در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد: شهرداری احداث بازارها و میادین محله ای را تسریع کند/ روند ارائه خدمات صدور پروانه، تعیین خلافی و محاسبه عوارض شهری تکمیل شود/ وضعیت نامطلوب بازار مظفری و قدمگاه در جلسه‌ آینده‌ ستاد کرونا بررسی می شود/ دسترس


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد:

شهرداری احداث بازارها و میادین محله ای را تسریع کند/ روند ارائه خدمات صدور پروانه، تعیین خلافی و محاسبه عوارض شهری تکمیل شود/ وضعیت نامطلوب بازار مظفری و قدمگاه در جلسه‌ آینده‌ ستاد کرونا بررسی می شود/ دسترسی اعضای شورا به سامانه های شهرداری ضروری است/ بوستانی به نام “قهرمانان” در کرمان نامگذاری شود

 

علیرضا نادری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این هفته شورا که با حضور اعضای شورا سرپرست شهرداری و تعدادی از خبرنگاران در محل سالن کنفرانس برگزار و به صورت زنده از سایت و اینستاگرام و آپارات پخش شد گفت: با توجه به شکایات متعدد شهروندان از مناطق مختلف شهر کرمان ضروری است به معضل شهری نابسامانی بازار مظفری و قدمگاه با جدیت بیشتری رسیدگی شود.

وی با بیان این که کسبه بیش از حد قانونی پیاده‌رو را اشغال کرده‌ا‌ند افزود: در این صورت عابران پیاده مجبور می شوند از خیابان تردد کنند که مورد خطر جانی قرار می گیرند.

نادری همچنین اظهار داشت: پیشنهاد می شود شهرداری احداث بازارها و میادین محله ای را تسریع کند تا بار بازار مظفری کم شود.

حسین چناریان، رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: مصوبات کمیسیون حقوقی و نظارت که جنبه مالی و ریالی دارند باید به کمیسیون بودجه ارجاع داده شوند تا تصویب ریالی آن در این کمیسیون صورت پذیرد.

وی با اشاره به دو نامه ارسالی از شهرداری به این کمیسیون افزود: پیشنهاد شهرداری مبنی بر پرداخت سهم بیمه عمر کارکنان بازنشسته شهرداری منوط به ارائه لیست آن کارکنان به شورا مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

چناریان همچین از تمدید بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری از طریق مناقصه خبر داد.

همچنین رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از بازار مظفری و قدمگاه گفت: با وجود شیوع کرونا، تجمع در این مرکز خرید زیاد و عبور و مرور شهروندان با وجود سد معبر ایجاد شده از سوی کسبه با مشکل مواجه است.

فتح‌الله مویدی با بیان این که کسبه از هر طرف، تا سه متر از معابر بازار را اشغال کردند افزود: ستاد کرونا به این منطقه توجهی نداشته و فقط مغازه های پراکنده در سطح شهر را جریمه می کند.

به گفته وی بازار مظفری و قدمگاه به سازمان میادین واگذار شده که به دلیل کمبود نیرو نتوانسته به وظیفه خود در زمینه مدیریت این مکان عمل کند و این محدوده کاملا رها شده است.

وی همچنین لزوم انجام مزایده برای فروش قبور واقع در آرامستان قدیم را یادآور شد.

در ادامه سیدمحمد موسوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره وری شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به نشست هم افزایی سازمان فاوای شهرداری با این کمیسیون گفت: دو مجموعه مطالعاتی مالی و ترافیکی که در زمینه شهرداری هوشمند کار می کنند در نشستی به ارائه گزارش ظرفیت ها و تونمندی های خود پرداختند.

وی از دعوت شرکت های مشابه در زمینه فناوری های خدمات شهرداری ها از سوی شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: مهم ترین کار شهرداری، صدور پروانه است که گرچه قبلا زیرساخت های نرم افزار آن فراهم شده اما خیلی از ظرفیت های آن فعال نشده و به طور مطلوب به شهروندان خدمات نمی دهد.

موسوی روند کامل ارائه خدمات صدور پروانه، تعیین خلافی و محاسبه عوارض شهری در حوزه شهرسازی را در کاهش آمار مراجعه شهروندان به شهرداری ضروری عنوان کرد.

وی با بیان این که ارتقای اتوماسیون اداری شورا و شهرداری در راستای دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری ضروری است افزود: در این صورت شهروند بدون مراجعه به شهرداری مورد نظر خود، تقاضای خود را ارسال کرده و در جریان روند آن قرار می گیرد.

سپس محمد امین شمسی، نایب رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی از بررسی پروژه‌ غیرهمسطح‌سازی سه‌راهی شرف‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه در جلسه‌ای ویژه با حضور کارشناسان و مشاوران تعیین‌ تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی و تجهیز کارگاه تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی شرف‌آباد در دوره‌ قبل افزود: اما مقرر شد در جلسه‌ای ویژه و تخصصی‌تر با حضور مشاوران بررسی شود برای ادامه‌ی کار چه تصمیمی گرفته شده و از چه زمانی کار ادامه یابد.

شمسی همچنین از بررسی احداث پارکینگ در خیابان شهید بهشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت ایرانیان‌اطلس برای تغییر کاربری ملکی با کاربری مسکونی به پارکینگ درخواستی داشتند که با توجه به تصمیم‌ کمیسیون ماده 5 منوط به رضایت همسایگان مجبور شدند کاربری را از پارکینگ به مسکونی برگردانند.

منصور ایرانمنش، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به توقف پروژه‌ تقاطع غیرهم سطح شهدای خلبان گفت: مقرر شد برای تصمیم‌گیری نهایی در این باره منتظر حضور شهردار جدید باشیم.

وی با بیان این که عملیات عمرانی این تقاطع پیشرفت خوبی داشته افزود: اما به‌دلیل وجود معارض کار متوقف و دو پیشنهاد در کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی برای رفع معارض مطرح شد.

ایرانمنش از طرح و بررسی زمین متعلق به ستاد فرمان اجرایی حضرت امام در کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام متقاضی ساخت چهار هزار واحد مسکونی در زمین متعلق به خود است.

وی با اشاره به گزارش شهردار منطقه یک در این باره گفت: موضوع ارزش افزوده این ملک، مبلغ قابل توجهی شده که لازم است همین مبحث مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.

به گفته ایرانمنش مصوبه عوارض ناشی از ارزش افزوده در دوره‌ پنجم مورد مخالفت کمیته انطباق قرار گرفت اما شورا به دلیل صرفه و صلاح شهرداری و شهروندان بر آن اصرار کرد.

وی از ارسال پرونده به شورای حل اختلاف استانداری خبر داد و از شورا خواست: با توجه به مسکوت ماندن این مهم و بلاتکلیفی شهروندان پیگیری ویژه‌ای در این مورد صورت پدیرد.

این عضو شورای شهر همچنین اظهار داشت: درخواست شد فراخوان تهیه 28 دستگاه ایستگاه مکانیزه برای سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر نیز که با عدم استقبال روبرو شد مجددا تکرار شود که مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

ایرانمنش با اشاره به درخواست فروشندگان سیمان و مصالح ساختمانی برای ورود به بورس کالا گفت: با توجه به مشکل کمبود و قیمت بالای سیمان در کشور و استان و با وجود کارخانه‌های سیمان در شهر کرمان پیشنهاد شد چون موضوع ملی است از طریق مجمع نمایندگان پیگیری شود که شورا در این موضوع مکاتبه می کند.

وی در ادامه پیشنهاد داد: سکو و سایه‌بان های بیشتری برای رفاه بیش‌تر شهروندان در آرامستان جدید ایجاد شود.

سیدمحمد صادق تقوی، عضو دیگر شورای شهر از نمایندگی خود در ستاد کرونای استان خبر داد و گفت: در جلسه‌ روز شنبه‌ ستاد کرونا، بنده و جناب دکتر نادری حضور یافته و در جریان مسائل و مشکلات مربوط به شهر کرمان قرار گرفتیم.

وی در ادامه اظهار داشت: استاندار قاطعانه به فرمانداران اختیار دادند تا به اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ابتدا تذکر جدی داده و در صورت سهل‌انگاری آن صنف پلمب کنند.

تقوی همچنین از طرح رسیدگی به وضعیت نامطلوب بازار مظفری و قدمگاه در جلسه‌ آینده‌ ستاد خبر داد.

وی از شهردار خواست برآورد هزینه آسفالت از سوی شهرداری و همچنین میزان پرداختی شهروندان به آن ها گزارش شود.

به گفته تقوی، با توجه به تورم در مواد اولیه این حوزه و تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی، اولویت بر اساس موارد ضروری انجام گیرد.

محمود بابایی، نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان با تقدیر از سرپرست شهرداری به دلیل پیشرفت مطلوب پروژه پیاده راه سازی میدان ارگ گفت: با این حال گردوخاک ناشی از اجرای این پروژه مشکلاتی را برای کسبه و شهروندان ایجاد کرده و آن ها خواستار آب پاشی بیشتر شدند.

وی همچنین به درخواست کسبه مبنی بر اعلام زمان بندی دقیق تر برای اتمام پروژه پیاده راه سازی میدان ارگ تا قبل از فصل بارندگی اشاره کرد.

بابایی در ادامه از معاونت فرهنگی شهرداری به دلیل عدم رعایت تذکرات اخیر شورا انتقاد کرد.

محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان دسترسی اعضای شورا به سامانه های شهرداری را ضروری دانست.

وی همچنین خواستار ارائه گزارش های شش ماهه شهرداری به شورا بر اساس قانون شوراها شد.

امینی زاده با اشاره به سامانه 137 شهرداری گفت: این سامانه تنها کانال ارتباطی شهروندان با شهرداری است که لازم است مسئولان آن گزارش ماهانه ای به شورا ارائه کنند.

وی همچنین خواستار ارائه گزارش عملکرد سامانه شفافیت به شورا شد.

عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک کسب مدال از سوی قهرمانان کرمانی حاضر در مسابقات پاراالمپیک توکیو 2020 گفت: بانو زهرا نعمتی نیز با کسب سومین مدال طلا در این دوره از مسابقات و عضویت در شورای پاراالمپیک جهان افتخار دیگری برای دیار کریمان خلق کردند.

وی همچنین با اشاره به عدم حضور تیم مدال آور فوتبال نابینایان با وجود کسب سهمیه افزود: پیشنهاد می شود در راستای قدرشناسی از قهرمانان کرمانی بوستانی به نام “قهرمانان” در کرمان نامگذاری شود.

کردستانی از انجام فراخوان برنامه های مناسبتی اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین حضور یک عضو از شورا در جلسات شورای فرهنگ عمومی به هماهنگی بیشتر و برنامه ریزی بهتر در این حوزه کمک می کند.

محمدرضا کمساری، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مراکز پر تردد شهر کرمان گفت: مراکزی از قبیل مجتمع های مسکونی و پاساژها دارای هیئت امنا یا هیئت مدیره هستند اما بازار کرمان با آن سابقه تاریخی و این حجم مراجعات هیچ متولی ای ندارد.

وی با انتقاد از نابسامانی بازار کرمان و قدمگاه افزود: محل رفت و آمد مردم فقط سه متر فضا دارد و با توجه به این که وظیفه ذاتی شهرداری برخورد با سد معبر است شکایاتی نیز از ماموران شهرداری در این زمینه شده است.

کمساری در ادامه پیشنهاد داد: با تشکیل هیئت مدیره از کسبه، با انجام فعالیت های فرهنگی و تشویقی از برخورد قهریه شهرداری جلوگیری شود.

وی همچنین با تشکر از سرپرست شهرداری به دلیل انجام خدمات معوق شهرداری در گذشته اظهار داشت: آسفالت برخی از معابر مناطق کم برخوردار و رفع آب گرفتگی ها در این دوره کوتاه به سرانجام رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *