در کمیسیون فرهنگی،هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد: ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی برای برگزاری جشنواره بین المللی نقاشی


 
در کمیسیون فرهنگی،هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد:
 
ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی برای برگزاری جشنواره بین المللی نقاشی
 
رئیس کمیسیون فرهنگی،هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان،بر ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی برای برگزاری جشنواره بین المللی نقاشی تاکید کرد.
 
زهرا لری در نشست کمیسیون فرهنگی،هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک به صورت مجازی در کرمان،گفت: نخستین دوره ‘جشنواره جهانی نقاشی کودک’ شهرداری کرمان با مشارکت دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران UNESCO، صندوق جهانی حمایت از کودکان یونیسف (UNICEF) و کمیسیون ملی یونسکو و سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) با موضوع محیط پیرامون زندگی از خانه تا کهکشان‌ها هر آنچه برای بچه‌ها جالب توجه است،برگزار شد.
 
وی بابیان اینکه برگزاری جشنوارۀ مجازی نقاشی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیشنهاد داده شد که مورد تصویب قرار گرفت، از نحوه برگزاری این جشنواره،تقدیر و تشکر کرد و افزود:از آنجا که این رویداد قرار است هر سال به میزبانی شهرداری کرمان برگزار شود،لازم است که دبیرخانه دائمی برای جشنواره راه اندازی شود.
 
تصویب طرح خواهرخواندگی کرمان با باندونگ اندونزی
 
در این نشست که پیرامون مباحث مختلف فرهنگی و هنری بحث و گفتگو شد، کمیسیون فرهنگی با اشاره به تصمیمات قبلی کمیسیون در خصوص خواهرخواندگی با قاضی آنتپ ترکیه،از موافقت این کمیسیون با طرح خواهر خواندگی شهر کرمان با باندونگ اندونزی خبر داد.
 
زهرا لری ضمن اشاره به اینکه مبحث خواهرخواندگی در واقع قراردادی بین دو شهر است که برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می شود،گفت:با توجه به سوابق تاریخی،شرایط اقلیمی، وضعیت اقتصادی و فرهنگی دو شهر لازم است برنامه ریزی ها و اقدامات لازم توسط طرفین برای قرارداد خواهرخواندگی این دو شهر فراهم گردد.
 
زهرا لری افزود:انجام خواهرخواندگی و شرایط ویژه این شهرها می تواند فرصت های مناسبی جهت تبادل دانش و تجربه را برای کرمان فراهم آورد.
 
لری در ادامه هدف از این قرارداد را پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری که دارای منافع مشترک هستند،دانست و تصریح کرد:رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهر خوانده و نامگذاری متقابل نام خیابان هایی به نام شهر خواهر خوانده،از جمله نتایج اعلام خواهر خواندگی شهر ها است.
 
تلاش برای اخذ جایگاه پایتختی کتاب ایران
 
زهرا لری در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای اخذ جایگاه پایتختی کتاب ایران،گفت:در این راستا خوشبختانه دبیرخانه دائمی پایتختی کتاب ایران به منظور برداشتن گام‌های جدی برای ترویج کتاب و کتابخوانی، حفظ و کسب عنوان شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب، در شهر کرمان راه‌اندازی شد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی،هنری و بانوان، عزم جزم حوزه فرهنگی و همه دست‌اندکاران حوزه فرهنگ و هنر مجموعه شهرداری را به عنوان گام مؤثری اعلام داشت و از فعالیت‌های دبیرخانه پایتختی کتاب خبر داد و افزود: آغاز به کار دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب کرمان در این شهر گسترده و در کالبد و نگاه انسان محورش و با رویکرد ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، اتفاقات فرهنگی را شکل می‌دهد و سال آینده با تلاشی که این شهر انجام خواهد داد و با پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد، بتواند پایتخت کتاب ایران شود.
 
وی گفت: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره نه تنها امسال، بلکه برای همیشه فعالیت کتاب و کتاب‌خوانی را ادامه خواهد داد و قطعاً می‌تواند برای آینده فرهنگی شهر کرمان پایتخت کتاب ایران، و همچنین کسب پایتخت فرهنگی ایران، کمک موثری باشد.
زهرا لری با بیان اهداف بلند مدتی که شورا و شهرداری برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی دنبال می‌کند،ابراز امیدواری کرد:بتوانیم به کمک همه همراهان و با تمام امکانات روز به روز به گونه ای عمل کنیم که تأثیرات فرهنگی خودش را بر جامعه بگذارد .
وی در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت نامگذاری معبر یا بوستان به نام شخصیت های بین المللی و لزوم بکارگیری تمهیدات لازم در این زمینه،از نامگذاری معبری جدیدالاحداث واقع در بزرگراه یادگار امام حدفاصل بولوار دانش و شهدای اصناف موازی با بولوار دانش به نام «فقید سعید آیت ا… عباس حقیقی» خبر داد و افزود:همچنین با نامگذاری تقاطع بولوار ولیعصر و انتهای خیابان میرزا آقاخان که اداره استاندارد نیز در همان محل مستقر است به نام «استاندارد» موافقت شد.                    وی در ادامه با اشاره به بازدیدی که از خانه فرهنگ سالمند صورت گرفت، یکی از مشکلات فراروی سالمندان  را نبود فضاهای تفریحی مناسب برای اوقات فراغت آنان عنوان کرد و گفت: در حالی که سالمندان نیاز به محبت و استفاده از فضای مناسب تفریحی و فرهنگی دارند بنابراین لازم است در این زمینه تدابیر بهتری اندیشیده شود و اقدامات موثرتری صورت گیرد.
 زهرا لری با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن فضایی مناسب برای احداث پارک سالمندان،اظهار داشت:فضای مجاور خانه فرهنگ سالمند مکانی مناسب برای احداث بوستان ویژه سالمندان است که با مناسب سازی و بکارگیری تجهیزات لازم از قبیل وسایل تندرستی مناسب می تواند به فضایی مناسب جهت استفاده سالمندان تبدیل شود.                      وی با بیان اینکه در شهر  چند پارک وجود دارد، اما هیچ‌یک امکانات لازم برای سالمندان را ندارد،احداث بوستان ویژه این قشر را امری لازم و ضروری دانست که باید پیگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *