در نشست عمومی شورای اسلامی شهر با تجلیل از بانوان شهیده کرمان مطرح شد: تسریع در ساخت پارکینگ طبقاتی/تکمیل بازسازی میدان مشتاق/طرح خواهرخواندگی کرمان


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر با تجلیل از بانوان شهیده کرمان مطرح شد:

تسریع در ساخت پارکینگ طبقاتی/تکمیل بازسازی میدان مشتاق/طرح خواهرخواندگی کرمان

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، معاون مالی شهردار، تعدادی از خبرنگاران و خانواده های بانوان شهیده کرمان برگزار شد.

رییس شورا ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امیرالمومنین (ع) و روز پدر با اشاره به تجلیل شورای شهر و شهرداری از بانوان شهیده کرمان گفت: این کار نشان دهنده گوشه ای از ارادت شورا و شهرداری به خانواده بانوان شهیده کرمان است.

محمد فرشاد با اشاره به ارائه پیشنهاد تکریم بانوان شهیده کرمان از سوی مشاوران جوان شورا افزود: این طرح از سوی کمیته اجتماعی مشاوران جوان در کمیسیون فرهنگی شورا مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد از هشت تن از بانوان شهید شهر کرمان از جمله شهیده اشرف گنجویی و شهدای تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل شود.

در ادامه منصور ایرانمنش در نطق پیش از دستور خود با یادآوری محدودیت حفاری معابر اصلی در ایام منتهی به نوروز گفت: این حفاری ها باعث گره های ترافیکی و دردسر شهروندان شده است.

وی همچنین با اشاره به مصوبه احداث پارکینگ طبقاتی در محل چهارراه طهماسب آباد افزود: دو پارکینگ مسطح آماده سازی شده، کفاف جمعیت حاضر در منطقه را نمی دهد و مشکلاتی را هم برای ساکنان آن محل ایجاد کرده است.

ایرانمنش با اشاره به تصویب ساخت چهار پارکینگ طبقاتی در مناطق شهری کرمان اظهار امیدواری کرد: در باقی مانده دوره شورای پنجم اقدام عملی برای این قسمت از شهر صورت بگیرد.

در ادامه محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف از انجام مطالعات احیای دروازه های قدیم کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: با آغاز مرمت دروازه ریگ آباد و احیای بازار و محله قلعه محمود، محور گردشگری کاملی در معرض دید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

وی به بازدید اعضای دو کمیسیون گردشگری و شهرسازی از محل دروازه های قدیم شهر کرمان اشاره و تصریح کرد: مقرر شد مشاور با اولویت، احیای دروازه ها و ساخت اِلِمان متناسب با نام آن ها را آغاز کند.

میرحسینی همچنین بازسازی کامل میدان مشتاق را خواستار شد و افزود: شهرداری در مورد ادامه طرح و رفع ایرادات کارشناسان میراث گزارشی به شورا ارائه کند.

علی اکبر مشرفی نیز با بیان این که در طرح اولیه میدان مشتاق بحث شش دروازه مطرح نبود گفت: در آن طرح خیابان شریعتی به ناصریه متصل می شد.

در ادامه فرشاد با اشاره به اجرای درصد بالای عملیات مرمت میدان مشتاق در دوره قبل گفت: پیشنهاد می شود این پروژه در زمان باقی مانده دوره پنجم شورا و شهرداری و با انجام اصلاحات مدنظر، تعیین تکلیف شود.

وی همچنین از شهرداری بابت خرید 20 دستگاه اتوبوس و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تشکر کرد.

سپس حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار از موافقت اعضای این کمیسیون با پرداخت هزینه صدور پروانه یک باب گرمخانه در قالب تفاهم با موسسه بناهای ماندگار خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد از طریق مصوبه کمک به نهادهای مردم نهاد به موسسه خیریه حضرت زینب نیز مبلغی پرداخت شود.

وی همچنین از تصویب تعیین تکلیف هفت مورد لچکی در این کمیسیون خبر داد.

در ادامه زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با تقدیر از نماینده مشاوران جوان شورا برای طرح تجلیل از بانوان شهیده کرمان گفت: همچنین سومین سمپوزیوم مجسمه سازی از سوی شهرداری پیشنهاد شده تا در ایام نوروز اجرا شود.

وی با بیان این که کرمان دارای جایگاه خاصی در این زمینه است افزود: سطح بالای تخصصی در این هنر می تواند باعث ایجاد فضای تعاملی و آموزش و ترویج این رشته هنری در کرمان شود.

لری از ارسال چندین اثر هنری از سوی تعدادی از هنرمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: 13 هنرمند به مرحله نهایی سمپوزیوم راه یافتند.

وی با بیان این که ماده مورد استفاده در خلق اثر برای اولین بار ترکیب سنگ و مس است اظهار امیدواری کرد: این سمپوزیوم باعث ارتقای این هنر در کرمان شود.

لری با اشاره به پیشنهاد خواهرخواندگی کرمان با شهر غازی آنتپ ترکیه گفت: با توجه به سنخیت فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو شهر و نیز تولید محصولات کشاورزی و فرش، کمیسیون با این پیشنهاد موافق است.

وی همچنین به پیشنهاد تفاهم نامه انجمن صنایع دستی کرمان و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در راه اندازی خانه فرهنگ مشارکتی و نیز حمایت شهرداری از طرح های توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد.

احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان با اشاره به شش گروه آسیب دیده اجتماعی گفت: پیشنهاد می شود شهرداری در حمایت از آنان مساعدت کند.

وی با بیان این که شهرداری کرمان در حوزه های عمرانی قدم های بزرگی برداشته افزود: اما می طلبد در زمینه ساماندهی معضلات اجتماعی و استفاده از ظرفیت نهادهای دولتی و مردم نهاد نیز مشارکت کند.

فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت با اشاره به هفت نامه رسیده به کمیسیون گفت: در سال گذشته چندین پروژه اصلی در اولویت ساخت قرار گرفتند و مقرر شد شهرداری میزان درصد پیشرفت فیزیکی آن ها را به شورای شهر ارائه دهد.

وی همچنین از تخریب ماکت باغ شازده واقع در بوستان مطهری بدون ارائه دلیل موجه به کمیسیون های شهرسازی و خدمات شهری، انتقاد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *