور می‌بینید شورای شهر از اسمش معلوم است تصمیم گیری با یک مجموعه است و کسی هم به تنهایی نمی‌تواند حتی اگر طرح موفق هم داشته باشد اجرا کند همچنین کار اجرا با شورای شهر نیست یکی از مشکلات ما این است که ممکن می باشد طرح خوبی داشته باشیم، اما جمع ممکن است به اجماع نرسد و طرح اجرا نشود.

شهر صورت و وضعیت زیبایی ندارد و نیازمند دلسوزی و فعالیت است کسی که وارد شورا می‌شود باید از تمام مسائل شهر با خبر باشد و برای رفع آن  دلسوزی کند حتی در بعضی مواقع یکسری دستگاه ‏ها همکاری نمی‌کنند و بعضی مصوبات ممکن است در شهرداری اجرا نشود فاصله گرفتن شهرداری و شورای شهر باهم حاصلش این وضعیت می‌شود.

چرا تاکنون شهردار کرمان انتخاب نشده است؟

یکی از دغدغه‌های ما الان همین موضوع است واقعا شهر معطل مانده است  قریب به دو ماه است که شهردار انتخاب و معرفی شده است اما هنوز حکم زده نشده است امیدوارم این هفته تعیین تکلیف شود، برای کلان شهری مثل کرمان شایسته نیست بدون شهردار باشد واقعا نمایندگان مجلس که صدایشان شنیده می‌شود این موضوع را پیگیری کنند.

علت اینکه شهردار غیر بومی برای کرمان انتخاب شد چیست؟

این سئوالی است که درخیلی از محافل پرسیده می‌شود  برای شهردار کرمان گزینه‌های زیادی  وجود داشت و دلسوز ، متعهد و متخصص بودن ملاک های مهمی بودند که با بررسی زیاد  شعرباف با اکثریت آراء انتخاب شد.

مهم‌ترین برنامه های شما برای این چهار سال چیست؟

قصد داریم پروسه کاری در شهرداری‌ها کم‌تر و تکریم ارباب رجوع انجام شود، منزلت مردم در برخورد و راه اندازی کار بیشتر شود و در بحث هوشمند سازی اقداماتی صورت می‌گیرد، سیما و منظر شهر مشکل دارد حتی بعضی شهرستان‌های ما هنوز بهتر از کرمان هستند و اینکه فضای سبز شهر ما نیاز به یک انقلاب دارد متاسفانه  وضعیت خوبی ندارد، روکش آسفالت معابر اولویت‌های بیشتری دارند. ورودی‌ها شهر ما زیبا نیست، گره‌های ترافیکی و نبود پارکینگ مشکل ساز شده است البته زمین‌هایی خریداری شده امیدوارم زیر ساخت‌ها انجام شود.

کرمان چه برجستگی هایی دارد که به آن پرداخته نشده است؟

برجستگی کرمان در حال حاضر مرقد مطهر سردار دلها است که باید بیشتر از همه به زوایای آن پرداخته شود، همچنین قلعه‌ اردشیر و قلعه دختر از پتانسیل‌های ویژه ای برخوردارند که مسکوت مانده اند خیلی از شهرها میراث فرهنگی به این وسعت ندارند و نهایت استفاده را از آنها می برند وقتی به این قلعه‌ها نگاه می‌کنید در دل شهر باید مرمت و بازسازی شوند تا از فرسایش آن‌ها جلو گیری کرد و جایگاه جذابی برای کرمان ایجاد کنند.

شواری شهر کرمان برای پسا کرونا چه برنامه ای دارد؟

شهر کرمان شهر شادی نیست و نشاط اجتماعی یکی از ضروریات است که نیاز به برنامه ریزی دارد و در هر محله برنامه‌های مختلفی باید اجرا شود.

صحبت پایانی دارید؟

نیرو‌های شورا واقعا دلسوز هستند و با انگیزه آمده اند تا به مردم کمک کنند و از مردم می‌خواهیم شورای شهر را تنها نگذارند طرح و  برنامه ای دارند ارائه کنند تا از نظرات مردم استفاده شود و سعی داریم روابط خوبی برای اداره شهر با مردم و نخبگان داشته باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *