گفتگو با محمدرضا کمساری


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در بسته “کرمان پایتخت مقاومت” به سراغ شورا‌های جدید و جوان شهر کرمان می‌رویم تا خبر‌های خوبی برایتان بیاوریم، این بار سراغ جوانی رفتیم که خود مطالبه گر بوده و هم توقع مطالبه گری از مردم شهر کرمان را دارد. جوانی که بیشترین رزمه وی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است ، برگزیده جشنواره علی اکبر (ع)، کسب رتبه‌های کشوری و استانی در بخش‌های فرهنگی، مدرس دانشگاه و مشاور جوان در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی بخشی از سوابق کاری این عضو جوان شورا است.

خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید؟

محمدرضا کمساری، متولد ۶۷ و اهل شهر راور، فوق لیسانس روانشناسی دارم و دانشجوی دکترای مردم شناسی هستم.

چه چیزی باعث شد وارد شورای شهر شوید؟

ورود به شورای شهر برایم یک دغدغه بود، می‌توان در مجموعه سیاست گذاری و تصمیم سازی شورای شهرِکلان شهر کرمان با یک نگاه جامع، رویکرد انقلابی و انشالله با ظرفیت عظیمی کار کرد. نگاه‌هایی که به کرمان تا حالا بوده، نگاه‌های تک بعدی است، گروهی با عناوین سیاسی مختلف بعضی به صورت تک بعدی فضا‌هایی که به سیاست‌های آن‌ها و گروهایشان نزدیک بوده را تقویت کرده اند.
فکر کردم می‌شود گروهی با نگاه علمی، تخصص محورانه داشته باشند در کنار تحول کرمان را درفضای رو به جلو با در نظر گرفتن تمام ظرفیت‌ها اقدام کرد، وقتی نگاه می‌کنیم در بعدی از زمان به کرمان نگاه تاریخی شده، در گذری از زمان به توانمندی‌های جغرافیای توجه شده است، در قسمتی از دوران به مسائل فرهنگی و اجتمایی توجه شده است، در صورتی کرمان یک شهر جامع در تمام ابعاد است، این‌ها را ظرفیت دیدم گفتم می‌شود در کنار یک گروه همدل با پرداختن به این مسائل شهر کرمان را با نگاه نو و جلو، تحولی به وجو بیاید.

شهر کرمان را قبل از اینکه وارد شورای شهر شوید چطور می‌دیدید؟ اکنون که عضو شورا شهر هستیدچگونه؟

قبل از اینکه کاندیدای شورای شهر شوم نگاهم مطالبه گر بود، کرمان در شان مردم و تاریخچه اش نیست و بعضی مواقع جا‌هها یا فضا‌هایی می‌دیدم که ظرفیت کار دارد به عنوان مطالبه گر عنوان می کردیم، ظرفیت‌های کرمان را دنبال می کردیم، ولی از زمانی که خودم شورای شهری شدم علاوه برافکار قبلی متوجه شدم متاسفانه وضعیت فعلی شهر کرمان و شهرداری کرمان وضعیت مساعدی نیست چه در حوزه درآمدها چه اینکه از افراد متخصص استفاده نکردند که بتوانند برنامه دقیقی داشته باشند نبود منابع مالی یک مساله است که قبل از انتخابات به آن توجه داشتیم.

اما یک مساله بیشتر نگران کننده است آن هم مشارکت نکردن مردم در ساخت شهر و رویداد‌های شهر است قبل از انتخابات نگاه‌ ما این بود مردم در ساخت شهر دخالت ندارند و آمدیم دیدیم همین است درحالی که مردم باید بدانند کار‌ها با مشارکت بیشتر پیش می رود.

حوزه تخصصی که در شورای شهر مسولیت دارید چیست؟ آیا برنامه ویژه‌ای برای آن  در نظر دارید؟

بنده قرار است در شورای شهر چند مسئله را پیگیری کنم اول اینکه سخنگوی شورای شهر و رابط بین مردم با شورا باشم، و امیدواریم صادقانه وشفاف به مردم برنامه‌ها را اعلام کنیم، یکی از برنامه‌های من تعامل مردم با شورای شهر  چه تعامل حضوری چه تعامل مجازی و تقویت برنامه‌ها و ساختار‌های هوشمند در شهر کرمان است. همچنین عضو کمیسیون خدمات شهری، فرهنگی اجتمایی وگردشگری شهرسازی هستم اولین بخشی‌ که به من پیشنهاد شده کار گروه گردشگری بود سعی بر این است در یک برنامه بلند مدت و کوتاه مدت یک فعالیت قابل لمس را برای مردم به وجود بیاوریم .

اولین مساله ای که در حوزه گردشگری برای ما مهم است شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی است مقابله و جلوگیری از دست دادن این ظرفیت‌ها است، این حرکت داشتن نقشه راه مشخص برای شهر کرمان است، شهر کرمان علاوه بر گردشگری تاریخی از ظرفیت مذهبی بزرگانی مانند امام زادگان و مرقد مطهر سردار شهید سلیمانی برخوردار است.
اصلی‌ترین هدف ما در حوزه گردشگری مشخص کردن یک برنامه و نقشه راه است که با اتمام کار شورا رها نشود و ادامه پیدا کند.

بعد از شهادت سردار سلیمانی کرمان یکی از نقاط حساس کشور است چه برنامه‌ای برای استفاده از این ظرفیت دارید؟

دنبال این هستیم محور گردشگری از مسجد جامع تا گلزار شهدا برنامه ریزی و پیگیری شود، یکی از محور‌های گردشگری مهم کرمان است چه به دلیل وجود بافت تاریخی و قلعه‌های که در مسیر است.

خیلی‌ها هزینه های میلیاردی می‌کنند بیایند شورای شهر مگر اینجا چه خبر است، چه منفعتی دارد؟ 

حضور در شواری شهر بستگی به نگاه فرد دارد اگر افردای نگاهشان نگاه خدمت به خلق و کار برای مردم باشد جز دردسر تن دادن به مسولیت و مدیونی چیزی ندارد. اما آنچه مسلم است اطلاعات گرانبهایی است که شاید بعضی‌ها بخاطر دسترسی به این اطلاعات و رانت‌ها و مسایلی که بعدا می‌تواند موجب سرمایه گذاری در این ایام و بعدا شودبرای این مسایل هزینه‌ها چند میلیاردی کنند بعضی‌ها به دنبال منزلت اجتماعی  هستندکسی که دنبال خدمت باشد هزینه‌ها منطقی نیست.

به عنوان نماینده مردم در شورای شهربرای مردم مطالبه گری می‌کنید؟

به مردم می‌گویم علاوه براینکه مسولین وظیفه دارند برای مردم مطالبه گری کنند خود مردم هم باید بیایند حق خود را مطالبه کنند برای رسیدن به حق خود مانند دیگر شهرهای مطالبه گر با نجابت خود از حق خود دفاع کنند اگر دوست دارند کرمان در یک بازه کوتاه به جایگاه خود برسد.

برای تکریم ارباب رجوع در شهرداری‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

ما چند تا بحث را در شورای ششم به جدیت دنبال می‌کنیم یکی روان سازی امورات مردم، رعایت حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، حذف سواستفاده هایی که در سیستم وجود دارد در راستای رعایت کرامت ارباب رجوع و مردم قدم بر داریم مردم خط قرمز ماهستند رعایت حال مردم برای ما بسیار مهم است از لحاظ دینی مردم، ولی نعمت‌ها ما هستند.

به عنوان سخنگوی شورای شهر کرمان سخن پایانی شما در این گفتگو با مردم چیست؟

مردم کرمان ما با انتخاب شما آمده ایم، عرصه سختی است امیدواریم با همراهی شما بتوانیم کرمان را تبدیل به یک کلانشهر در شان شما و مفاخر بزرگش کنیم که این امر محقق مگر با نگاه دلسوزانه شما و همکاری با نمایند‌گانتان در شورای اسلامی شدنی نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *