نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان در آیین اختتامیۀ نخستین جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک: این جشنواره در نقش بخشیدن به کودکان به عنوان صاحبان اصلی دنیای پیشرو، نقشی موثر و ماندگار داشت


نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان در آیین اختتامیۀ نخستین جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک:

این جشنواره در نقش بخشیدن به کودکان به عنوان صاحبان اصلی دنیای پیشرو، نقشی موثر و ماندگار داشت

 

آیین اختتامیۀ نخستین جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان با عنوان “از خانه تا کهکشان” با همت سازمان فرهنگی در محل سالن کنفرانس شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد و با معرفی 60 برگزیده از 22 کشور جهان، به کار خود پایان داد.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان به نمایندگی از شورای پنجم با بیان این که هیچ شهری نمی تواند در مسیر پیشرفت گام بگذارد، مگر اینکه همه جوانب توسعه پایدار را مد نظر قرار دهد گفت: بدیهی است که در این میان توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری، نقشی موثر و اساسی دارد.

رامین ارجمندکرمانی با اشاره به فرصت مناسب نخستین دوره جشنواره نقاشی کودک کرمان برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری این شهر به مردم دنیا افزود: این رویداد جهانی با تکیه بر استعداد کودکان و نونهالان سراسر گیتی شکل گرفت.

وی با بیان این که کرمان، شهری است ظرفیت های فرهنگی و تاریخی زیادی دارد اظهار داشت: با این پیشینه،  شایسته است در جهان کنونی و در دنیای آینده، سهمی پررنگ تر و افزون تر از سهم کنونی به آن تعلق گیرد و این مهم بر عهده ما است.

ارجمندکرمانی با ابراز خرسندی از مهم دانستن فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرداری کرمان گفت: این جشنواره در نقش بخشیدن به کودکان به عنوان صاحبان اصلی دنیای پیشرو در ساختن کرمان به عنوان شهر دوستدار کودک، هنردوست و فرهنگ پرور، نقشی موثر و ماندگار داشت.

وی در پایان به نمایندگی از مردم کرمان از کودکان شرکت کننده در این جشنواره و خانواده ها و آموزگاران ایشان که زمینه مشارکت آنان را فراهم کردند تقدیر کرد و افزود: شورای شهر همچنین از مهندس عالم زاده شهردار محترم کرمان، دکتر محمد جهانشاهی، معاون ایشان و همکارانشان که این رویداد ماندگار را تحقق بخشیدند، کمال قدردانی را دارد.

گفتنی است نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک کرمان با میزبانی بیش از 3600 اثر از کودکان در قالب سه گروه سنی و یک گروه ویژۀ کودکان دارای معلولیت، از 37 کشور جهان آغاز و بیش از ۴۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

شایان ذکر است با راهیابی 350 اثر به مرحله نهایی و با نظر هیئت داوران مرکب از سه داور بین‌المللی و دو داور ایرانی و داورانی خردسال از ملیت‌های مختلف، ۶۰ اثر برتر معرفی و در کتابی با همین عنوان منتشر می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *