در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: ضرورت کمک استانداری از ارتقای مرکز پایش تصویری/اجرای طرح جدید برخورد با سد معبر/تعیین تکلیف مرکز پژوهش های شورا/تکمیل پروژه پیاده راه سازی خیابان تجلی


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

ضرورت کمک استانداری از ارتقای مرکز پایش تصویری/اجرای طرح جدید برخورد با سد معبر/تعیین تکلیف مرکز پژوهش های شورا/تکمیل پروژه پیاده راه سازی خیابان تجلی

 

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، سرپرست شهرداری و اهالی رسانه برگزار و به صورت زنده از سایت شورا، اینستاگرام و آپارات پخش شد.

علیرضا نادری رییس شورا از درخواست شورا از استاندار کرمان برای برگزاری نشست هم اندیشی در زمینه مشکلات آرامستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نشست برای هماهنگی بین دستگاه های مسئول صورت می گیرد.

فتح الله مویدی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با بیان این که معابر شهر کرمان به ویژه بازار مظفری و قدمگاه از سد معبر اشغال شده گفت: شهروندان شکایات زیادی را از این معضل شهری به شورا ارسال کردند.

وی از اعلام آمادگی نیروی انتظامی برای همکاری با شهرداری در ساماندهی سد معبر خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد اجراییات شهرداری همچون روال گذشته مسئولیت ساماندهی در این زمینه را به عهده گرفته و به سازمان میادین کمک کند.

مویدی همچنین با اشاره به آمار فوت عابران پیاده افزود: سد معبر در نقاط مختلف شهر عابران پیاده را به سمت خیابان سوق می دهد که خطراتی را برای آنان به همراه داشته است.

در ادامه حسین چناریان آموزش مستمر ماموران اجراییات شهرداری در برخورد با عاملان سد معبر را ضروری دانست و گفت: در غیر این صورت تقابل با افراد، تبعاتی را به ماموران شهرداری تحمیل می کند.

وی ساماندهی سگ های بلاصاحب را معضل دیگر شهر کرمان عنوان و تاکید کرد: ضرورت دارد این مهم با اراده شهرداری و پیگیری شورای شهر در دستور کار قرار گیرد.

چناریان با اشاره به تبعات ورود افراد غیر مسئول در این موضوع گفت: مردم نیت خیرخواهانه دارند اما دخالت های بی مورد برخی نباید مسائل حاشیه ای ایجاد کند.

وی همچنین با انتقاد از سازمان هایی که وظیفه خود در این زمینه را انجام نمی دهند افزود: شهر کرمان با موجی از سگ های بلاصاحب در معابر عمومی مواجه است و کوتاهی برخی سازمان ها و اقدامات باطل در این چرخه، مانع ساماندهی مطلوب می شود.

چناریان همچنین با اشاره به افزایش نارضایتی شهروندان از آرامستان بهشت کریمان گفت: به دلیل عدم همکاری برخی از نهادهای مسئول خیلی از زیرساخت های این مکان آماده نشده است.

وی با بیان این که وظایف انجام نشده دستگاه ها هزینه زیادی به شهرداری وارد کرده افزود: شرایط موجود نشان داده سازمان بهشت زهرا ظرفیت بیشتر ارائه خدمات را ندارد.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت: پیشنهاد می شود در نیمه دوم سال بررسی و تدوین بودجه و افزایش درآمدهای شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

چناریان با اشاره به تصویب برنامه پنج ساله شهرداری در دوره گذشته اظهار داشت: این برنامه ظرفیتی دارای شش ماموریت و بیش از 400 پروژه است و پیشنهاد می شود با بازنگری در این دوره و تشکیل کارگروهی تخصصی متشکل از اعضای شورا و کارشناسان شهرداری جهت اجرا در اختیار شهرداری قرار گیرد.

محمدرضا کمساری نیز با اشاره به طرح پیشنهادی شهرداری در زمینه ساماندهی سدمعبر به شورا در نشست هم اندیشی گفت: این طرح نیازمند ضمانت و حمایت از سوی شورای شهر است.

وی با تقدیر از انجمن حمایت از حیوانات افزود: ضرورت دارد نظارت و شفافیت بیشتری به نحوه و هزینه جمع آوری و نگهداری سگ های بلاصاحب صورت بگیرد.

سپس سیدمحمدصادق تقوی با بیان این که نگهداری سگ ها در پناهگاه اشتباه بوده و هزینه ای به شهرداری تحمیل می کند گفت: در جلسه ای با حامیان حیوانات مقرر شد کارگروهی بدین منظور تشکیل شده و سگ ها طبق قانون ساماندهی شده و به چرخه طبیعی خود بازگردند.

وی با اشاره به وجود هفت هزار سگ در شهر کرمان افزود: طبق بررسی های انجام شده زمین های خالی شهر محل زاد و ولد این حیوانات شده و حتی از شهرهای مجاور نیز تعداد زیادی سگ اطراف کرمان رها می شوند.

سیدمحمد موسوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره وری با اشاره به بازدید هفته گذشته این کمیسیون از مرکز نوآوری شهری و شتاب دهی تگ گفت: این مجموعه پویا می تواند در زمینه استفاده از ایده ها و خدمات نوین حوزه شهری خدمات قابل توجهی در راستای اهداف شهرداری ارائه کند.

وی از جلسه کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره وری با پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و امور ترافیکی شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به فعال شدن دوربین های ثبت تخلف در سطح شهر، تامین منابع ملی و استانی و تقویت این سامانه در راستای ارتقای امنیت و انضباط ترافیکی و توسعه متوازن آن ضروری است.

موسوی همچنین از ارتقای سامانه شفافیت شهرداری و دسترسی شهروندان به خدمات و اطلاعات قابل انتشار خبر داد و خاطرنشان کرد: در صدد هستیم با ایجاد شرایط عادلانه از فساد و تبعیض در شهرداری جلوگیری کنیم.

در ادامه عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با اشاره به بررسی مصوبات دوره گذشته این کمیسیون گفت: از شهرداری خواسته شده طی گزارشی وضعیت گرمخانه ها و فرهنگسراها و چگونگی نحوه واگذاری آن ها به افراد را به شورا ارسال کند.

محمود بابایی نیز از تشکیل دو جلسه کمیسیون معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی با کسبه خیابان گنجعلیخان خبر داد و افزود: با حضور معاونت های شهرسازی و عمرانی شهرداری، طراح و ناظر طرح پیاده راه سازی میدان ارگ و شهردار منطقه دو زمان تحویل پروژه از سوی پیمانکار مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در صورت عدم تحویل به موقع پروژه، پیمانکار به مراجع قانونی معرفی شود.

به گفته بابایی اعضای کمیسیون مصوب کردند طی مهلت مجدد به پیمانکار، هر دو هفته گزارشی به شورا ارائه شده و طی فرصتی شش ماهه کل پروژه به شهرداری تحویل داده شود.

کمساری نیز با اشاره به نبود دسترسی و کاربری مناسب در پروژه بازآفرینی میدان ارگ گفت: پیشنهاد می شود پیاده روها بدون اتلاف وقت بهسازی شده اما طرح بازآفرینی میدان ارگ مورد بازنگری قرار گیرد.

همچنین موسوی با بیان این که قرار بود این پروژه در سه فاز به بهره برداری برسد گفت: متاسفانه تاکنون تنها دو فاز آن اجرایی شده و به کسبه و مردم را دچار مشکل کرده است.

به گفته وی در ابتدای این طرح مقرر شده بود خیابان گنجعلیخان به عنوان پیاده راه بازسازی شود اما معماری آن اشکالات جدی دارد.

موسوی با بیان این که میدان ارگ در مرکز بافت تاریخی شهر است افزود: این مکان سال هاست مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد و پروژه مربوطه باید هرچه زودتر به سرانجام برسد.

کردستانی نیز خواستار پیوست تاریخی و گردشگری در این پروژه شد.

مویدی همچنین خواستار تغییر نام خیابان امام جمعه به آیت الله جعفری به پاس نیم قرن خدمات ایشان به انقلاب شد.

چناریان نیز با اشاره به مصوبه شورا در دوره گذشته گفت: بهتر است پیشنهاد فرزندان ایشان مبنی بر تبدیل ملک شخصی به موزه و فرهنگسرا مورد بررسی شهرداری قرار گیرد.

رییس شورا نیز با تاکید بر اجرای مصوبات شورای قبل گفت: بهتر است اسامی نمادین را تغییر نداده و با ایجاد بانک اطلاعاتی مفاخر کرمان، اسامی برای اماکن و معابر شهر انتخاب کنیم که امکان جایگزینی آن در افکار عمومی وجود داشته و استفاده از آن برای مردم آسان باشد.

سخنگوی شورا در پایان با تقدیر از تلاش های رییس جمهور در روزهای ابتدایی شروع به کار دولت و سفرهای ایشان به استان ها و دیدار رودررو با مردم و رسیدگی به مسائل و مشکلات از وی برای زیارت مزار سردار شهید سلیمانی و رسیدگی به مسایل استان به ویژه شهر کرمان دعوت کرد به استان کرمان سفر کند.

وی با اشاره به بحران آب، تعطیلی واحدهای صنعتی و حاشیه نشینی، شهر کرمان را نیازمند نگاه جدی و حمایت دولت به این معضلات دانست.

کمساری همچنین احیای مرکز پژوهش های شورا را ضروری دانست و گفت: نیاز است شورا در اولین فرصت به مراجعات و پیشنهادات نخبگان و مشاوران به شورا توجه کرده و استفاده از دانش و تخصص آنان را در این مرکز در دستور کار قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *