بهره برداری از پروژه “شهر شش دروازه” تا پایان دوره شورا بخشودگی مجدد عوارض کسب و پیشه


در نشست کمیسیون گردشگری و اصناف تاکید شد:

بهره برداری از پروژه “شهر شش دروازه” تا پایان دوره شورا

بخشودگی مجدد عوارض کسب و پیشه

 

نشست کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و اعضای این کمیسیون و گروه مشاوران طرح “شهر شش دروازه” در محل سالن کنفرانس شورا تشکیل شد.

رییس این کمیسیون لزوم مکان سنجی دروازه های تاریخی شهر و نصب نمادها و اِلِمان ها را یادآور شد و افزود: با بازآفرینی پهنه های تاریخی شش دروازه شهر، مکان دروازه ها برای شهروندان و گردشگران مشخص می شود.

محمدرضا میرحسینی بازسازی این پروژه هویتی کرمان را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد: پروژه “شهر شش دروازه” تا پایان دوره شورا به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که دروازه سلطانی نیز با همکاری مرکز مطالعات ارتش نیاز به مطالعه و شناسایی دارد افزود: مصوبه مذکور در شورا تصویب شده و با ابلاغ به شهرداری عملیاتی می شود.

میرحسینی این پروژه را تکمیل کننده توسعه گردشگری شهری کرمان عنوان و تاکید کرد: اماکن تاریخی کرمان می توانند با رویدادنگاری به جاذبه گردشگری تبدیل شوند.

وی همچنین مطالعه دروزاه ریگ آباد در اولین فرصت را مهم دانست و گفت: این دروازه در محور گردشگری قرار دارد و با بازسازی می تواند به عنوان پایلوت مورد استناد بقیه دروازه ها قرار بگیرد.

میرحسینی با اشاره به شرایط اقتصادی اصناف در روزهای شیوع کرونا اظهار داشت: این کمیسیون همچنین تصمیم گرفت همچون سال گذشته عوارض کسب و پیشه اصناف متضرر از شیوع ویروس کرونا را ببخشد.

حسین چناریان نیز هدف اصلی از انجام این پروژه را احیای بافت تاریخی شهر عنوان و تصریح کرد: مطالعه و جانمایی شش دروازه های تاریخی شهر باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان این که برای مرمت هر دروازه باید نگاه علمی وجود داشته باشد افزود: این حرکت خوب در شورای پنجم شروع شد و امید است در دوره بعد تکمیل شده و به نتیجه برسد.

همچنین احمد حسن زاده فلسفه شکل گیری دروازه ها را نیاز مردم شهر به امنیت دانست و گفت: باید مطالعه شود نوع شکل گیری دروازه ها بر چه اساسی بوده و هدف گذاری ها بر چه مبنایی صورت گرفته است.

وی بررسی هویت بخشی شش دروازه شهر کرمان را در نشست بعدی خواستار شد و افزود: بایستی برای دروازه ها نیز کاربری تعریف شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *