ضرورت توجه و تمرکز بر اولویت ها در حوزه خدمات شهری


ضرورت توجه و تمرکز بر اولویت ها در حوزه خدمات شهری

رییس کمیسیون خدمات شهری،بهداشت و محیط زیست بر ضرورت توجه و تمرکز بر اولویت ها در حوزه خدمات شهری تاکید کرد.

فتح ا.. مویدی در اولین نشست کمیسیون خدمات شهری،بهداشت و محیط زیست شورای شهر کرمان که با حضور اعضای کمیسیون،معاون خدمات شهری شهردار و معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد،خدمات شهری را یکی از حوزه های مهم شهرداری برشمرد و گفت:جلب رضایت شهروندان با عملکرد مطلوب این حوزه امکان پذیر است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه خدمات شهری که به طور مستقیم با شهر و زندگی شهروندان در ارتباط است،افزود:از این رو این حوزه مستلزم برنامه ریزی مدون و مستمر است تا بتواند در مسیر ارائه خدمات به شهروندان به درستی قدم بردارد.

مویدی در ادامه آسفالت،بهسازی معابر،نگهداشت،نظافت و پاکسازی شهر را از مهم ترین اولویت های حوزه خدمات شهری دانست و تصریح کرد:این امور باید به شکل ویژه و مطلوب در کلیه مناطق انجام شود.

منصور ایرانمنش نیز در این نشست گفت: بحث نگهداری فضای سبز به عنوان یکی از مباحث مهم همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در این راستا قبل از هر گونه توسعه جدید، بایستی عملیات نگهداری پار کها، بوستان ها و فضاهای سبز شهری موجود در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حوزه خدمات شهری،افزود:باید کارگروهی در این حوزه کمیسیون خدمات شهری تشکیل شود و همه اقدامات و فعالیت ها طبق برنامه ریزی صحیح و اصولی انجام گیرد.

ایرانمنش تصریح کرد:مباحثی از جمله بحث تفکیک زباله از مبدا،جمع آوری پسماند،ساماندهی و افزایش سرانه فضای سبز،زیباسازی فضای شهری،بهسازی معابر و جداول،پاکسازی و تنظیف معابر باید با برنامه ریزی اصولی و به صورت ریشه ای و اساسی مورد توجه قرار گیرند.

عشرت کردستانی نیز مبحث «زباله‌گردها» را به عنوان واقعیت انکار ناپذیر امروز جامعه عنوان کرد و گفت:باید با برنامه ریزی منسجم و منظم شرایط را به گونه‌ای فراهم آورد که در مسیر ساماندهی و حفظ سلامت آن ها و عموم جامعه حرکت کرد.

وی افزود:ساماندهی زباله‌گردها امنیت روانی و بهداشت عمومی را افزایش می‌دهد و سیمای شهری را بهبود می بخشد.

سید محمد موسوی نیز نگاه کارشناسی به همه موضوعات مرتبط با حوزه شهری را لازم و ضروری دانست و گفت:باید برنامه ریزی های منظم کوتاه مدت و بلند مدت در همه موارد صورت گیرد و همچنین بستر مناسب برای مشارکت مردمی در حوزه خدمات شهری فراهم گردد تا شهروندان بتوانند همکاری و مشارکت لازم را در امر نگهداری و حفظ فضای سبز شهری داشته باشند.

وی افزود:حوزه خدمات شهری نیازمند برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و مدیریت منظم و منسجم است تا بتواند خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه نماید.

سید محمد صادق تقوی نیز با اشاره به اهمیت و نقش اولویت بندی و نیاز سنجی در پیشبرد امور مربوط به حوزه خدمات شهری،افزود:برنامه ریزی برای توسعه و نگهداری فضای سبز، اولین اولویت حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری است و همچنین مباحث مربوط به پسماند،ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی،ایجاد بازارچه های خود اشتغالی شهرداری در همه مناطق شهری در راستای حمایت از مشاغل خانگی،ایجاد شهربازی مدرن و جذاب  و ایجاد گشت محله ای برای بررسی مشکلات محلات از مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین پیگیری بحث واکسیناسیون پاکبان ها و پرسنل غسالخانه را در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مهم و ضروری دانست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *