در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: ضرورت ساماندهی همه جانبه گلزار شهدا


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

 
ضرورت ساماندهی همه جانبه گلزار شهدا
 
 
 
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا و شهردار برگزار و به دلیل حاد شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر، به صورت زنده ازطریق سرویس اشتراک گذاری آپارات پخش شد.
 
رییس شورا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در روزهای پیش رو، از شهردار کرمان و مجموعه شهرداری به دلیل ارائه مطلوب خدمات نوروزی تقدیر کرد.
 
محمد فرشاد با اشاره به شروع عملیات پیاده راه سازی میدان ارگ (توحید) و آیین رونمایی از ماشین آلات سنگین گفت: بیش از 40 هفته است که هر هفته یک پروژه شهری توسط شهرداری به بهره برداری می رسد.
 
وی همچنین حضور سردار حسنی سعدی، از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیر سابق بنیاد شهید و مدیر فعلی گلزار شهدا را در نشست عمومی شورای شهر خیر مقدم گفت.
 
سردار حسنی سعدی با اشاره به تغییر شرایط گلزار شهدا و همچنین شهر کرمان بعد از خاک‌سپاری سردار سلیمانی گفت: سفر صدها زائر از 53 کشور جهان در این یک سال و اجرای برنامه های مختلف به مناسبت های گوناگون با رعایت پروتکل های بهداشتی اتفاق جدیدی برای شهر کرمان است.
 
وی با بیان این که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود که در شأن سردار سلیمانی و شهروندان کرمانی باشد افزود: پارکینگ موجود در منطقه گلزار شهدا کفاف جمعیت مراسم هفتگی را نمی دهد و پیشنهاد می شود مطالعاتی بر روی توسعه آن انجام گیرد.
 
حسنی سعدی همچنین نصب شایسته ترین سردیس ساخته شده از سردار سلیمانی را در گلزار شهدا خواستار شد.
 
وی احداث زائرسرا و اقامتگاه برای اسکان ارادتمندان سردار سلیمانی در منطقه را ضروری عنوان و تاکید کرد: پیشنهاد می شود در این رابطه زمین مجاور معراج شهدا یا زمین مناسب دیگری به این مهم اختصاص یابد.
 
رییس شورا با بیان این که شورا پیشنهادات شهرداری در زمینه های مختلف را کارشناسی و تصویب می کند گفت: شهرداری به عنوان نهاد اجرایی مدیریت شهری آن چه را در چارچوب بنیاد حاج قاسم بوده انجام داده است.
 
فرشاد همچنین اظهار داشت: اعضای شورا و مجموعه شهرداری هر آن چه تحت عنوان بنیاد حاج قاسم ارسال شود می پذیرند اما برای تولید اثر فاخر، باید کارِ کارشناسی انجام شود.
 
وی با بیان این که آن چه در توان و ظرفیت شورای شهر است دریغ نمی شود اظهارامیدواری کرد: با تکمیل روند طرح ها و برنامه های پیش رو نتیجه مطلوب حاصل شود.
 
زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز ساماندهی ویژه در مجموعه گلزار شهدا و مزار سردار سلیمانی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری هرآن چه در توان داشتند انجام دادند و پیشنهاد می شود کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری برنامه‌های مرتبط در سال های پیش رو تشکیل شود.
 
وی نصب سردیس مناسب، احداث پیاده راه و فضاسازی و نورپردازی گلزار شهدا را یادآور و خواستار اختصاص اعتبار ویژه‌ از محل اعتبارات ملی به این امر فرهنگی شد.
 
همچنین حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار احتیاط های بنیاد سردار سلیمانی را مانع انجام فعالیت های مرتبط دانست و گفت: ظرفیت انجام کار در شورا و شهرداری وجود داشته ولی اگر برخی کارها به سرانجام نرسیده به دلیل چندگانگی در تصمیم گیری و اجرا بوده است.
 
وی در ادامه پیشنهاد داد: سالگرد سردار سلیمانی به عنوان یک رویداد زیارتی یا گردشگری محسوب شده و کار به سازمانی مشخص سپرده شود و یک گارگروه نیز تنها به مطالعه طرح های پیشنهادی بپردازد.
 
محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف نیز گفت: شورای شهر و شهرداری بایستی به گونه ای عمل کنند که در شأن و خواسته سردار سلیمانی باشد.
 
وی با بیان این که حاج قاسم متعلق به همه جهانیان است افزود: شورا و شهرداری و بنیاد سردار سلیمانی وظیفه دارند در راستای وظایف خود، منش و مکتب شهید سلیمانی را ترویج دهند.
 
میرحسینی با اشاره به دو زورخانه ای که محل ورزش سردار سلیمانی در سال های جوانی بود پیشنهاد داد: با کمک شهرداری و بنیاد، این دو زورخانه به عنوان یادگار اخلاقی سردار سلیمانی بازسازی شوند.
 
وی با بیان این که کرمان در آینده چهارمین شهر زیارتی کشور خواهد شد گفت: علاوه بر نامگذاری معابر و نصب اِلِمان ها و سردیس های مربوط به سردار سلیمانی، قرار گرفتن مزار این شهید بزرگوار و محله زندگی وی در محور گردشگری از مصوبات کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر است.
 
میرحسینی همچنین پیشنهاد داد: در راستای ترویج مکتب حاج قاسم، همه ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی برای نسل آینده و زائران داخلی و خارجی ایشان معرفی شود.
 
در ادامه این نشست، چناریان تهیه سیستم پاسخگویی در شهرداری های مناطق را نیاز فوری عنوان و تاکید کرد: با توجه به افزایش مراجعات مردمی و شیوع گسترده ویروس کرونا در روزهای اخیر، مدیران و کارکنان شهرداری های مناطق در معرض این بیماری قرار دارند.
 
وی همچنین از تصویب 12 مصوبه در کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار خبر داد که مورد موافقت اعضای شورا نیز قرار گرفتند.
 
رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به دو مصوبه این کمیسیون گفت: این دو مصوبه از منظر شهرسازی و موقعیت ملک بررسی شد و مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
 
وی با بیان این که الزام اجرای آسانسور در ساختمان های چهار طبقه به بالا وجود دارد گفت: این الزام به دلیل این که آسانسور بخشی از ساختمان است ارزش افزوده محسوب نمی شود و به قیمت ملک در دفترچه معاملاتی نمی افزاید.
 
محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز گفت: با توجه به اینکه ساختمان های بالای چهار طبقه ملزم به نصب آسانسور هستند حدف ارزش افزوده وجود آسانسور در ساختمان ها، در دفترچه معاملاتی تصمیم درستی است.
 
در پایان رییس شورای شهر با اشاره به پخش زنده نشست عمومی شورا از طریق آپارات، از دنبال کردن آن از سوی خبرنگاران و شهروندان تقدیر کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *