در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد: تعامل قانونی، سازنده و مطلوب سازمان شهرداری بانهاد شورا در دوره پنجم


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد:

تعامل قانونی، سازنده و مطلوب  سازمان شهرداری بانهاد شورا در دوره پنجم

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و اعضای شورا، شهردار و اعضای شورای منتخب دوره ششم در محل سالن سادات برگزار و از طریق سایت شورا ، اینستاگرام  و آپارات به صورت زنده پخش شد.

محمد فرشاد، رییس شورا ضمن تقدیر از تلاش شهردار و مجموعه شهرداری در اداره مطلوب شهر کرمان گفت: اعضای شورا از همراهی و همدلی مدیران، و کارکنان شهرداری با شورای شهر پنجم رضایت کامل دارند.

وی عضویت چهار نفر از اعضای شورای چهارم در پنجمین دوره شورا را یکی از نقاط قوت این دوره از مدیریت شهری عنوان و تاکید کرد: این مهم، گسست اطلاعاتی دوره های شورا را مرتفع کرد وافزود خوشبختانه شورای ششم نیز از این موهبت برخوردار شده است.

فرشاد با اشاره به آخرین نشست عمومی شورای پنجم، از آغاز بکار رسمی ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان از 14 مردادماه خبر داد.

وی با بیان این که شورای پنجم خدمات شورای قبل را ادامه داد افزود: سعی اعضای شورا این بود که اثباتی  کارکنند و از نفی و تخریب شوراهای گذشته اجتناب کنند.

رییس پنجمین دوره شورا با اشاره به فرارسیدن صدسالگی  شهرداری کرمان اظهار داشت: مدیران و کارکنان شهرداری از صد سال پیش تاکنون متناسب با اقتضائات ،امکانات و اعتبارات زمان خویش خدماتی را به شهروندان کرمانی ارائه کردند و هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند وارائه کردند.
در ابتدای این نشست، شهردار کرمان گزارش مختصری از عملکرد شهرداری وشورا در این دوره ارائه کرد.
همچنین تنی چند از اعضای  منتخب شورای ششم به بیان نظرات خود پرداختند.
در ادامه محمدرضا میرحسینی با بیان این که سرمایه شهروندان دست اعضای شورای شهر امانت است گفت: طرح ها و پروژه های شهری با پشتوانه علمی در شوراها تصویب شده و لازم است نگاه شوراها در دوره های مختلف به شهر پیوسته باشد.

وی با اشاره به تصویب سند راهبردی چشم انداز 1404 شهرداری در شورای پنجم افزود: از شورای ششم تقاضا داریم به این سند که با مطالعه و پژوهش و طی دوسال همفکری کارشناسان تدوین شده پایبند باشند.

میرحسینی همچنین از تصویب اساسنامه موزه بانو حیاتی و تعیین وظایف کمیته های فنی و نظارتی خبر داد.

علی خدادادی نیز پرداخت به روز حقوق کارگران شهرداری را از نکات مثبت شورای پنجم عنوان و اظهار امیدواری کرد:  امید است این رویه  همچنان از سوی شورای بعد نیز ادامه یابد.

همچنین زهرا لری با بیان این که هیچ کس نمی خواهد شهر به عقب برگردد اظهار امیدواری کرد: شورای ششم در جهت رضای خدا و خلق خدا و توسعه و پیشرفت شهر کرمان گام بردارند.
وی از دوره پنجم شورا به عنوان یکی از بهترین دوره ها نام برد و افزود: فعالیت های فرهنگی انجام شده در شهرداری کرمان در سطح بین المللی بوده و امید است جایگاه کسب شده تداوم یابد.

حسین چناریان نیز با اشاره به شوق فوق العاده اعضای شورای پنجم برای خدمت گذاری گفت: پنجمین دوره شورای شهر کرمان چهارسال با تلاش و بدون تنش تمام وقت خود را وقف خدمت به مردم کرده است.

وی با بیان این که شورای ششم از حمایت و مشارکت ما برخوردار خواهد بود اظهار داشت: برای این که بتوانیم شهر توانمندی داشته باشیم به مشارکت و همراهی همه در حفظ منابع مالی و انسانی نیاز داریم.

سپس محمدجواد کامیاب با بیان این که تقاطع ها به دلیل عدم تملک راستگردها تکمیل نشدند گفت: تقاطع غیرهم سطح شهدای خلبان نیز دو طرح جدید داشت که در کمیسیون عمران وحمل ونقل رد شد و طرح اولیه (طرح شبدری) که نسبت به این دوطرح کاملتر  میباشدمورد  تاکید وتصویب  قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز به کار عملیات احداث تقاطع شرف آباد افزود: این پروژه معارض تملکی ندارد و      انشا ءالله به سرعت پیش می رود.

منصور ایرانمنش نیز با بیان این که شورای پنجم یکی از باتجربه ترین و متخصص ترین شوراهای کشور است گفت: از همکاران خود تقاضا دارم همچنان مارا با نظرات وپیشنها دات خود در دور جدید شورا همراهی کنند.  چراکه این همکاری می تواند به ارائه خدمات مطلوب به شهروندان کرمانی بیانجامد.

همچنین احمد حسن زاده از اعضای جدید شورا خواست همچنان مشیء همدلی و همراهی و تواضع را دنبال کنند.

به گفته وی شورا نقش موثری در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های شهرداری به عنوان نهاد خدماتی و اجتماعی دارد.

رامین ارجمندکرمانی نیز با بیان این که شهر کرمان در حوزه شهرسازی کار زیادی دارد گفت: شورای پنجم با جلسات تخصصی و مصوبات کارشناسی پیشرفت قابل توجهی در حوزه معماری و شهرسازی کسب کرد.

وی از تصویب آیین نامه سیماومنظر شهری در این دوره خبر داد و خاطرنشان کرد: بهتر است در اجرای وظایف شورا از روزمرگی فاصله گرفته و به سیاست گذاری های وسیع تر پرداخته شود.
ارجمندکرمانی ایجاد مرکز پژوهش ها را در راستای  کارشناسی بیشتر وبهتر  پروژه های شهری مفید ارزیابی کرد.

در ادامه مصوبات کمیسیون های برنامه و بودجه، خدمات شهری، حقوقی و گردشگری قرائت شد.

شایان ذکر است در آخرین نشست عمومی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان با لوح یادبود از شهردار کرمان تقدیر شد.

همچنین اعضای شورا از کارکنان با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *