در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد: نمود ماه رمضان در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی شهرداری/ شناسایی و تقویت استعدادهای ورزشی در المپیاد ورزشی/ ضرورت کلنگ زنی تقاطع شرف آباد


 

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد:

نمود ماه رمضان در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی شهرداری/ شناسایی و تقویت استعدادهای ورزشی در المپیاد ورزشی/ ضرورت کلنگ زنی تقاطع شرف آباد

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار و تعدادی از خبرنگاران برگزار شد.

رییس شورا ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: شهر در ایام نوروز به خوبی تمیز و سفره های هفت سین و اِلِمان های نوروزی به زیبایی جانمایی شده بودند؛ لذا جا دارد از شهردار و تمامی مدیران، کارکنان و کارگران شهرداری سپاسگزاری شود.

محمد فرشاد همچنین از رسانه ها به دلیل انتشار صحیح اخبار و انتقال سریع خواسته های شهروندان تقدیر کرد.

در ادامه حسین چناریان با اشاره به مناسبت نیمه شعبان در ایام نوروز گفت: تاکید ما بر آذین بندی بیشتر معابر عمومی در ایام شیوع ویروس کرونا است تا خلا عدم اجرای مناسبت های مذهبی تا اندازه ای جبران شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی شهرداری نمود بیشتری داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از تصویب چهار مصوبه در این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیسیون با پیشنهاد شهرداری مبنی بر پرداخت حق الزحمه نماینده دادگستری در امور اجراییات موافقت کرد.

چناریان با اشاره به درخواست بخشیده شدن 50 درصد از عوارض شرکت های مسافربری گفت: این درخواست نیز به دلیل جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا مورد موافقت قرار گرفت.

رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی نیز با بیان این که بحث ارزش افزوده در قانون دیده شده گفت: اما پیشنهاد می شود زمان اخذ وجه ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های عمرانی، توافق و درخواست مالک یا زمان بهره برداری از حق انتفاع به وجود آمده باشد.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست اطلاع رسانی در این موضوع را وظیفه شورا و شهرداری دانست و افزود: شهروند در زمان عقد توافق باید از این مصوبه آگاهی داشته باشد.

وی همچنین با بیان این که در آرامستان فعلی جایی برای دفن میت باقی نمانده گفت: شورای شهر با پیشنهاد شهرداری مبنی بر تبدیل پارکینگ آرامستان به قبرستان مخالفت کرده است.

خدادادی قطع درخت در مجموعه پردیسان قائم را خلاف قانون عنوان و تاکید کرد: درخواست می شود در اولین فرصت دفن میت در آرامستان جدید از ابتدای اردیبهشت صورت پذیرد.

احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش نیز با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی محلات گفت: مقرر شده دو تن از اعضا به نمایندگی از شورای شهر برای نظارت به نحوه برگزاری این مسابقات انتخاب شوند.

حسن زاده همچنین با اشاره به گزارش شهرداری از برگزاری المپیاد ورزش شهروندی افزود: با هدف توسعه ورزش محلات و شناسایی و تقویت استعدادهای ورزشی در محله های شهر کرمان، مسابقات المپیاد ورزشی در 12 رشته آقایان و بانوان و با حضور 500 نفر در اولین دوره آن برگزار می شود.

با نظر موافق اعضای شورا خانم لری و آقای حسن زاده به عنوان نماینده شورا در المپیاد ورزش شهروندی شهرداری معرفی شدند.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد: موانع رفاه و آسایش مردم ایران برداشته شده و شورای شهر بتواند از خدمات شهرداری پشتیبانی کند.

وی همچنین از پیشنهاد تجلیل کادر درمان در هفته سلامت و تقدیر از معلمان نمونه و برگزیدگان کنکور در هفته معلم خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود طرح ها و برنامه های شهرداری در زمینه پایتخت کتاب نیز به شورا ارسال شده تا در فرصت باقی مانده به مرحله تایید و اجرا برسند.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با بیان این که اجرای طرح ترافیکی محدوده دانشکده فنی نقص دارد گفت: پیشنهاد می شود کارشناسان کارگروه ترافیکی شهرداری این طرح را بازبینی کرده و اصلاحات مدنظر را در پروژه اعمال کنند.

وی همچنین خواستار کلنگ‌زنی تقاطع شرف‌آباد در سال جاری شد.

رییس شورا نیز تاکید کرد: ضرورت دارد شرایط بهره برداری از آرامستان جدید از جمله تامین روشنایی مسیر هرچه سریع تر صورت پذیرد.

فرشاد در پایان ضمن تشکر از اعضای شورا خواست ماه‌های پایانی شورای پنجم با جدیت و همدلی همه اعضا امور مربوطه همچنان گذشته به خوبی و به صورت مطلوب انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *