در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد: تشکیل چارت سازمانی و کمیته های نظارتی شورا


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد:
تشکیل چارت سازمانی و کمیته های نظارتی شورا 
 
 
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس، اعضای شورا و شهردار در محل ساختمان شورا برگزار و به صورت زنده از سایت شورا، آپارات و اینستاگرام پخش شد.
 
محمد فرشاد، رییس شورا ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام محمدتقی (ع) تشکیل کمیته های نظارتی شورا را بسیار مهم عنوان کرد.
 
وی با اشاره به حجم مراجعات مردمی به شورا و روند طولانی بروکراسی رفع مشکلات شهروندان گفت: تشکیل کمیته های نظارتی شورا و استقرار آن ها در شهرداری های مناطق، در راستای رسالت نظارت بر مصوبات و بررسی طرح ها و پیشنهادهای شهرداری ضروری می باشد.
 
فرشاد با اشاره به فعالیت یک ساله کمیته های نظارتی و تجدید انتخاب اعضای آن اظهار داشت: تشکیل این کمیته ها با پایه و اساس درست، امکان اجرای مطلوب این مهم را فراهم می کند.
 
رییس شورای پنجم با تقدیر مجدد از تلاش های شهردار از وی خواست تا پایان این دوره مسئولیت خود را انجام دهد و پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برساند.
 
فرشاد از طرح استعفای شهردار در جلسه آخر شورای عمومی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این صورت با استقرار شورای جدید در موعد قانونی و انتخاب سرپرست شهرداری از سوی آنان شهرداری بدون سرپرست نخواهد ماند.
 
وی همچنین تصویب چارت سازمانی شورا و تشکیل آن را طبق قانون شوراها ضروری دانست و افزود: با ارتقای چارت سازمانی شهرداری، کارمندان شورا که از شهرداری مامور به خدمت شده اند باید پست سازمانی داشته باشند؛ آن ها در زمینه امنیت شغلی دغدغه دارند و ضرورت دارد این دغدغه مرتفع گردد.
 
وی بر توجه به سازوکار تصویب مصوبات شورا تاکید و تصریح کرد: ارائه طرح از سوی اعضای شورا مورد غفلت واقع شده و تشکیل کمیته های نظارتی، چارت سازمانی و مرکز پژوهش ها در راستای تقویت این وظیفه شورا است.
 
منصور ایرانمنش، در نطق پیش از دستور خود با تقدیر از تلاش های شهردار و همکاران ایشان گفت: شهرداری در این دوره خدمات مفیدی ارائه کرده است.
 
وی با اشاره به لزوم انتقال به آرامستان جدید افزود: پیشنهاد می شود شهردار در روزهای پایانی دوره پنجم شورا، گزارشی از موانع بهره برداری آرامستان جدید را به شورا ارائه دهد.
 
در ادامه علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست و نایب رییس کمیسیون حقوقی با تاکید بر ضرورت صدور عدم خلافی ساختمان های ارتش گفت: با این کار بخشی از زمین آرامستان توسط ارتش به شهرداری واگذار خواهد شد و “بهشت کریمان” به بهره برداری می رسد.
 
وی همچنین استقرار کارگاه سازندگی خاتم در سه راهی شرف آباد را ضروری دانست و افزود: بهتر است این پروژه صرفا به کلنگ زنی ختم نشده و عملیات فیزیکی آن نیز آغاز شود.
 
سپس علی اکبر مشرفی، عضو شورا با اشاره به آغاز موج پنجم کرونا و شیوع بالای آن در کرمان اظهار داشت: بیمارستان های کرمان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را ندارند و بایستی همه دستگاه ها برای مهار شیوع نوع جدید این ویروس همکاری کنند.
 
حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و درآمدهای پایدار ضمن تشکر از تلاش شهردار و مجموعه شهرداری برای چهار سال همراهی و همکاری با شورا گفت: موسسه سازندگی خاتم برای استمرار عملیات عمرانی تقاطع های غیرهم سطح در دست اقدام، تقاضا کرد بخشی از طلب خود را با زمین تهاتر کند که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت. 
 
وی همچنین تملک املاک مسیری پیرامون پل ایثار را ضروری عنوان و تاکید کرد: شهرداری پیشنهاد داد تامین اعتبار لازم جهت آزادسازی این مسیر اختصاص که مورد موافقت شورا قرار گرفت.
 
چناریان همچنین به درخواست شهرداری مبنی بر ترک تشریفات خرید آب برای تامین آب آشامیدنی مناطق محروم از محل بودجه کمک به اقشار آسیب پذیر اشاره کرد.
 
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و درآمدهای پایدار از درخواست بخشودگی اجاره بهای پارکینگ های طرف قرارداد شهرداری با توجه به مصوبات مرتبط با کرونا و کاهش مراجعان به تبع آن خبر داد.
 
چناریان افزود: دانشگاه فرهنگیان تقاضای آسفالت محوطه دانشگاه و دانشکده های مرتبط ر دارد  که شورا با کمک ۵۰ درصدی هزینه آسفالت موافقت کرد. 
 
وی خواستار تصویب تقاضای بیمارستان پیامبر اعظم مبنی بر اعطای فرجه سه ساله درخصوص تخریب ساختمان قدیمی پلی کلینیک بیمارستان کاشانی جهت تامین پارکینگ شد که مورد موافقت و تصویب شورا قرار گرفت. 
 
در ادامه احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان از درخواست فرهنگسرای ورزش شهرداری برای صدور مجوز راه اندازی رشته ورزشی تیروکمان با توجه به جایگاه بالای این رشته در کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین زمینی نیز از سوی موسسه بناهای ماندگار برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی ناشنوایان تقاضا شده که با شرط رعایت اساسنامه این موسسه عام المنفعه و انجام کار مشترک موافقت می شود.
 
زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز از تلاش شهردار در راستای توسعه همه جانبه شهر کرمان در دوره اخیر تقدیر کرد و گفت: در اصلاح بندهای دوم و سوم اساسنامه خانه های فرهنگی مشارکتی، بر آموزش فرهنگ شهروندی تاکید شده است.
 
وی از درخواست قطعه زمینی با هماهنگی موسسه بناهای ماندگار برای احداث بنیاد خیریه خاتم الاوصیاء خبر داد و خاطرنشان کرد: خانه پدری شهید مغفوری نیز طبق درخواست خانواده مغزز این شهید به موزه و فرهنگسرا برای انجام فعالیت های فرهنگی و انقلابی در محله سرآسیاب تبدیل می شود.
 
لری همچنین از درخواست خانه مطبوعات استان برای همکاری شهرداری در اختصاص زمین به تنها نهاد صنفی رسمی حوزه رسانه استان و افزایش زمان اجاره بهای اندیشه سرای فردوسی تا سقف سه سال خبر داد.
 
سپس رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی نظارت بر حسن اجرای پروژه های شهری را از وظایف ذاتی شورا ذکر و تاکید کرد: طرح های بالادستی از قبیل جامع و تفصیلی، بایستی به درستی اجرا شوند. 
 
وی از درخواست هیئت امنای موسسه خیریه کمک برای اختصاص زمین در میدان هفت باغ خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای سرطان در کرمان و محوریت درمانی استان در جنوب شرق، با کلیات این تقاضا موافقت شده و جزییات طرح در کمیسیون معماری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
فتح الله مویدی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز اظهار داشت: در صورتی که امکان حل مشکل تامین پارکینگ در رابطه با اجرای دقیق طرح تفضیلی با اخذ تعهد وجود ندارد بایستی با کار کارشناسی راهکار مناسبی برای آن پیدا کنیم که شهروندان بلاتکلیف نمانند. 
 
رییس شورا نیز با بیان این که نبایستی طرح های بالادستی مخدوش شود افزود: پیشنهاد می شود همچون گذشته بر اساس قانون حرکت کرده و در کمیسیون معماری و شهرسازی راهکاری برای حل مسائل این چنینی اندیشیده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *