راه های عبوری و موقعیت استراتژیک

شهر كرمان اين آشناي هميشه تاريخ، با ميراثي عظيم از فرهنگ و تمدن بشري ، بعنوان مركز پهناورترين استان كشور با وسعتي بالغ بر 997/13 هكتار ،جمعيتي قریب بر 600000 نفر، متاسفانه با گسترش بي‌رويه شهر و روند ناهمگون پيشرفت و ترقي روبروست كه به فراخور قدمت تاريخي و گذشت افتخارآميز، نيازمند نگاهي نو و توسعه همه جانبه در زمينه‌ مسايل اجتماعي و شهري است.

اين امر مسئولين و خدمتگزاران را واداشت تا در خصوص تسريع در روند بهسازي و نوسازي چاره انديشي كرده و امروز جاي بسيار خوشحالي است طي ساليان اخير تحولاتي رخ نموده كه بسيار اميد بخش و نويد شهري سالم، روان و آباد را در آينده‌اي نزديك مي‌دهد، بخش مهمي از اين تحولات به مجموعه شهرداري بر مي‌گردد كه اين سازمان طي سالهاي اخير با تغييرات بنيادين و زير ساختي سعي در برآوردن اين مهم داشته و دارد.

استان كرمان به علت دارا بودن آب و هواي متنوع، وجود قطبهاي مستعد كشاورزي قرار گرفتن در محورهاي اصلي حمل و نقل جاده‌اي، ريلي و ترانزيت كالا و نزديكي به بنادر جنوبي (بندرعباس و چهابهار) و وجود شركت‌هاي بزرگ سرمايه‌گذاري و امكانات زير بنايي مناسب نظير جاده‌هاي مواصلاتي، راه آهن، فرودگاههاي فعال و مناطق ويژه تجاري از قابليتها و پتانسيلهاي فراوان برخوردار مي‌باشد. اين استان به عنوان يكي از قطبهاي مهم گردشگري كشور علاوه بر جاذبه‌هاي متعدد طبيعي داراي آثار و ابنيه با ارزش تاريخي- مذهبي مي‌باشد. وبدین جهت مقصد بسیاری سفرهای داخلی و خارجی می باشد

حمل و نقل

فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان

شرکت هواپیمایی ماهان ایر

شرکت بین‌المللی هوایی ماهان ایر متعلق به کرمان است و از کرمان به دنیا معرفی شده‌است. پروازهای کرمان به اقصی نقاط ایران و جهان در حال انجام است. این شرکت در سال ۱۹۹۲ میلادی در کرمان تأسیس شد و اکنون در لیست شرکت‌های بزرگ هواپیمایی جهان قرار دارد.

پایانه مسافربری

    پایانه مسافربری جدید کرمان که در خرداد ماه سال۱۳۹۲ افتتاح شده است. این پایانه با نام آدینه کریمان در شهر کرمان و در سه طبقه ساخته شده و مجهز به هتل و امکانات جانبی نیز می‌باشد و بزرگترین و مدرن‌ترین پایانه مسافربری جنوب شرق ایران ویکی از بزرگترین‌ها در کشور است.

راه آهن

شهر کرمان به دلیل موقعیت خاص خود از راه آهن و قطار برخوردار است و تعداد زیادی از مسافران با قطار جابجا می‌شوند. همزمان با آغاز ساخت یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولاد در شهر بافت عملیات مطالعاتی ساخت راه آهن سیرجان بافت آغاز شده و همچنین با وصل راه آهن سیرجان بافت به کرمان سیرجان بیش از پیش از موقعیت صنعتی و اقتصادی برخوردار خواهد شد. همچنین با وصل خط راه آهن سیرجان شیراز سیرجان به بهمراه کرمان چهار راه بزرگ ترانزیتی ریلی خواهند شد که علاوه بر رشد صنعتی قابل توجه اشتغال زایی بی نظیری خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *