در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد: حفظ اسامی تاریخی معابر شهری/ نامگذاری معبری به نام آیت الله حقیقی/ تصویب خواهرخواندگی کرمان با دو شهر آ


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد:

حفظ اسامی تاریخی معابر شهری/ نامگذاری معبری به نام آیت الله حقیقی/ تصویب خواهرخواندگی کرمان با دو شهر آسیایی

 

نشست عمومی این هفته شورای اسلامی شهر کرمان با حضور ریاست و اعضای شورا، شهردار و ریاست و اعضای هیئت ناشنوایان استان در محل سالن کنفرانس شورای شهر برگزار شد.

رییس شورا ضمن تقدیر از موفقیت ناشنوایان در عرصه های مختلف گفت: هیئت ناشنوایان منشاء خدمات ارزنده ای به این عزیزان در این سال ها بوده است.

محمد فرشاد همچنین با تشکر از شهردار کرمان افزود: وظیفه شورا و شهرداری این است که در کنار ناشنوایان عزیز باشد و آن ها را در نیل به اهداف شان حمایت کند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: شورای بعد این مسیر را ادامه داده و به نقطه ای برسیم که همه شهروندان خدمات عادلانه و قابل ملاحظه ای دریافت کنند.

سپس رییس هیئت ناشنوایان گفت: اگر معلولان ما به رتبه های برتر ورزشی نائل آمدند راه شان توسط شهردار کرمان و اختصاص خدمات ویژه به آنان هموار شد.

حسین مولا از شهردار کرمان تشکر کرد و افزود: اختصاص اتوبوس ویژه معلولان باعث شد آن ها از خانه ها بیرون آیند و مسیر موفقیت را به خوبی طی کنند.

حسین چناریان نیز با تقدیر از تلاش های هیئت ناشنوایان در سال های متمادی گفت: آقای مولا شان و جایگاه بسیاری از معلولان را نه تنها در زندگی بلکه در سطح بین المللی نیز ارتقا دادند.

به اعتقاد وی، ایشان گروه زیادی از معلولان حرکتی و ضایعه نخاعی را با همکاری خیرین حمایت کردند و زحمت کشیدند تا معلولان ما در عرصه های مختلف جهانی شوند.

در ادامه رییس شورا با اشاره به 15 خرداد، به عنوان سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این روز به نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب در بهمن 57 تبدیل شد.

محمد فرشاد ضمن تبریک فرا رسیدن حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: خرداد، برای همه ما خاطره دارد و سرنوشت ساز است.

وی با اشاره به فتح خرمشهر و بازگشت آن به وطن افزود: حماسه سوم خرداد نیز نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است.

فرشاد با بیان این که مردم همیشه راه کمال را پیموده اند تاکید کرد: دوم خرداد نیز از سوی رهبر معظم به خاطر حضور پررنگ مردم پای صندوق رای و احساس مسئولیت آن ها در قبال سرنوشت کشور به حماسه تعبیر شد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: ملت غیور ایران و کرمان در 28 خرداد نیز در صحنه حضور یابند و یک دولت قوی و شورای کارآمد انتخاب کنند.

رییس شورای پنجم ضمن آرزوی موفقیت برای نامزدهای دوره ششم گفت: امیدوارم خیر و صلاح شهر کرمان و شهروندان در این انتخابات رقم بخورد.

در ادامه محمدرضا میرحسینی در نطق پیش از دستور خود با انتقاد از اجرایی نشدن برخی از مصوبات شورا از سوی شهرداری گفت: یکی از این مصوبات کنارگذر چهارراه احمدی است که از شهردار درخواست می شود انرژی مضاعفی برای تملک املاک مسیری صرف شود تا حیات اجتماعی به یکی از مناطق پر رفت و آمد شهر بازگردد.

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر کرمان با برخی از شهرهای جهان افزود: این مهم، در کمیسیون های گردشگری و اصناف شورا و فرهنگی و اجتماعی پیگیری و خواهرخواندگی با «آرماویر» ارمنستان و «باندونگ» اندونزی، تصویب شد.

میرحسینی با بیان این که لازم است از فوائد خواهرخواندگی به نفع گردشگری شهری استفاده شود تاکید کرد:  این اتفاق باید به جدیت دنبال شده و نتیجه اش معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری کرمان به جهانیان باشد.

در ادامه زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به احداث بوستان های بانوان در دوره های مختلف شورا گفت: در دوره شورای پنجم چهارمین بوستان بانوان با نام آفتاب در منطقه سه شهری افتتاح شد و بوستانی نیز در منطقه یک در حال احداث است که امیدواریم تا پایان این دوره به بهره برداری برسد.

وی طراحی ویژه معابر پیرامونی خانه فرهنگ ویژه سالمندان را ضروری دانست و افزود: همچنین پیشنهاد می شود فعالیت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی ویژه سالمندان در دستور کار این خانه فرهنگ قرار گیرد.

لری در ادامه از نامگذاری هفت معبر به نامه شهدا خبر داد و خاطرنشان کرد: نامگذاری چهارراه استاندارد و معبر جدید واقع در بزرگراه یادگار امام حد فاصل بلوار دانش و شهدای اصناف موازی با بلوار دانش به نام آیت الله عباس حقیقی از مصوبات این کمیسیون بود که مورد موافقت قرار گرفت.

وی همچنین پیشنهاد داد: اسامی مناسبی برای نامگذاری آرامستان جدید شده و از شهروندان و فرهیختگان نظرسنجی شود.

وی با اشاره به قطعی های مکرر برق در شهر کرمان اظهار داشت: با این اتفاق، آموزش مجازی دانش آموزان و دانشجویان خدشه دار شده و مهم تر از آن جان بیماران کرونایی که در منزل و زیر دستگاه اکسیژن تحت درمان هستند تهدید می شود.

رییس شورا با بیان این که حفظ اسامی تاریخی معابر، برای هویت بخشی شهر کرمان لازم است گفت: برخی اسامی تاریخی با فرهنگ اسلامی ما منافات ندارد و حفظ آن ها باعث آشنایی نسل جدید با تاریخ شهر خود می شود.

سپس حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با انتقاد از حذف حصار اطراف بوستان های شهر گفت: این امر بوستان ها را به محل تجمع معتادان متجاهر تبدیل و امنیت خانواده ها را تهدید کرده است.

وی قابل دسترس کردن بوستان ها را پسندیده دانست و افزود: با این حال نیاز است با یک ارزیابی و نظرسنجی برای ممانعت از ورود موتورسیکلت و حفاظت جان شهروندان چاره اندیشی شود.

چناریان همچنین پیشنهاد داد: محوطه ساختمان شهرداری جهت تامین امنیت در زمان های بحرانی نیازمند حصارکشی است.

در ادامه منصور ایرانمنش، با اشاره به لزوم دریافت ریالی میزان قدرالسهم بر مبنای قانون 101 شهرداری ها بر اساس نظر کارشناسی گفت: پیشنهاد می شود تخفیف کارمزد برای شهروندان نیازمند بر اساس 4 درصد محاسبه شود و شهرداری نیز در قالب یک طرح این مصوبه را اصلاح کند تا از مراجعه این شهروندان به شورا کاسته شود.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز با اشاره به احداث بنای واقع در بوستان خواجو انتهای خیابان پروین اعتصامی توسط سرمایه گذار گفت: کمیسیون پیشنهاد می دهد با تمدید یک ساله قرارداد ساختمان مذکور هم از خسارت به این شهروند جلوگیری شده هم بعد از اتمام قرارداد منافع شهرداری نیز تامین شود.

همچنین محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل عمران به اعتراض کسبه میدان توحید (ارگ) به تجمع معتادان در معبر نزدیک به این میدان تاریخی و ایجاد منظر نازیبا در معرض دید گردشگران اشاره کرد و از شهردار و اعضای شورا خواست به این معضل اجتماعی رسیدگی کنند.

در پایان چندین مصوبه کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار و حقوقی و نظارت قرائت شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *