بخشودگی مجدد عوارض کسب و پیشه اصناف/تصویب نام بهشت کریمان آرامستان/ضرورت حفظ کارخانه آسفالت


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد:

بخشودگی مجدد عوارض کسب و پیشه اصناف/تصویب نام بهشت کریمان آرامستان/ضرورت حفظ کارخانه آسفالت

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس، اعضا و شهردار برگزار و از سایت شورا و آپارات به صورت زنده پخش شد.

رییس شورا ضمن تبریک هفته کرامت و میلاد امام رضا (ع) و همچنین انتخاب اعضای جدید و فعلی راه یافته به شورای ششم اظهارامیدواری کرد: شورای جدید منشاء خیر برای شهر و شهروندان کرمانی باشد.

محمد فرشاد با اشاره به زمان قانونی ارسال و ابلاغ مصوبات شورا گفت: زمانی که شورا بر مصوبات ارجاعی از هیئت تطبیق اصرار می کند مصوبه به شورای حل اختلاف می رود و چنان چه این شورا بعد از گذشت 20 روز پاسخی نداشته باشد مصوبه از سوی شورا به شهرداری ابلاغ شده و اجرایی می شود.

همچنین محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به پنج نامه ارسالی حاوی پیشنهاد و درخواست به این کمیسیون از تصویب مفاد یک نامه خبر داد.

وی با اشاره به سه مصوبه تقاطع شرف آباد، میدان بیرم آباد و روگذر هوانیروز گفت: این سه مصوبه مورد تاکید شورا هستند اما با وجود مطالعه و طراحی، همچنان اجرایی نشده اند.

کامیاب خواستار اجرایی شدن این سه پروژه شد.

در ادامه رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی اظهار داشت: پرداخت پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری باید بر اساس سال انجام کار محاسبه شود.

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار نیز با بیان این که مطالبات چندسال گذشته پیمانکاران در جلسات همه کمیسیون ها به کرّات مطرح می شود گفت: زنجیره ای از مطالبات پیمانکاران در شورا وجود دارد و پیشنهاد می شود شهرداری با تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات قراردادها و پرداخت ها را بررسی کرده و به نتیجه برساند.

وی طولانی شدن مطالبات را نگران کننده عنوان و تاکید کرد: شورا از شهرداری می خواهد گزارش شفاف و مطمئنی به این کمیسیون ارسال کند.

چناریان همچنین مرتبط کردن مطالبات پروژه ها به یکدیگر را مشکل آفرین خواند.

وی با بیان این که بخش عمده ای از مردم کرمان دچار بی آبی شده اند گفت: شورا و شهرداری به عنوان نهادی که در اداره امور شهری نقش دارند به این مهم ورود کنند.

چناریان شورای پنجم را دارای خاطرات و خدمات بسیاری دانست و بررسی و ساماندهی مطالبات پیمانکاران را تا پایان این دوره خواستار شد.

سپس محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با اشاره به انجام مطالعات بازآفرینی شش دروازه قدیم کرمان گفت: مجموعه میدان و بازار قلعه محمود، دروازه ریگ آباد، قبه سبز، … به عنوان محور گردشگری در طرح های آینده احیای بافت تاریخی شهرداری قرار می گیرند.

وی همچنین از بخشودگی مجدد عوارض کسب و پیشه اصناف خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بحران کرونا در سال جاری، شورا تصمیم گرفت همچون سال گذشته عوارض کسب و پیشه اصنافی را که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند به شرط پرداخت بدهی های گذشته اجرا کند.

فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز اظهار داشت: 12 صنف در سال گذشته از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند و این مشکل در سال جاری نیز ادامه داشت.

وی با اشاره به سه مصوبه این کمیسیون گفت: پیشنهاد می شود کارخانه آسفالت که بر اساس حکم دادگاه بایستی به مالک اولیه مسترد شود با توجه به شرایط فعلی و ضرورت، تمهیداتی اندیشیده شود تا در چارچوب تفاهم و جلب رضایت مالک کماکان در اختیار شهرداری بماند.

فرشاد نیز برگزاری نشست اعضای شورا و شهرداری با اداره راه و شهرسازی را در این رابطه ضروری دانست و گفت: بهترین راه حفظ کارخانه آسفالت است.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک معماری و حقوقی نیز افزود: لازم است شورای پنجم در مدت باقیمانده کمیسیون های فوق العاده را تشکیل داده و کار ناتمامی روی دوش شورای جدید نگذارد.

فرشاد همچنین تلاش مضاعف اعضای شورا برای انجام مطالبات شهرداری و شهروندان را خواستار شد.

در پایان این نشست با نام پیشنهادی شهرداری برای آرامستان جدید با عنوان “بهشت کریمان” موافقت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *