در نشست فوق العاده کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر با رییس سازمان پزشکی قانونی عنوان شد: لزوم همکاری بین دستگاهی در تسریع روند کنترل بحران کرونا


در نشست فوق العاده کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر با رییس سازمان پزشکی قانونی عنوان شد:

لزوم همکاری بین دستگاهی در تسریع روند کنترل بحران کرونا

 

نشست فوق العاده کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا، رییس سازمان پزشکی قانونی، رییس اداره بهداشت شهرستان کرمان، معاون خدمات شهری شهرداری و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در محل سالن کنفرانس شورای شهر تشکیل شد.

در این نشست که در آستانه روز پزشک صورت گرفت علیرضا نادری، رییش شورا ضمن تقدیر از کادر درمان تاکید کرد: آن ها همچون زمان دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا جانفشانی کردند.

فتح الله مویدی، رییس این کمیسیون حمایت مادی و معنوی شهرداری از نیروهای مستَخدم در سازمان بهشت زهرا را خواستار شد.

وی همچنین اظهار داشت: لازم است هر تدبیری اندیشیده شود تا بحران شیوع ویروس کرونا در کرمان که وضعیت مافوق قرمز دارد کنترل شود.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی نیز افزایش نیروهای غسّال و حفّار در سازمان بهشت زهرا را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود در فرایند صدور جواز دفن تسریع صورت گرفته و شهرداری و پزشکی قانونی در این امر تشریک مساعی داشته باشند.

وی همچنین بر استقرار دائم نیروهای پزشکی قانونی و خدماتی شهرداری را ضروری تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می شود بر اساس نیاز فوری به نیروی انسانی، از حوزه های علمیه و بسیج، نیروی جهادی تامین شود.

سپس محمدصادق تقوی، نائب رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نبود با اشاره به همخوانی نداشتن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با زحمات و خدمات کادر درمان گفت: با ادامه شیوع ویروس کرونا بهتر است سبک زندگی جامعه اصلاح شود.

وی با بیان این که اولویت اول کشور حل مسئله کرونا و تامین واکسن است افزود: پیشنهاد می شود برای شروع پیک ششم تدابیری اندیشیده شده و آمادگی لازم حاصل شود.

در ادامه محمدرضا کمساری، سخنگوی شورا پیشنهاد داد: در  کمیسیون فرهنگی برای تبلیغات محیطی و فرهنگسازی طرحی تدوین شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی و اداره بهداشت نیز با بیان افزایش حجم مشکلات ناشی از فوت شهروندان کرمانی، همکاری فوری شورا و شهرداری را خواستار شدند.

همچنین تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی ظرفیت نهادهای مختلف و لزوم همکاری با شهرداری در زمینه تسریع در روند مراحل ترخیص و تدفین متوفیان کرونا در دستور کار قرار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *