در کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای شهر مطرح شد: خواهر خواندگی،ابزاری برای رشد فرهنگی و اقتصادی/ضرورت توجه ویژه به مباحث فرهنگی


در کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای شهر مطرح شد:

خواهر خواندگی،ابزاری برای رشد فرهنگی و اقتصادی/ضرورت توجه ویژه به مباحث فرهنگی

نایب رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای شهر کرمان گفت:خواهر خواندگی یکی از ابزارهای اساسی برای رشد فرهنگی و اقتصادی شهرها محسوب می شود.

محمود بابایی در نشست کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای شهر که با حضور اعضاء،معاون فرهنگی اجتماعی شهردار،مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان و معاون سازمان سیما و منظر شهری برگزار شد،با بیان اینکه برنامه ریزی مناسب برای استفاده از تمامی ظرفیت های شهر و معرفی آنها باید صورت پذیرد،افزود:کرمان می تواند در امر خواهرخواندگی،گام های موثرتری بردارد و به دنبال اثر گذاری فرهنگی و اجتماعی نیز باشد.

وی ادامه داد:مبحث خواهر خواندگی موجب هم افزایی فرهنگی می شود و در انتقال تجربیات بین دو شهر موثر است اما باید پس از انعقاد این تفاهم نامه ها،نشست ها و جلسات کارشناسی انجام شود تا تعامل سازنده بین فرهنگ ها ایجاد و زمینه ارتباطات فرهنگی فراهم شود.

رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه خواهرخواندگی شهرها درایجاد تعاملات فرهنگی و اجتماعی و انتقال تجربیات بین دو شهر موثر است،گفت:این امر باعث می شود تا بستر لازم جهت تعامل بین فرهنگ ها ایجاد و زمینه ارتباطات فرهنگی فراهم شود.

عشرت کردستانی افزود:این امر ظرفیت لازم را برای مشارکت شهرها فراهم می کند و باعث توسعه پایدار شهرها می شود.

حسین چناریان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بحث خواهر خواندگی حدود سه سال است که در کرمان مطرح شده است،گفت:بهتر است به جهت اینکه بتوانیم یک تجربه موفق در این زمینه داشته باشیم دیدگاه تخصصی تری به این مقوله داشته باشیم و تجارب بهتری در این خصوص کسب کنیم تا بستر مناسبی برای این بحث در آینده فراهم شود.

محمود بابایی در ادامه توجه به مباحث امنیتی را در این حوزه بسیار مهم و ضروری دانست و افزود:باید در این حوزه مسایل امنیتی و حفاظتی از طریق انجام بررسی ها و استعلامات لازم، مدنظر قرار گرفته و با جدیت پیگیری شود.

محمدرضا کمساری نیز برنامه ریزی دقیق،صحیح و حساب شده در این حوزه و انجام استعلامات بیشتر را گام موثری در جهت عملکرد بهتر در حوزه خواهرخواندگی دانست.

امینی زاده تصریح کرد:باید نقاط مشترک بین شهر کرمان و سایر شهرهای دنیا شناسایی شود تا بتوانیم قرارداد خواهر خواندگی را منعقد کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان نیز در این نشست با اشاره به مبحث خواهرخواندگی بین کرمان و شهر آرماویر ارمنستان،گفت:شهر آرماویر از لحاظ فرهنگی جایگاه خاصی دارد و شهر کرمان نیز از لحاظ تاریخی و میراث فرهنگی از جایگاه خوبی برخوردار است و انعقاد خواهر خواندگی بین این دو شهر می تواند در ایجاد تعاملات فرهنگی و تبادل تجربیات و توسعه مناسبات فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی موثر باشد.

محمد جهانشاهی در ادامه ضمن بیان توضیحاتی پیرامون نحوه عملکرد خانه های فرهنگ و فرهنگسراها،افزود:جلب مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگی،نقش بسزایی در ارتقاء شاخص های فرهنگی اجتماعی دارد.

عشرت کردستانی در این نشست با اشاره به پیشنهاد اعضای شورا در خصوص تابلوهای شهری گفت:بهتر است تابلوهایی در محلات در نظر گرفته شود که در اختیار محلات باشد و به صورت مردمی و محله محور مدیریت شود و همچنین جانمایی تابلوهایی خاص به منظور ترویج ارزش های دینی و انقلابی صورت گیرد.

امینی زاده نیز بر لزوم فضاسازی معنوی در زمینه تبلیغات تابلوهای شهری تاکید کرد و با اشاره به  اهمیت و ضرورت این امر،گفت: فضا سازی معنوی در جامعه اسلامی برای برون رفت جامعه و امت اسلامی از مسایل و مشکلات و بلاهایی مثل شیوع ویروس منحوس کرونا لازم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *