استاندار کرمان در نشست اعضای شورای اسلامی شهر تاکید کرد: نام جریان انقلابی به عنوان نمادی از هویت انقلاب روی این شورا است


استاندار کرمان در نشست اعضای شورای اسلامی شهر تاکید کرد:

نام جریان انقلابی به عنوان نمادی از هویت انقلاب روی این شورا است

 

در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار کرمان، علی زینی وند با اشاره به برگزاری پیچیده ترین انتخابات عمر انقلاب در سال جاری گفت: علی رغم تلاقی تحریم و کرونا و بمباران خبری برای دلسردی مردم ایران، اتفاق بی نظیری در 28 خرداد رقم خورد و توفیق الهی با مشارکت مردم شکل گرفت.

وی اعتراضات بعد از انتخابات را طبیعی دانست و افزود: به دلیل صندوق هایی که توسط فرمانداری در گلزار شهدا تعبیه شد صف های طولانی از مردم کرمان تا نیمه های شب شکل گرفت و باعث ثبت رکورد در انتخابات کشور شد.

زینی وند با اشاره به ترکیب جوانی، دانش و تجربه شورای ششم گفت: نگاه به شما سنگین تر است؛ به همین دلیل انتظار بیشتری می‌رود تا شهر کرمان به دلیل وجود زادگاه و مزار سردار شهید سلیمانی، به‌عنوان یک شهر گردشگری بین‌المللی مذهبی ساخته شود.

وی با بیان اینکه نام جریان انقلابی به عنوان نمادی از هویت انقلاب روی این شورا است تاکید کرد: شهر کرمان با شان و آوازه‌ای که از برداشت های ملی و بین المللی نسبت به آن وجود دارد فاصله زیادی دارد.

به گفته مقام ارشد دولت در استان، شورای شهر باید یک برنامه برای رساندن کرمان به جایگاه واقعی خودش در همه زمینه‌ها داشته باشد و در و دیوار این شهر پیام مقاومت و شهادت سردار سلیمانی را به جهان مخابره کند.

وی همچنین ساماندهی حاشیه نامتوازن و خیلی خطرناک شهر کرمان را ضروری دانست و افزود: اگر حاشیه نشینی سامان نپذیرفته دستگاه های متولی به وظایف خود عمل نکردند بنابراین شهردار منتخب باید مقبولیت همگانی داشته باشد.

استاندار کرمان خطاب به اعضای شورای ششم تاکید کرد: کارگروه های استان را شناسایی کرده و در همه آن ها حضور موثر داشته باشید.

وی با بیان این که استانداری در انتخاب شهردار هیچ نقشی نداشته اظهار داشت: با این حال اما پیگیری های لازم برای صدور حکم شهردار در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

سپس علیرضا نادری رییس شورا از معرفی شهردار منتخب برای طی مراحل قانونی به فرمانداری کرمان خبر داد. 

وی با اشاره به گزینش پنج نفر از بین 126 نامزد معرفی شده به شورای شهر گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات اعضای شورای شهر بلافاصله به صورت عملی و غیر رسمی  کار خود را آغاز کرده و جهت کسب نظریات و تجربیات با مقامات استان و شهرداران سابق ملاقات هایی انجام دادند.

نادری با بیان این که بعد از مراسم تحلیف فعالیت های شورا سرعت بیشتری به خود گرفت افزود: در اولین روز مسئولیت، سرپرست شهرداری از بین همه مدیران و معاونان انتخاب شد و طی فراخوانی برای تصدی این عنوان، در نهایت پنج گزینه در مصاحبه ای زنده به ارائه رزومه و برنامه برای مدیریت شهری پرداختند.

وی همچنین با اشاره به انتخاب شهردار در روز گذشته اظهار داشت: آقایان شعرباف و پوراسماعیلی مورد اقبال همه اعضای شورا بودند اما به ناچار دکتر سعید شعرباف انتخاب و به فرمانداری معرفی شد.

در ادامه حسین چناریان، عضو شورا با بیان این که ممکن است جابجایی شوراها و شهرداران در تحقق بودجه تاثیر بگذارد گفت: توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است اما وعده کمک 50 میلیاردی دولت در این زمینه محقق نشد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح پایش تصویری در کرمان افزود: بخشی از این طرح باقی مانده که لازم است استانداری برای اتمام آن به شهرداری کمک کند.

فتح‌الله مویدی، عضو دیگر شورای شهر کرمان  با بیان اینکه استاندار، رئیس شورای تأمین استان است افزود: نیاز است به معضلات شهری از جمله حضور افغانی‌کِش‌ها در جاده ها و سرقت از محصولات کشاورزان رسیدگی شود.

محمود بابایی، نائب رییس شورا نیز با تقدیر از استانداری و فرمانداری در برگزاری انتخابات اخیر گفت: با تحلیل مطالبات مردم کرمان از انتخابات شوراها، به دور از فضاسازی های سیاسی و رسانه ای و تصمیم گیری بر مبنای آن، گفتمان انقلابی شکل گرفت.

همچنین عشرت کردستانی، حمایت و همکاری استانداری را در موفقیت مدیریت شهری ضروری دانست و افزود: با رویکرد نوین شورای ششم، نیاز به سرعت بیشتری در تعاملات بین دستگاهی احساس می شود.

محمدرضا کمساری، سخنگوی شورا نیز شهرداری را بازوی اجرای شورا عنوان و تاکید کرد: با این حال اما تا همه دستگاه های اجرایی استان همکاری نکنند کارها به خوبی انجام نمی شوند.

وی معتقد است: شورا بایستی به صورت جهادی و عملیاتی ورود پیدا کرده و در راستای تغییر چهره شهر کرمان به عنوان پایتخت مقاومت عزم جدی صورت بگیرد.

کمساری در ادامه اظهار داشت: اگرچه اعضای شورا از یک خط فکری معرفی شدند اما در انتخاب شهردار جناحی عمل نکردند و در راستای اعتقاد ایجاد تحول حرکت کردند.

وی با بیان این که اعضای شورا نمره قابل قبولی به سرپرست شهرداری دادند گفت: بعد از رای گیری همه اعضای شورا اعلام کردند در کنار شهردار منتخب قرار دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *