در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد: حمایت از گروه های ورزش همگانی/تناسب در نامگذاری معابر/افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس


 

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد:
حمایت از گروه های ورزش همگانی/تناسب در نامگذاری معابر/افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار و تعدادی از خبرنگاران در محل سالن سادات شهرداری تشکیل شد.

در این نشست علی اکبر مشرفی در نطق پیش از دستور خود ضمن تقدیر از شهرداری کرمان در حمایت از گروه های ورزشی خودجوش فعال در بوستان های سطح شهر گفت: ضروری است تعداد دیگری از این گروه ها نیز حمایت شوند تا بتوانند پا بگیرند.

رامین ارجمندکرمانی، نائب رییس شورا ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب(س) گفت: در نامه ای از اداره امور مالیاتی استان به شورای شهر کرمان خواسته شده سه نماینده از شورا به این اداره معرفی شود.

در همین راستا مقرر شد آقایان مویدی، ایرانمنش و حسن زاده مجددا به عنوان نماینده شورای شهر به اداره امور مالیاتی معرفی شوند.

وی همچنین به شیوه نامه سازمان همیاری ها و دهیاری های کشور اشاره و تصریح کرد: در این شیوه نامه که بر استفاده از ظرفیت های شهرداری ها برای توسعه شهرهای کمترتوسعه یافته تاکید شده شهرداری کرمان، معین شهرستان محمدآباد ریگان شد.

مشرفی با بیان این که واژه معین قید شده در دستورالعمل، صرفا با بار مالی همراه نیست گفت: در این دستورالعمل کمک های فکری و نیروی انسانی نیز مدنظر است و نمی توان صرفا به کمک های مالی اکتفا کرد.

حسین چناریان نیز با بیان این که طبق قانون هرگونه کمک مالی به سازمان ها از سوی شهرداری ها ممنوع است گفت: مغایرتی در این موضوع در دستورالعمل ابلاغی بودجه کشور و بودجه شهرداری ها وجود دارد.

وی همچنین افزود: شهر کرمان بی نیاز نیست و مردم کرمان همچنان مطالبات بحقی دارند.

در ادامه محمدرضا میرحسینی با اشاره به مرکزیت شهرداری کرمان در استان در گذشته گفت: طبق عرف، شهرداری کرمان به شهرداری های استان کمک هایی داشته است اما در شیوه نامه جدید معین بودن شهرداری کرمان بایستی در بودجه دیده شود.

وی همچنین اظهار داشت: در این صورت شهرداری کرمان باید مصوبه شورا را اخذ کرده و از ردیف های بودجه ای قانونی استفاده کند.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با بیان این که واژه معین مشمول خیلی چیزها می شود گفت: شهرداری ها نمی توانند خارج از حریم شهر خود به شهرهای دیگر خدماتی ارائه دهند.

وی با بیان این که بخشنامه وزارت کشور برای بهبود وضعیت آبادانی شهرهای کوچک صادر شده افزود: این تصمیم قطعا هزینه بر بوده و نیاز به مصوبه شورا برای استفاده از بودجه یا متمم بودجه شهرداری است.

محمدجواد کامیاب نیز با بیان این که شهرداری های استان دارای استثنا هستند گفت: در بخشنامه هم قید شده کمک های مازاد در اختیار قرار گیرند و البته این کمک ها در مقابل بودجه شهرستان های کوچک قابل مقایسه نیست و منع قانونی نیز ندارد.

سپس منصور ایرانمنش با بیان این که اگر شهرداری کرمان به مناطق محروم استان کمک کند برکت می بیند گفت: اگر هزینه های اضافه حذف شود می توان به مناطق محروم کمک کرد.

وی همچنین افزود: ممکن است ظاهرا هزینه های آشکار برنگردد اما هزینه های پنهان مثل مهاجرت به شهر کرمان جبران می شود.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با بیان این که مناطق حاشیه ای شهر کرمان گاهی از روستاها محروم ترند گفت: منابع استانی که سرشار از ذخائر و معادن است به کرمان برنمی گردد و در استان های دیگر هزینه می شود.

نائب رییس شورا در پایان از شهرداری خواست به دنبال عملیاتی شدن این بخشنامه، صورت جلسه ای را تهیه کرده و به شورای شهر ارائه دهد تا تصمیم نهایی تصویب شود.

سپس لری از تجلیل شورا از 20 رتبه برتر کنکور کرمان در چند روز آینده خبر داد و از شهرداری درخواست کرد از جشن صدسالگی شهرداری و ستاره های صحنه و هزینه کرد آن ها گزارشی به شورا ارائه دهد.

وی همچنین از موافقت اعضای این کمیسیون با نامگذاری اکثریت معابر و کوچه خبر داد که اکثر نام ها با تایید اعضای شورا نیز تصویب شدند.

احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش با بیان این که نامگذاری معابر نیازمند هدف گذاری درست است گفت: بهتر است نام معبر با موقعیت آن متناسب باشد.

در ادامه با نامگذاری معبر واقع در تقاطع بلوار سردار شهید سلیمانی و ادامه بلوار عطااحمدی با نام “مهندس” موافقت شد.

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران از افزایش 30 درصدی تعرفه اتوبوس های بخش دولتی و 35 درصدی تعرفه اتوبوس های بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه تاکسی نیز با افزایش نرخ تا حداکثر 35 درصد موافقت شد.

چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار در ادامه از لزوم برگزاری دو جلسه فوق العاده بودجه تا پایان سال خبر داد و گفت: این کمیسیون همچنین با پیشنهادات شهرداری مبنی بر کمک مالی به کارمند صدمه دیده در حین کار، تمدید قرارداد تعدادی از کارگران فضای سبز، کمک شهرداری در مشارکت اداره پست، و خرید تجهیزات حفر چاه با ترک تشریفات موافقت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *