محمد فرشاد در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید کرد: اختصاص اعتبار ویژه برای پروژه های بنیادی


محمد فرشاد در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید کرد:

اختصاص اعتبار ویژه برای پروژه های بنیادی

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار و تعدادی از خبرنگاران برگزار شد.

رییس شورا ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث گفت: اتمام پروژه های بنیادی در دست اقدام در اولویت شهرداری باشد.

محمد فرشاد از برگزاری جلسات فوق العاده بودجه و شهرسازی تا پایان سال خبر داد و افزود: برای پروژه های بنیادی مانند جمع آوری آب های سطحی، تکمیل بلوار شهید سلیمانی یا اتمام تقاطع های غیرهم سطح اعتبار ویژه اختصاص یابد.

–          ضرورت آغاز مرمت خانه شهر

زهرا لری در نطق پیش از دستور خود با بیان این که خانه شهر ثبت ملی شده اما بازسازی آن آغاز نشده از شهرداری خواست مرمت این بنا که دغدغه هنرمندان و شهروندان کرمانی بود در دستور کار قرار گیرد.

وی شهر کرمان را نیازمند تغییرات محسوس در حوزه مبلمان شهری و فضای سبز در آستانه بهار دانست و تاکید کرد: پیشنهاد می شود در طراحی و آراستگی محیط شهری از هنرمندان بومی استفاده شود.

لری با بیان این که آسفالت معابر سطح شهر مشکلات جدی دارد گفت: آسفالت ابتدایی ترین نیاز یک شهر است اما شهروندان برخی از مناطق شهری سال هاست منتظر آسفالت هستند.

لری همچنین خواستار بهبود امکانات ابتدایی در بوستان های شهر شد.

همچنین علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست دو مصوبه ارجاعی از کمیته تطبیق را قرائت کرد که اعضای شورا بر تصویب هر دو مصوبه اصرار کردند.

در ادامه احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش با تشکر از کارکنانی که طبق نظم و قانون انجام وظیفه می کنند گفت: تقاضای ما از شهردار این است که با کارکنانی که احیانا در روند کار خدمات شهرداری اخلال می کنند برخورد شود.

وی اظهار داشت: در تصمیمات باید هم منافع شهروندان و هم منافع شهرداری را در نظر گرفت.

–          افزوده شدن موزه نفت سوزها به مجموعه های گردشگری

محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف نیز ضمن تقدیر از تلاش های سازمان پارک ها و فضای سبز در کاشت درختان آرامستان جدید گفت: طبق گزارش ارائه شده این سازمان از جنگل قائم، بهسازی فضای سبز پردیسان قائم نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که مزار سردار شهید سلیمانی رکن و اساس یکی از محورهای گردشگری است افزود: پیشنهاد می شود محدوده ای نیز به نام محورسردار شهید سلیمانی از بیت الزهرا تا بهشت زهرا ایجاد شده و موزه سردار سلیمانی نیز در مرکز این محور قرار گیرد.

میرحسینی از افزوده شدن موزه نفت سوزها به مجموعه گردشگری کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیسیون پیشنهاد داده مجموعه های مسکونی موزه نفت سوزها در باغ کنسولگری انگلیس، نیز کاربری فرهنگی و گردشگری پیدا کنند.

وی با اشاره به تقاضای شرکت نفت برای تبدیل انبارهای مازاد نفت به پارک انرژی گفت: این مجموعه می تواند به یکی از مکان های گردشگری برای توسعه شهر کرمان تبدیل شود.

وی همچنین بر تکمیل پیاده راه سردار شهید سلیمانی در مجاورت پارک گردشگری و فازبندی پروژه تاکید کرد.

–          انتقاد از عدم اجرای وظایف سازمان های مرتبط در ساماندهی سگ های ولگرد

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار نیز از حضور سگ های ولگرد در معابر عمومی شهرهای استان کرمان انتقاد کرد و گفت: این معضل به دلیل عدم اجرای وظایف سازمان های متولی است.

وی با بیان این که افکار عمومی شهرداری را تنها نهاد متولی ساماندهی حیوانات بلاصاحب می داند افزود: با این حال اما علی رغم تلاش های شهرداری برای ایجاد پناهگاه و ساماندهی سگ های ولگرد، آن ها همچنان در خیابان های حاشیه و مرکز شهر جولان می دهند.

چناریان با بیان این که حمایت از حیوانات امری انسانی و اسلامی است اظهار داشت: اما وقتی دو کودک طعمه سگ های ولگرد می شوند سازمان های مرتبط با عقیم سازی، تغذیه و نگهداری بر اساس دستورالعمل جامع ابلاغی توسط دولت مسئولیت دارند اما وظایف خود را جدی نمی گیرند.

به گفته وی افزایش مبلغ بودجه در حالی که امکان تحقق آن وجود ندارد منطقی نیست و باید در بحث اوراق مشارکت و فایناس نیز راهی برای افزایش بودجه به وجود آید.

چناریان در ادامه از اختصاص مبلغ 200 میلیون تومان به خانه های فرهنگ رخساره و انتظار با موافقت کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار خبر داد.

محمد فرشاد، رییس شورا نیز با بیان این که خانه های مشارکتی با حمایت شورا و شهرداری تشکیل می شوند گفت: طبق مصوبات شورا مقرر شده در هر محله ای یک خانه فرهنگ و در هر منطقه یک فرهنگسرا راه اندازی شود.

همچنین زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان گفت: طبق مصوبات قبلی قرار بوده از ابتدای سال طرح ها و برنامه های خانه های فرهنگ به شورا ارسال و گزارش فعالیت های آن ها در پایان سال به این کمیسیون ارائه شود.

در ادامه مقرر شد گزارش مبسوطی از فعالیت های خانه های فرهنگ در دوره اخیر به شورای شهر ارسال شود.

–          لزوم افزایش بودجه عمرانی

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران نیز با بیان این که بودجه ای که از سوی شهرداری ارائه شده بیش از این امکان افزایش ندارد گفت: با توجه به تنگناهای اقتصادی رشد 35 درصدی بودجه سال 1400 نسبت به سال گذشته از اولویت های شهر است و باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

همچنین علی اکبر مشرفی با اشاره به ترافیک خیابان آسیاباد از شهردار خواست با توجه به تعریض 80 درصدی این خیابان، مابقی مسیر نیز تملک و تعریض کامل شده و معضل ترافیکی این خیابان مرتفع گردد.

فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با بیان این که از واقعیت مستند نمی شود گذشت گفت: پرداخت حقوق باید بر اساس ضوابط باشد.

وی از رای مخالف خود بر هزینه های جاری بودجه خبر داد.

در پایان رییس شورا از شهردار، معاونان شهردار و شهرداران مناطق خواست در خصوص تملک املاک مسیری ضمن ارتباط سازنده با مالکان و انجام تفاهم با آنان اقدام موثری انجام دهند تا بار مالی شهرداری در این زمینه کاهش یابد.

وی همچنین از اعضای شورا خواست پیشنهادات خود را در خصوص اعتبارات عمرانی اعلام کرده تا در نشست عمومی آینده شورا به تصویب نهایی برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *