از سوی هیئت امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی کرمان؛ تشکیل چارت سازمانی مرکز پژوهش های شورا تصویب شد


از سوی هیئت امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی کرمان؛

تشکیل چارت سازمانی مرکز پژوهش های شورا تصویب شد

 

چارت سازمانی مرکز پژوهش های شورا با حضور هیئت امنای این مرکز و شهردار کرمان در نشستی  و در محل سالن کنفرانس شورای شهر تصویب شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با ابراز خرسندی از آغاز بکار رسمی مرکز پژوهش های شورا گفت: پیشنهادات اعضای علمی مراکز پژوهشی باید در اولویت کاری مرکز پژوهش ها قرار گیرد.

محمد فرشاد همچنین افزود: با این مهم، نتیجه تعامل و همکاری بین مراکز علمی استان و پژوهش های شورا از سوی شهرداری به مرحله اجرایی می رسند.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: چارت سازمانی مرکز پژوهش های شورا بر اساس اساسنامه شورای عالی استان ها شکل گرفته و مباحث پژوهشی را هدایت می کند.

رامین ارجمند کرمانی از بررسی نحوه شکل گیری و مدیریت مراکز پژوهش شوراهای کلان شهرها خبر داد و خاطرنشان کرد: شورای پژوهشی متشکل از پنج نفر از اساتید هیئت علمی دانشگاه ها، دبیر امور آموزشی، کارشناسان حوزه پژوهشی، کارشناس امور مالی، کارشناس کتابخانه و اسناد و دبیرخانه است.

وی با بیان این که حداقل پنج نفر متخصص امور شهری در این مرکز حضور خواهند داشت افزود: این افراد با پنج سال سابقه علمی و پژوهشی و با تصویب هیئت امنا به جمع می پیوندند.

ارجمند کرمانی با اشاره به لزوم وجود تخصص های جامعه شناسی، معماری، شهرسازی، عمران و ترافیک در مرکز پژوهش های شورا اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز طی درخواستی برای حضور در مرکز پژوهش ها و حمایت از رساله های ارشد و دکترا اعلام آمادگی کرده است.

وی به پروژه بهسازی میدان ارگ اشاره و تاکید کرد: بازتاب های اقتصادی و اجتماعی این پروژه نشان داد که مطالعاتی نیاز است تا در اجرای موفق این پروژه به کمترین خسارت برسیم.

حسین چناریان نیزبا بیان این که بخش آموزشی و پژوهشی مهم ترین بخش مرکز پژوهش ها است گفت: تعامل با مراکز پژوهشی استان و کشور که دارای سوابق و مدارک علمی و تحقیقاتی خوبی هستند بخشی از نیازهای پژوهشی شورا را تامین می کنند.

وی عدم استفاده از تحقیقات علمی را از مشکلات روز جامعه عنوان و تاکید کرد: برنامه راهبردی مرکز، تعامل و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و استفاده از تحقیقات و مطالعات در راستای تقویت مدیریت شهری است.

چناریان به رصد مطالبات مردمی و آسیب شناسی معضلات شهری اشاره و تصریح کرد: شناسایی عوامل و موانع توسعه عمران شهری و چالش های بین شورا و شهرداری از منظر حقوقی، باید در اولویت کاری مرکز قرار بگیرد.

در پایان شهردار کرمان به تعدادی از معضلات شهری دارای اولویت اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *