در نشست مشترک شورای اسلامی شهر کرمان با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تعیین شد: تشکیل کارگروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در شهرداری


در نشست مشترک شورای اسلامی شهر  کرمان با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تعیین شد:

تشکیل کارگروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در شهرداری

 

علیرضا نادری رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست مشترک با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این که هر نابسامانی که با فطرت انسان و دین ناسازگار باشد منکر است گفت: گران فروشی، رشوه خواری، قانون شکنی، … جامعه را به فساد می کشاند و باید مقابل آن ایستاد.

محمود بابایی نائب رییس شورا نیز با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: این نشست هم اندیشی در راستای کمک شورای شهر به احیای این فریضه مهم الهی و تقویت آن در مدیریت شهری است.

همچنین حسین چناریان امر به معروف و نهی از منکر را عامل اصلاح و توسعه جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد: تعامل شورا با این ستاد تداوم داشته باشد.

وی با بیان این که این فریضه در بین مسئولان و مردم به مهم تبدیل نشده گفت: مشکلات امروز جامعه ما ناشی از فراموشی این فریضه الهی است.

چناریان کانون های دینی و تربیتی را بهترین مکان برای احیای این مهم عنوان و تصریح کرد: بیشترین زیر پا گذاشتن امر به معروف و نهی از منکر توسط مدعیان دینی صورت می گیرد.

منصور ایرانمنش به روز شدن شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و گفت: بایستی برای ایجاد تاثیر سازنده و غیر محسوس در جامعه برنامه ریزی کرد.

وی با بیان این که شیوه های جوان پسند و امروزی بایستی جایگزین روش های سنتی شوند افزود: شورا و شهرداری می توانند با اختصاص تابلوهای شهری و تبلیغات محیطی به شعارها و پیام های اسلامی در این زمینه با ستاد همکاری کنند.

عشرت کردستانی نیز تشکیل کارگروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در مراکز فرهنگی شهرداری را ضروری دانست و گفت: جای خالی این فریضه مهم در میان مردم به ویژه نسل جوان احساس می شود.

همچنین محمدرضا کمساری با اشاره به مسئولیت سابق خویش در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: من از این مجموعه رشد کردم و اکنون که در شورا هستم با تمام وجود تلاش می کنم آن را احیا کنم.

وی مطالبه گری از مسئولان را نمونه ای از تحقق این فریضه دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر می تواند مردم را به نظام امیدوار کند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: در مسیری که متعلق با امام حسین (ع) است قدم های محکمی برداریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *