در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: آسیب های اجتماعی درد مشترک بین کلان شهرها/تقویت گرشگری مذهبی کرمان/ رشد نسبی کرمان از نظر منابع انسانی و مالی/ آمادگی مرکز پژوهش های شورا و مشاوران جوان/ پشتوانه 700 هزار شهروند برای مدیریت شهری/ ارتقای شورای


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

آسیب های اجتماعی درد مشترک بین کلان شهرها/تقویت گرشگری مذهبی کرمان/ رشد نسبی کرمان از نظر منابع انسانی و مالی/ آمادگی مرکز پژوهش های شورا و مشاوران جوان/ پشتوانه 700 هزار شهروند برای مدیریت شهری/ ارتقای شورای شهر به معنای واقعی

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و اعضای شورا، معاون مالی و اقتصادی شهرداری و بدون حضور خبرنگاران برگزار و هم زمان از آپارات و لایو اینستاگرام شورای شهر پخش شد.

رییس شورا در این نشست ضمن گرامی داشت ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد از اعضای شورا که برای انتخابات دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزد شده اند خواست در باب عملکرد، ایده ها و برنامه های خود به شورای شهر کرمان گزارش بدهند.

احمد حسن زاده، عضو شورای پنجم و نامزد شورای ششم با اشاره به اهمیت پیشبرد اهداف انقلابی برنامه هایی که حضرت امام و رهبری تبیین کردند و توسل به ولایت گفت: مسائل مختلفی در کمیسیون های تخصصی شورا مطرح شد که حاصل همدلی و همراهی اعضای شورا برای تصویب برنامه های توسعه مدیریت شهری بود که خروجی خوبی هم حاصل شد.

وی همچنین آسیب های اجتماعی را درد مشترک بین کلان شهرها دانست و افزود: اما با این حال شوراها می توانند با تعامل با دستگاه های ذیربط آن ها را حل کرده و معضلات اجتماعی را رفع کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش به بیکاری، حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق اشاره و تصریح کرد: جز معضل بیکاری که به حوزه کلان کشور مرتبط است سه معضل دیگر به خانواده، مدرسه و رسانه برمی گردد که با هر خللی در این سه مورد، آسیب های اجتماعی افزایش می یابد.

این عضو شورا توجه بیشتر با معضلات اجتماعی با همدلی و همفکری اعضای شورا را ضروری عنوان و اظهارامیدواری کرد: پایان دوره پنجم و انتخابات دوره ششم با عاقبت بخیری و موفقیت اعضای آن همراه باشد.

در ادامه محمدرضا میرحسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خردادماه با تشکر از مدیران و کارکنان شهرداری گفت: حاصل تلاش آن ها اقتدار شورا در این چهار سال و نمود نتایج آن در عمران شهری است.

وی با اشاره به تقاطع های غیرهم سطح که زحمات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده بود افزود: اتمام این پروژه های عمرانی مرهون برنامه ریزی شورا و تلاش شبانه روزی شهرداری بوده است.

میرحسینی همچنین از طرح پویش افتتاح نام برد و اظهار داشت: پروژه هایی نیز در این دوره از مدیریت شهری شروع شدند که در دوره بعد به پایان می رسند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای پنجم با بیان این که کرونا فرصتی برای بررسی و رفع نیازها و کمبودهای صنعت گردشگری در دوران پساکرونا است گفت: کرمان به عنوان یکی از شهرهای مذهبی مطرح شده که ضرورت دارد با ترغیب دستگاه های اجرایی و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی، طرح ها و زیرساخت های توسعه این صنعت سبز را تامین کند.

میرحسینی همچنین مشارکت اصناف در اداره امور شهر را ضروری عنوان کرد.

سپس علی خدادادی عضو شورای پنجم ضمن تشکر از ریاست و اعضای شورا که با آرامش و سعه صدر مشکلات شهری و مصوبات شورا را پیگیری کرده اند گفت: عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه مطالبی را به شورا اتهام زدند که منصفانه نبود.

وی با بیان این که شورای پنجم خیلی خوب کار کرد افزود: اگر از این دوره شورا دفاع نکنیم انصاف را رعایت نکرده ایم.

حسین چناریان نیز ماه خرداد را سرنوشت ساز دانست و گفت: اکنون در آستانه یک رخداد مهم در 28 خرداد قرار گرفتیم تا مردم با حضور میلیونی خود زمینه استقرار نظام الهی جمهوری اسلامی را بیش از پیش فراهم کنند.

وی با اشاره به اعتماد مردم کرمان به شورای منتخب پنجم افزود: اعضای این شورا به دور از حساسیت های صنفی و سیاسی و در یک فضای کارشناسی و مشورتی تصمیمات و مصوباتی را با توجه به شرایط موجود اخذ کردند.

این نامزد شورای ششم با بیان این که مردم کرمان آگاهند و واقعیت ها را می دانند اظهار داشت: عده ای در فضای مجازی و بدون در نظرگرفتن واقعیت های موجود، قضاوت می کنند اما شورای پنجم بر اساس قوانین بالادستی و مصوبات شورا موفق شد شهر کرمان را از نظر منابع انسانی و مالی به رشد نسبی برساند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار همچنین به کسری ها و کاستی های شهر کرمان در حوزه خدمات شهری اشاره و تاکید کرد: گرچه همه توقعات مردم برآورده نشد اما مطمئن باشند این جمع بدون گرایش ها و حساسیت ها و در راستای صرفه و صلاح شهرداری و شهر کرمان و در جهت تغییر ساختار و تحول زیربنای منابع شهرداری، توانستند درآمدهای شهرداری را سه برابر، کارکنان را راضی و پیمانکاران را دلگرم کنند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف معضل پسماند شهری در این دوره که از مطالبات مردم کرمان بود اظهارامیدواری کرد: طرحی از سوی مشاوران جوان ارائه شده که در حوزه محیط زیست نیز مفید است و زنجیره اقتصادی ایجاد می کند که آشفتگی را در حوزه زباله کاهش می دهد.

در ادامه زهرا لری به تجربه حضور 16 ساله خود در شورا اشاره و تصریح کرد: یک مجموعه همیشه با تضارب آرا و سلیقه های متنوع کامل می شود و با نظرات یکسان، شهر متحول نمی گردد.

به اعتقاد وی اعضایی با جایگاه علمی و داشتن تجربه گرانقدر، در جهت ساختن شهری زیبا، امن و توسعه یافته تلاش کردند و نامزدهایی که در آستانه ورود به شورا هستند برای شهری با پیشینه تاریخی و به عنوان مرکزیت بزرگ ترین استان با محوریت مزار سردار شهید سلیمانی از علم، آگاهی تجربه و تخصص اعضای شورای پنجم بهره ببرند.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان تلاش دوره های گذشته مدیریت شهری، رسیدن به جایگاه ایده آل شورا بود گفت: مرکز پژوهش های شورا و مشاوران جوان که در این دوره شکل گرفتند در دوره بعدی به آمادگی و بالندگی می رسند.

لری همچنین اصلاح و آسفالت معابر، تسهیل حمل و نقل عمومی، ارتقای ترافیک شهری و بهبود سیماومنظر و مبلمان شهری را نیازمند اعتبار ملی دانست و افزود: از فعالیت های تاریخی و فرهنگی شورا در قالب مصوبات احیای مدرسه بانوحیاتی، مرمت مقبره خواجه اتابک، بهسازی حمام باغ لله با وجود نبودن موارد میراثی در حوزه وظایف شهرداری بوده است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی شهرداری در سال جاری اظهار داشت: آغاز مرمت خانه شهر، بازسازی خانه یزدانی، ساخت فیلم جنگل دست کاشت قائم، مشارکت موزه بانوحیاتی با موزه های مطرح کشور، ساماندهی قلعه دختر و اردشیر در این دوره از مدیریت شهری صورت گرفت که تحسین برانگیز است.

سپس فتح الله مویدی ضمن تشکر از شهردار و کارکنان شهرداری اظهار داشت: شورای پنجم در پایان این دوره، خدمات ارزشمندی به شهروندان ارائه کردند اما مصوباتی نیز نارضایتی برخی شهروندان را به دنبال داشت که ضروری است مورد بازنگری قرار گیرند.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت کاهش اخذ کارمزد از شهروندان آسیب پذیر را بر اساس مصوبات قبلی خواستار شد و افزود: آن طور که باید به مستضعفان رسیدگی نشده و پیشنهاد می دهم شورای پنجم در حد مقدورات خود صدور پروانه برای ملک زیر 100 متر را رایگان کند.

وی همچنین از شهروندان کرمانی خواست با پرداخت به موقع عوارض سالانه خود، شهرداری را در ارائه خدمات مطلوب همراهی کنند.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران نیز با اشاره به تجربه طولانی خود در پروژه های عمرانی گفت: با این حال اما حساس ترین جایی که برای این مهم ارزش وقت گذاشتن دارد شورای شهر است.

وی با بیان این که شوراهای شهر جایگاه خاصی دارند افزود: با وجود این که 70 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند اگر به گونه ای عمل کنیم که رضایتمندی آن ها را جلب کنیم رضایت از نظام را به دنبال دارد.

به گفته این نامزد شورای ششم ممکن است اعضای شورا از جناح های مختلف در این نهاد حضور پیدا کنند ولی صرف نظر از مواضع سیاسی و صنفی باید برای منافع شهر قدم بردارند.

کامیاب با بیان این که رضایت 700 هزار شهروند پشتوانه خوبی برای مدیریت شهری است اظهار داشت: لازم است سازوکاری تعریف شود که فراتر از ارباب رجوع، به همه شهروندان خدمات ارائه شده و منافع همه آن ها درنظر گرفته شود.

وی از کارکنان شهرداری به عنوان خط مقدم اجرای مطلوب مصوبات شورا و همچنین مدیران و شهرداران تشکر و تاکید کرد: هر فردی که در دوره بعد شهردار می شود باید از حمایت شورا برخوردار باشد.

کامیاب همچنین از اهالی رسانه تقدیر کرد و افزود: آن ها پیام آوران آگاهی به شهروندان هستند و بدون هیچ چشمداشتی به مسائل و مشکلات شورا و شهر پرداختند.

منصور ایرانمنش نیز با تشکر از مدیریت حکیمانه و برادرانه آقای فرشاد اظهار امیدواری کرد: وقتی به پشت سر نگاه می کنیم خودمان را دچار خسران نبینیم.

وی با بیان این که شهرداری زحمات زیادی برای شهر کرمان کشیده افزود: به عنوان کسی که از نزدیک شاهد مشکلات و کمبودهای حوزه شهری بودم تکمیل پروژه های نیمه تمام با جدیت شورا و همت شهردار و مدیران حوزه عمرانی وی صورت گرفت.

ایرانمنش تصویب اجرای پروژه بلوار 16 کیلومتری سردار شهید سلیمانی را نیاز ترافیکی شهر عنوان و اظهار امیدواری کرد: این پروژه تا پایان دوره پنجم به بهره برداری برسد.

این نامزد انتخاباتی شورای ششم از مردم خواست در انتخابات پیش رو فعال باشند و فارغ از پیروزی های فردی، با حضور حداکثری منافع ملی را در نظر بگیرند.

وی با بیان این که اگر مردم به انتخابات شوراها توجه نکنند افراد شایسته به این نهاد نظارتی ورود نمی کنند افزود: با این وضعیت شورایی تشکیل می شود که تصمیمات و مصوبات آن در بخش عوارض، در زندگی فردی مردم نیز تاثیر می گذارد.

به اعتقاد ایرانمنش، شورای شهر نهاد مهمی است و شهروندان بایستی در راستای انجام وظیفه اجتماعی خود در انتخابات شرکت کنند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: شورای شهر به معنای واقعی ارتقا پیدا کرده و در تمامی عرصه ها به عنوان نمایندگان مردم حضور یابند.

رییس شورای شهر نیز گفت: با توجه به شناخت از اعضای شورا امید است مورد لطف خدا و محبت همشهریان قرار گیرند.

فرشاد با اشاره به اهمیت تکمیل بلوار 16 متری سردار سلیمانی افزود: قرار بود در سفر هیئت دولت به کرمان 50 میلیارد تومان به پروژه های عمران شهری اختصاص یابد اما قول دولت برای کمک به این مهم محقق نشد.

وی با بیان این که استان کرمان به سردار سلیمانی تعلق دارد اظهار داشت: این شهید بزرگوار به همه ایران و جهان تعلق دارد و لازم است از محل اعتبارات ملی برای تملک 50 درصد املاک مسیری و اتمام آن هزینه شود.

فرشاد از شورا به عنوان پارلمان محلی یاد کرد که وظیفه اجرایی ندارد و مهم ترین وظایفش، انتخاب شهردار مناسب و کارآمد و دارای طرح و برنامه برای اداره بهینه شهر و بسترسازی اجرای پیشنهادات کارشناسی شده شهرداری و همچنین نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مصوبات شورا از سوی شهرداری است.

وی ضمن این که شورایی را موفق دانست که در امور اجرایی شهرداری و انتصابات وی دخالت نکند افزود: حوزه فعالیت اعضای شورا در محدوده خدماتی شهری است که نمایندگی شهروندان آن را به عهده دارند.

فرشاد با انتقاد از طرح مسائل خارج از وظایف و اختیارات شورا از سوی برخی از نامزدهای دوره ششم گفت: شورا در چارچوب وظایف مدیریت شهری و ایجاد تفاهم بین مدیران شهرداری و شورا و اداره بهتر شهر مصوباتی را ارائه می کند که در بهبود وضعیت شهر و شهروندان موثر است.

وی با بیان این که نباید به شعور مردم توهین کرد افزود: انتخاب مدیر خوب و تاکید بر ثبات مدیریت شهری و ایجاد تفاهم به اداره مطلوب شهر کمک می کند.
فرشاد در پایان اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن امتحانات و زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، به پیشنهاد و تصویب کمیسیون فرهنگی شورا، از معلمان نمونه شهر کرمان و رتبه های برتر کنکور در نیمه اول تیرماه تجلیل می شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *