در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: رای به هریک از نامزدهای نهایی، به‌معنی انکار دیگری نبود ظرفیت گردشگری قلعه‌ دختر و اردشیر مورد غفلت قرار گرفته است دسترسی شورا به سامانه 137 ضروری است


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

رای به هریک از نامزدهای نهایی، به‌معنی انکار دیگری نبود

ظرفیت گردشگری قلعه‌ دختر و اردشیر مورد غفلت قرار گرفته است

دسترسی شورا به سامانه 137 ضروری است

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس، اعضای شورا و سرپرست شهرداری در محل سالن کنفرانس شورا برگزار و به صورت آنلاین از سایت شورا، اینستاگرام و آپارات پخش شد.

علیرضا نادری، رییس شورا ضمن تبریک هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر بلوار 16 کیلومتری سردار شهید سلیمانی را کامل ترین معبر مزین شده به نام وی عنوان کرد و گفت: با این حال این پروژه هنوز شکل نگرفته است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی پردیسان قائم افزود: طرح های عمرانی این مجموعه به دلیل تعدد مدیریت ها با موانع اجرایی روبرو می شد بنابراین نیاز است مدیریت واحد و متمرکزی در شهرداری تشکیل شده و ممنوعیت ساخت و ساز و دفن میت در آن مورد توجه قرار گیرد.

محمود بابایی، نایب رئیس شورای شهر نیز با بیان این که انتخاب شهردار کرمان روند بسیار طاقت‌فرسایی داشت گفت: رای به هریک از نامزدهای نهایی، به‌معنی انکار دیگری نبود اما در نهایت اجماع اعضا به این سمت رفت که آقای سعید شعرباف‌تبریزی با شش رای انتخاب شود.

وی با اشاره به شناخت نامزدهای شهرداری و انجام تحقیقات درباره رزومه و برنامه‌های آن ها از سوی اعضای شورا افزود: اولویت ها و انتظارات شورا از شهردار آینده مکتوب و به نامزدها ارسال شد تا بدانند شورا به چه مسائلی اهمیت می دهد.

بابایی با بیان این که همه‌ اعضا بر توانایی دو گزینه نهایی اذعان داشتند اظهار د اشت: روز گذشته نیز نامه‌ مربوط به صورت‌جلسه‌ روز شنبه به فرمانداری ارسال شد تا مراحل قانونی بعدی صورت گیرد.

وی همچنین از برگزاری نشست هم افزایی شورای ششم با استاندار خبر  داد و خاطرنشان کرد: در این جلسه، استاندار و فرماندار اذعان داشتند که باید به شهرداری کمک کنند تا تحولی که مدنظر است در شهر کرمان رقم بخورد.

حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری از بررسی سه نامه در این کمیسیون خبر داد و گفت: با مدنظر قرار دادن طرح تفصیلی دو مصوبه حاصل شد.

وی با اشاره به توافقات مرتبط با تهاتر شهرداری با شهروندان افزود: در تنظیم توافق نامه ها باید تدابیری اندیشیده شود و تسریع در زمان اجرای توافق صورت بگیرد.

منصور ایرانمنش، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌ فرهنگی بررسی حقوقی این توافقات در کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی را خواستار شد و افزود: پیشنهاد می شود این موضوع با انجام کارشناسی از سوی شهرداری به شورا ارسال شود.

وی با اشاره به مشکلات ساکنان حاشیه‌ قلعه‌دختر و اردشیر گفت: برخی از خانه‌های مردم که در طرح این قلعه‌ها قرار داشتند از حقوق مالکیت خود محروم شدند که با پیگیری ها در شورای پنجم محدوده و ضوابط آن مجموعه تغییر کرد؛ بنابراین نیاز است در این شورا نیز برای کاهش دغدغه ساکنان این منطقه از شهر کرمان تصمیماتی اخذ شود.

ایرانمنش همچنین از برگزاری جلسه‌ای با مسئولان میراث‌فرهنگی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت این قلعه‌ها در بخش گردشگری مورد غفلت قرار گرفته است؛ در همین راستا در جلسه ای با میراث‌فرهنگی، دغدعه‌ فعالان میراث و اهالی منطقه را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به نابسامان ماندن این قلعه‌ها در سال های اخیر اظهار داشت: باید ریشه‌یابی شود که دلیل این مشکلات چیست و چگونه می توان با تعامل بین دستگاهی، از این مجموعه استفاده بهینه داشت.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌ فرهنگی تورم قیمت زمین در سال های اخیر را یکی از مشکلات شهروندان دانست و افزود: خیلی از مردم در خرید زمین با مشکل مواجه شدند و چون الگوی ساخت‌وساز از 200 متر به 150 متر تقلیل پیدا کرده مردم توان خرید همین میزان زمین را هم ندارند.

به گفته ایرانمنش، نیاز است شهرداری و راه و شهرسازی رایزنی کنند تا استاندارد از 150 متر کمتر شده، ساخت‌وساز غیرمجاز صورت نگرفته و از ضوابط و هزینه عوارض ایمنی کاسته نشود.

وی همچنین از پیشنهاد یکی از پیشکسوتان ورزشی کرمان در زمینه احداث بوستان نخبگان خبر داد و خاطرنشان کرد: بایستی طرح آن به گونه‌ای باشد که نمادهایی از مفاخر فرهنگی و ورزشی و علمی شهر در آن دیده شود.

فتح الله مویدی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست رعایت حقوق شهروندان از سوی شهرداری را یادآور شد و گفت: پیشنهاد می دهم شهرداری لیستی از معابر سطح شهر که نیاز به آسفالت داشته و خودیاری نیز دریافت شده به شورا ارسال شود تا در این کمیسیون اولویت بندی گردند.

وی همچنین با بیان این که شهرداری باید در ازای دریافت هزینه، خدمات ارائه کند اظهار امیدواری کرد: با کاهش تورم در دولت جدید شهرداری بتواند خدمات بهتر و سریع تری به شهروندان ارائه دهد.

مویدی خواستار ارائه گزارش سازمان بهشت زهرا به شورا و تهیه پیوست فرهنگی این سازمان شد.

وی با اشاره وجود معضل پسماندها و نخاله های ساختمانی در ورودی های شهر گفت: پیشنهاد می شود با توجه به خسارت کسبه میدان ارگ، پروژه پیاده راه سازی این محل سریع تر ادامه یابد.

محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی با انتقاد از سه برابر شدن هزینه آسفالت گفت: با این وضع نمی شود عوارض را بر مبنای گذشته محاسبه کرد.

وی همچنین خواستار لحاظ منافع شهرداری و شهروندان شد و افزود: سامانه 137 جایگاه خود را به دست نیاورده است و باید جدی تر گرفته شود.

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی دسترسی ریاست شورا و رییس این کمیسیون به سامانه را ضروری عنوان و تاکید کرد: پیشنهاد می شود گزارش های ماهانه از فعالیت و بازخورد سامانه 137  به صورت داده در سایت شفافیت شهرداری نهاده شود.

سیدمحمد موسوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره وری با اشاره به اهمیت و جایگاه فناوری اطلاعات در زندگی روزمره گفت: این کمیسیون نیز در راستای ایجاد شهر هوشمند و ارائه مطلوب خدمات شهرداری به شهروندان تشکیل شد.

وی از تشکیل دو جلسه با سازمان فاوای شهرداری و مشاوران طرح های هوشمندسازی خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شده طرح های ارائه شده در کمیسیون بررسی و با هدف شفاف سازی خدمات شهری در همه زمینه ها به شهروندان تسهیل گردد.

عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری از برگزاری جلسات مستمر در این کمیسیون با حضور فعالان و نخبگان فرهنگی گفت: در راستای جانمایی تابلوهای تبلیغاتی شهری و طراحی محتوای آن ها به گفتمان انقلاب اسلامی، چندین تابلو در سطح شهر تعیین و به پیام های شهروندی مرتبط مزین می شود.

وی همچنین از بازنگری برند گردشگری کرمان و تناسب آن با پایتخت فرهنگی مقاومت خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ها و فضاهای شهری برای اجرای ورزش همگانی و تفریح خانوادگی در دستور کار قرار گرفته است.

کردستانی ایجاد “خانه شهید” در محله های شهر را ضروری دانست و افزود: این پایگاه های معنوی باید شناسایی و حفظ شوند.

وی عضویت اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را در شورای عالی فرهنگی و زیباسازی شهرداری ضروری ارزیابی کرد.

سید محمدصادق تقوی، منشی هیات رئیسه شورا نیز با بیان این که درخواست های مرتبط با لکه‌گیری و آسفالت باید به ترتیب زمان و با رعایت عدالت انجام شود گفت: پیشنهاد می‌شود سامانه نوبت دهی شفاف و الکترونیکی تعبیه شود و اولویت نیز با ساکنان معلول کم توان و جانبازان باشد.

وی با اشاره به معرفی نمایندگان شورای شهر در کمیسیون‌های پنج‌گانه گفت: دکتر محمد امینی‌زاده، به عنوان نماینده شورا در کمیسیون معاملات و مناقصه و مزایده شهرداری معرفی شد.

تقوی همچنین از معرفی آقایان ایرانمنش، موسوی، کمساری و شمسی در کمیسیون ماده صد خبر داد و افزود: آقای امینی‌زاده نیز به‌عنوان عضو علی‌البدل این کمیسیون معرفی شد.

به گفته‌ وی، آقایان چناریان و مویدی نمایندگان شورا در کمیسیون 77، امینی‌زاده نماینده شورا در کمیسیون های ماده 38 و بنده به‌عنوان نماینده‌ شورا در کمیسیون ماده هفت حضور خواهند داشت.

تقوی از انتخاب آقایان ایرانمنش و امینی‌زاده نیز به‌عنوان نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان کرمان خبر داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *