رئیس شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد: بودجه ویژه تملکات مجاور زیرگذر آزادی و پل چهارراه احمدی/آغاز عملیات اجرایی پروژۀ سه‌راهی شرف‌آباد بعد از نوروز


رئیس شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد:
بودجه ویژه تملکات مجاور زیرگذر آزادی و پل چهارراه احمدی/آغاز عملیات اجرایی پروژۀ سه‌راهی شرف‌آباد بعد از نوروز

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در آیین بهره‌برداری از روگذر چهارراه امیرکبیر، سربازان گمنام امام زمان (عج)، از آغاز عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان خبر داد و گفت: در بودجه‌ سال آینده‌ شهرداری، برای تقاطع شهدای خلبان، تملک مسیر بلوار 16 کیلومتری شهید سلیمانی و تملک املاک مسیری پروژه‌های زیرگذر آزادی و چهارراه احمدی، اعتبار ویژه اختصاص یافته است.
محمد فرشاد همچنین از ضرورت ساخت پارک بزرگ گردشگری، پیاده‌راه شهید سلیمانی و آرامستان جدید خبر داد و افزود: با توجه به این که قول تخصیص اعتبار به پروژه های عمران شهری در اولین سفر آقای روحانی به استان هنوز محقق نشده است از نمایندگان مجلس و دولت تقاضا داریم تا شهرداری را برای تامین اعتبار پروژه های عمران شهری از محل اعتبارات ملی و استانی کمک کنند.
فرشاد با اشاره به پرداخت حدود 20 درصد از هزینه های پروژه های بزرگ قبل از شروع شورای پنجم گفت: 80 درصد مابقی هزینه های اجرای این پروژه‌ها در طول دوره‌ این شورا و شهرداری پرداخت شده است.
وی با بیان این‌که کار تقاطع بلوار هوانیروز  (شهدای خلبان) از یک هفته قبل شروع شده افزود: در بودجه‌ سال آینده شهرداری اعتبار ویژه ای به تقاطع شهدای خلبان و باز کردن مسیر بلوار 16 کیلومتری شهید سلیمانی و همچنین تملک املاک مجاور زیرگذر آزادی و مسیر این بلوار و پل چهارراه احمدی، اختصاص یافته و اجرای آن ها به شهرداری تکلیف شده است.
وی در ادامه اشاره کرد: ساخت پارک بزرگ گردشگری و پیاده‌راه شهید سلیمانی و آرامستان جدید با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
وی همچنین افزود: درآمدهای شهرداری کرمان، در حالی که باید در ابعاد مختلف از عمرانی گرفته تا فرهنگی و پرداخت حقوق‌ها هزینه شود پاسخگوی این پروژه ها نیست و سال‌ها طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.
فرشاد با بیان این که در سال‌های اخیر اعتبار قابل ملاحظه‌ای از منابع دولتی به شهر کرمان اختصاص داده نشده است افزود: در اولین سفر هیات محترم دولت دکتر روحانی به کرمان مقرر شده بود مبالغ قابل ملاحظه‌ای به طرح‌های عمران شهری اختصاص یابد که تاکنون محقق نشده است؛ لذا از استاندار و نمایندگان کرمان در مجلس تقاضا داریم به هر طریق ممکن با دولت و مجلس هماهنگی نمایند تا حداقل 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این پروژه ها که اکثرا به نام شهید جاویدان کشور سردار سلیمانی گره خورده مساعدت شود.
فرشاد با اشاره به قول طراحی راستگرد بلوار جمهوری به امیرکبیر در زمان استانداری سابق به طریقی که نظر مسئولان و دانشجویان دانشکده فنی تأمین شود از شهرداری خواست به این توافق عمل شود.
وی در پایان همچنین افزود: عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی شرف‌آباد در چارچوب تکمیل رینگ شهر، به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *